• Titt ut

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2014-09-29 14:24:55 följande:

Varför blir vissa illamående och andra inte? Jag har inte känt det minsta spår av illamående och gick in i V 9 idag. Kanske kommer?

Ja det är ingen som vet riktigt. Vissa klarar nog av hormonökningen bättre än andra bara.
    Hoppas du slipper för det är inge trevligt!
  • Titt ut
    Ciconiidae skrev 2014-09-29 14:46:26 följande:

Samtidigt så kan samma person må bra en graviditet och må illa den andra.

Men jag kommer kanske vara surrogat i framtiden, så då är det toppen om jag har bra graviditeter. Annars vet jag inte om jag skulle ställt upp.

Ja det är sant. Det är bra konstigt det här med illamående under graviditeten.
  • Titt ut
    MammaMia91 skrev 2014-09-29 16:45:34 följande:

Det är många som snackar om inskrivning redan, jag har fått 2 tider, nu på onsdag, hälsosamtal och så den 28 oktober, inskrivning, då kommer jag vara i vecka 13 (12+0). Går in i vecka 9 (8+0) imorgon.

Det jag funderar på, är ni säkra på att det är inskrivning? Har ni haft hälsosamtal eller ni hoppar över det?

Jag hoppade över hälsosamtalet, bm frågade om jag ville gå på den eller inte. Jag har två barn sedan tidigare så jag ville inte gå på den då jag kände att jag hade kolla på det. Hon berättade det viktigaste att tänka på över telefon bara. Så jag ska på inskrivning när jag är i vecka 11.
  • Titt ut
    Bullen11 skrev 2014-10-03 10:50:51 följande:

Var på VUL idag, 7+4 men läkaren kunde inte hitta något foster... allt annat stämde men nu väntar jag mf :( känns ok eftersom vi har en son och vet att vi kan, men känner mig bara så lurad av min kropp! :(

Nej vad tråkigt. Kram
  • Titt ut

fy...nu har jag åkt på en halsinfektion också 9:e dagen idag, som om jag inte mådde dåligt sen innan!?....Jag har ju haft ALLA gravidsymtom som finns uppskruvat till max de senast 3 veckorna. Nu har jag dessutom huvudvärk för detta plus huvudvärk för graviditeten och min halls är full med variga körtlar (ursäkta informationen) Det blir ju inte lättare att äta heller plus illamåendet. Jag känner mig helt sänkt.
    Jag orkar inte mer!
    Jag är jätteglad att vara gravid men när man mår så här ä det svårt att känna någonting, jag kämpar för att ta mig igenom en hel dag.
    Måste gå till läkaren imorgon. Jag har aldrig mått så här dåligt någon gång, jag vill ju vara glad för min graviditet!

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2014-10-09 12:57:15 följande:
    Du hade inte varit gladare över din graviditet om du mått bra för då hade du bara oroat dig över varför du inte känner dig gravid! (Talar av erfarenhet).
    Nej det är också sant, inte kul åt något håll. Tänk om vi alla kunde få en lagom dos graviditetssymptom.
  • Titt ut
    Kissemiss skrev 2014-10-10 07:17:22 följande:

Fy vände precis på mig i sängen lite för snabbt, världens hugg på höger sida.. Blev rädd för att det gjorde så ont! :S

ingen fara. Det har hänt mig med. Ligamenten som föregående skrev Det kan även hända när du nyser eller skrattar.
  • Titt ut
    saraodavid skrev 2014-10-10 10:39:25 följande:

Hemma från VUL och en underbar känsla att se det lilla knytet och det flimrande hjärtat!!

Exakt enligt beräkningar, en dag framflyttad så 8+2 idag och bebis beräknad till 19-20maj!! Vilken härlig start på helgen!! :)

Å vad skönt att få det bekräftat!

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2014-10-11 10:33:46 följande:

En fråga till er som vet: Jag har inte haft mens sen i maj pga pco. Vore kul att veta när själva befruktningen skedde. Någon som kan räkna ut vilket datum befruktningen skedde om jag idag är i v 9+6? :) jag vet inte hur man räknar.

Jag är i v 9+7 idag och min mens var den 2 Augusti och ägglossning den 17 augusti Så då borde din befruktning också som min skett någon gång runt den 17-18 augusti. (inom den veckan iallafall, alla har ju olika cyklar)

Hoppas det var till någon hjälp.
Svar på tråden Bf Maj 2015