• Titt ut

Bf Maj 2015

Jag längtar jätte mycket till mitt RUL har inte gjort något VUL eller KUB innan så det blir första gången vi får se bebben

Jag är lite nervös att något ska vara på tok men mest är jag bara spänd och förväntansfull

Jag har tid den 8 dec vilket är snart!!

Vecka 16+3

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2014-11-25 11:05:07 följande:

Vecka 17 igår då!! Coolt:D

Vilken fin rund mage Min har inte kommit så långt än men jag hoppas den sätter fart snart Jag harvar svårt att förstå att bebben redan är över 15 cm lång. Så konstigt att jag inte känner den mer tydligt och oftare. Hur ofta känner ni som är i vecka 17?

Vecka 16+3
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2014-11-25 12:25:38 följande:

Vi är på exakt samma dag :) Har RUL 5 december :) Jag har inte heller gjort något kub, längtar som en galning efter att få se den lille :) Jag har inte känt någonting alls från bebisen ännu :-/

16+3

Kul att vi är på samma dag!

Nej det är ju inte så vanligt att känna än i och för sig. Jag har känt bebben sen ca. Vecka 13 och tycker det knappt är någon skillnad på "sparkarna" Jag analyserar säkert för mycket och blir orolig.

Har du fler barn?

Det här blir mitt 3:e (om det inte är fler i magen då)
  • Titt ut

Jag mår också så mycket bättre nu efter illamående och trötthet, känner mig nu pigg, glad och mysigt gravid. Magen växer och bebben rör sig och sparkar. Jag fick min första spark (dutt) på min hand nu i veckan. Nu känns det mer verkligt och jag kan njuta och går runt och känner mig så lycklig. Det är så skönt att känna så efter en tuff start.

På måndag ska vi på vårt första UL, som jag längtar!!

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2014-12-05 12:39:24 följande:
    Det gick jättebra! :D allt såg bra ut och den lille låg och sparkade som en tok.

Kunde inte se könet så det får bli en överraskning i maj :) Blev flyttad från 9 maj till 14 maj :)
    Vad skönt att allt såg bra ut! Kul med överraskning

• Titt ut
    Miras mamma skrev 2014-12-05 21:39:33 följande:

Ska på RUL 7/1 så det är ett tag kvar. Vi gjorde KUB-test för 2 veckor sedan så vi har sett det lilla knytet en gång iaf :) Känns så märkligt att vi om ett halvår har en till liten att ta hand om. Har svårt att tänka mig att jag kan älska någon annan unge så mycket som jag älskar vår dotter.. Hur känner ni andra som väntar andra barnet?

Jag väntar tredje barnet men när jag väntade andra barnet så kom de tankarna upp för mig med, jag var lite orolig om jag verkligen kunde älska ett till barn lika mycket. Jag kände så ända fram till förlossningen. Men så fort han föddes och jag fick upp honom på bröstet så kände jag en otrolig kärlek vid första ögonkontakten Nu med tredje graviditeten så känner jag kärlek redan nu för jag vet att jag kommer att älska alla mina barn lika mycket.
  • Titt ut

Imorse var jag på RUL! Så mysigt att äntligen få se bebben.
    Allt såg bra ut o vi fick med oss fina bilder hem som vi visade för barnen.  
    Jag blev flyttad från bf 8 maj till 17 maj.
    Det känns så skönt nu och mer verkligt.

• Titt ut

Nej vi tog inte reda på könet, vi sa till innan att vi inte ville veta så bm visste när hon närmade sig det området.

Jag har inte heller varit hos bm många gånger, bara en gång faktiskt i vecka 9. RUL gjorde jag på annat ställe. Jag ska träffa bm den 29/12 och då är jag i vecka 21 och då ska vi få lyssna på hjärtat första gången.

Vad kul med så många som ska på RUL snart!

• Titt ut

Vi var båda överens att inte titta könet, men när jag låg där på RUL så blev jag fruktansvärt nyfiken och ville helt plötsligt veta. Men jag vågade inte starta en ny sådan diskussion där hos bm hahaha Jag sa detta till min man efteråt och han sa, va! Nej jag ville inte veta! Så det var tur att jag inte tog upp det då. Jag tror jag "råkade" se vad det var, tror jag såg något som stack fram men jag kan ju ha fel. Blir spännande på förlossningen sen

Svar på tråden Bf Maj 2015