• marriew

Bf Maj 2015

Igår när jag stog i duschen fick jag onda sd och värkar. Trodde det skulle lindra att duscha, inte att det skulle börja göra ont. Hade bara lite mensvärkar innan.

Tog en alvedon och gick och la mig iaf. Har varit vaken halva natten av sd och ont i ryggen. Råkade väcka min sambo flera gånger så jag gick tillslut och la mig i soffan. Där har jag sovit gott med bara lite ryggont.

Inget regelbundet, inget vatten eller slempropp. Men jag hoppas att det händer någonting iaf så jag inte har ont och har störd sömn i onödan.

• marriew
    Bebben84 skrev 2015-04-28 11:12:00 följande:

Så har jag haft i flera veckor :/. Hoppas också att jag är liiiite öppen i alla fall tack vare all smärta så det går fortare när det väl sätter igång på riktigt.

Usch det är hemskt. Och det finns ingenting man kan göra. Jag funderade om jag skulle åka in för en kontroll inatt när det gjorde som ondast. Men jag tänkte att jag väntar till morgonen, hoppades att smärtan inte skulle släppa samtidigt som jag hoppades att det skulle sluta göra ont. Det är ju lite konstigt, man längtar efter att smärtan ska sätta igång och man vill att den ska öka i styrka :)

Men alla vi längtar väl efter att få känna som Kissemiss
  • marriew
    litetmoln skrev 2015-04-28 10:01:10 följande:

Börjar oroa mig inför förlossningen. Jag har väldigt snabba förlossningar där jag knappt känner av värkarna. Har haft som lite mensverk som kommer och går när jag öppnat mig och plötsligt kommer täta ondare värkar som stegras FORT. vid första förlossningen ringde vi in när jag hade 5 min emellan värkarna och det gjorde inte speciellt ont. Dom tyckte vi skulle vänta. Jag blödde även då och fick komma in för kontroll pga av det, som tur var. När vi kom in började jag krysta innan dom hann se hur öppen jag var.

Vid andra förlossningen hade jag smygande mensverk som snabbt slog över till värkar med ca 6 min emellan. Dom tyckte vi skulle ta det lugnt och vänta. Men vi valde att åka och efter 15 min fick vi ringa ambulansen och jag födde i den innan vi hann in.

Jag vet inte när jag ska åka denna gången? Vi har en timma bilväg till förlossningen också. Är orolig för att det kommer bli hemma denna gången. Min kropp säger inte ifrån ordentligt och BM på förlossningen tycker ju alltid att vi kan vänta en stund till.

Lättare sagt än gjort. Men lyssna inte på bm, åk hellre in på en extra kontroll än att vänta. När du känner att det börjar hända någonting i kroppen, mensvärk eller vad som helst. Åk in för en kontroll för säkerhetsskull. Lita på din egen känsla och din kropp :) Även om det är långt att åka och det kan bli lite besvärligt med barnvakt och även lite dyrt med bensin. Så är det ju värt det, istället för att det sätter igång hemma.
  • marriew
    Kissemiss skrev 2015-04-30 12:47:42 följande:

Alla ni som vill att förlossningen ska starta, har ni testat att ha sex? Jag är övertygad om att det var det som startade min förlossning samma kväll!

Kanske är en bra idé. Jag har dock tappat min sexlust helt efter att jag blev gravid. Tror vi gjort det 2 gånger i år bara :(

Ska försöka få till det ikväll. Det är väl sperman som är viktigast, inte en orgasm? :)
  • marriew

Både jag och barnmorskan trodde att det började bli dags. Men nu efter att jag har provat en massa olika "hemmaknep" sätt för att få igång det så har alla förvärkar, sammandragningar och press neråt försvunnit. Ryggvärken som gjort att jag inte kunnat sova har varit borta inatt så jag har vaknat pigg och utvilad.

Är lite besviken på min kropp som reagerar fel :p

• marriew

Det knäpper till ordentligt inne i mig. Första gången var för 2 dagar sen när jag böjde mig framåt så jag fick för mig att jag bröt nacken av han därinne. Inga förändrade rörelser så han mår nog bra.

Nu knäppte det till igen, men den här gången satt jag helt stilla i soffan.

Det är ingenting som känns utan det bara låter. Kan det vara mina ligament som spökar eller är det bebis som håller på att gå sönder?

• marriew
    S1528 skrev 2015-05-06 13:35:41 följande:

Kan vara fogarna som knäpper.. På mig smäller de till rejält ibland även om jag inte rör mig, bara jag flyttar tyngdpunkten lite från en sida till en annan. Det händer både när jag står, sitter och ligger..

Det är nog ingen fara med din lille :)

Det som var så läskigt var att jag satt helt stilla och jag kände inga rörelser från lillen precis då heller. Det bara kom ett konstigt ljud som längst ner i magen.

Men du har nog rätt, lillen har det nog bra:)

Nästa gång det knäpper får vi hoppas att det är vattnet som går:)
  • marriew

Bf +1 idag. Startade morgonen med molande mensvärk (såg det som ett bra tecken). Sen sov jag ytterligare någon timme, och vilken underbar sömn jag fick. Är nu superpigg och på strålande humör :D Känner mig taggad till tusen att få jobba ut det lilla livet. Sån här energi var det länge sen jag hade:)

• marriew

Jag ligger inne på förlossningen nu. Vattnet har gått och värkarna har börjat. Såhär mellan värkarna är jag glad och lycklig, sen är det andas som gäller.

Än är det bara 6-7 min mellan dom så jag har en bit kvar. Men är en god bit på vägen iaf:)

• marriew

Idag kl 14.06 kom våran gosse till världen. 4160g 54cm kom ut med hjälp av sugklocka och klipp. Jag känner mig som en köttslampa där nere, men det är ändå så värt det :)

Svar på tråden Bf Maj 2015