• marriew

Bf Maj 2015

Isabella93 skrev 2015-03-15 22:21:16 följande:

Hej! 

Jag har nu i två dagar i rad haft sån otrolig aktivitet i magen så jag nästan blir tokig. Jag hade min första (som jag tror) sammandragning i fredags och nu ikväll och även igår kväll så känner jag mig jätte hård och spänd över hela magen. Aktiviteten hos bebisen borde ju egentligen bara vara skön så jag vet att allt är okej och att den lever o sådär, men det är nonstop i timmar och det blir lixom jobbigt på något vis. Någon annan som har lika dant? Eller någon som vet vad det kan bero på? Är det vanligt? Är den i en aktiv period nu kanske? 

Jag har också känt av något som jag tror är sammandrsammandragningar. Och min lillgosse lever om förfullt där inne så det känns som att jag har ett blåmärke på ett revben och när han rör sig lite mitt på magen känns det lite läskigt.

Frågade barnmorskan i fredags om det och hon kände att han håller på att böka sig neråt med huvudet. Och att när barnet väl är fixerat så brukar det kännas bättre och lugnare :)
  • marriew
    Blicka skrev 2015-03-25 17:51:12 följande:

Bm besök idag. Hb 124 o sf mått mellan 28-29 cm. Gått upp 7 kg. Bebisen ligger med huvud neråt men lite på snedden. Hjärtslag 144 så allt bara fint.

Har du gått upp 7kg på hela graviditeten?

Va skönt isf, jag har gått upp 20 kg :/
  • marriew
    Kissemiss skrev 2015-03-25 22:20:40 följande:

18kg här (v34), helt galet egentligen! Inte konstigt att det är tungt att gå och resa sig upp! Barnvagnspromenader i sommar löser säkert många kilon !

Ja det är helt galet. Jag hoppas verkligen att allt försvinner väldigt fort. Jag saknar att vara smal och smidig.

Är det ditt första barn?
  • marriew

Jag har planerat från 1juni - 31december hela dagar varannan vecka för att spara på dagar. Min sambo har semester från mitten på juli och 7 veckor framåt. Jag är sjukskriven fram till bf som är beräknat till 7maj, men vi klarar oss att leva lite fattigare under maj och ett halvår framåt (hoppas jag:)). Sen ska vi planera mer senare beroende på hur allt går och hur det känns.

• marriew
    Jordgubb90 skrev 2015-04-14 19:02:00 följande:

Vill bara uppdatera er alla om att jag inatt födde en liten son på 2850 g och 49 cm lång. Född i vecka 35 men jätteduktig att äta och alla värden ser finemang ut än så länge :) förlossningen tog 3 intensiva timmar. / lyckligast på jorden

Jättemegagrattis! ?
  • marriew
    litetmoln skrev 2015-04-14 23:09:10 följande:

Tack alla för svar angivet täcke. Verkar som att dom flesta tänker ha filt och det blirnog så för mig med. Men det var ju smart också att använda täcket att lägga bebisen på. Hm, kanske skulle sy ett eget litet lapptäcke jag med.

Det är 24 dagar kvar till BF för mig nu. Hur är det med er?

22 dagar kvar för mig. Längtar med skräckblandad förtjusning. Ska vara hos BM om en timme, hoppas att lillkraken har fixerat sig rätt. Sist låg han ofixerad men med huvudet neråt men han har bökat och möblerat om i hela magen några dagar nu så är lite orolig att han ska ha vänt sig fel. Han har iaf bytt sida från höger till vänster:)
  • marriew
    Moolie skrev 2015-04-15 09:36:03 följande:

Min är också med huvudet nedåt men inte fixerad... Men det var för en vecka sedan... Och jag känner inte ett skvatt av vad rörelserna är... :/ Men benen är åt höger och har varit så den senaste månaden...

Min ligger nu nästan helt fixerad, hon kunde bara rucka litegrann på huvudet men det hade sjunkit ner ganska bra:)

Men han hade bytt sida och ligger nu med rumpan på vänster sida, det är den som jag känner när han bökar omkring där inne:)

Vilken vecka är du i?
  • marriew
    Moolie skrev 2015-04-15 13:59:42 följande:

Imorgon är jag i v37, första barnet. Så jag tycker att det borde börja fixera sig nu som din gör. Men man får väl drömma vidare. ;) Vilken vecka är du själv i?

Jag väntar också första barnet och går in i vecka 38 på måndag :)
  • marriew

Har haft förvärkar både igår och idag och jag blir lika nervös varje gång de sätter igång.

Igår försvann de när jag duschade men kom tillbaka när jag gick och la mig.

Idag började det lite försiktigt efter maten men blev mer intensiva så fick lägga mig i soffan. Då lugnade det ner sig litegrann så jag lyckades slumra till.

Är nervös att det ska sätta igång. Min sambo jobbar natt hela denna vecka och nästa vecka. Han är ibland på ställen där han inte har mottagning på telefon och det gör mig ännu mer nervös. Jag försöker att inte höra av mig så mycket till honom för att undvika att oroa honom.

• marriew
    litetmoln skrev 2015-04-16 19:50:33 följande:

Låter inte kul att känna att man kanske inte får kontakt om det blir bråttom. Det finns inte någon mer som jobbar där du kan också ringa till? Som kan hjälpa till att säga till om han inte svarar.

Nej det finns ingen annan att ringa. Men jag har mamma i närheten så hon får köra in mig om det behövs så får han komma när vi fått tag i honom.

BB ligger 12mil härifrån så är nervös över färden dit också..

Jag kanske bara har en extra nervös kväll. Hoppas på det iaf:)
Svar på tråden Bf Maj 2015