• Blicka

Bf Maj 2015

Sabine skrev 2015-06-13 00:08:37 följande:

Jobbigt med bebisar som har onye i magen. Min lilla flicka verkar tåla vilken mat som helst jag äter både jordgubbar, färskpotatis och skaldjur :) hon sover som en stock på nätterna med mellan 23-08 utan amning så jag är oerhört bortskämd med sömn.

Har även fått första leendet :)

Imorgon är det dop hoppas att allt flyter på och jag slipper känna stress!

Leende är så härligt! Min tös, tre veckor, försökte sig på ett igår. Man smälter ju!

Lycka till med dopet idag!
  • Blicka
    marriew skrev 2015-06-13 10:55:09 följande:

Min lillkille fyller 1 månad idag. Äter varannan timme på dagarna och var tredje på nätterna.

Han har mycket gaser beroende på vad jag ätit..glass, hallon, mycket grädde, lök och vitlök är jag tvungen att undvika.

Har även en helt trasig bröstvårta och mjölkstockning på samma bröst. Har legat i feber och nästan gråtit mig igenom amningen. Har amningsnapp och har pumpat när det inte gått. Men det kommer inte mycket mjölk när jag pumpat så det bästa är att bita ihop och låta han suga. Febern har äntligen gått ner iaf så det är på bättringsvägen :)

Duscha varmt o massera det onda bröstet o köp bröstvärmare på Apoteket att ha i bhn. Hjälpte mig när jag fick mjölkstockning med mellanbarnet förutom att han sög på det. Hoppas du snart mår bättre
  • Blicka
    marriew skrev 2015-06-16 08:05:18 följande:

Stockningen är borta, har bara såret på bröstvårtan kvar. Stackarn får äta rosa mjölk ibland för att det blöder :/ Men det börjar göra mindre ont iaf så jag grämer mig inte lika mkt nu för att amma det bröstet :)

Vad skönt att stockningen är bättre. Hoppas såret också läker. Lufta o smörj med bröstmjölk på vårtan.
  • Blicka

MorCaa - så fin min lilla blir fyra veckor på torsdag, hon försöker sig på leenden ibland. Blicken med på ett helt annat sätt nu än för bara en vecka sedan. Sovit ok de senaste nätterna med en amning vid tretiden, lite knöligare dagtid då sömnen är ytlig, mat mest hela tiden också - åtminstone varannan timme! Inte mkt tid till storebröderna... Så längtar tills vi har lite mer rutin!

• Blicka
    Blicka skrev 2015-06-16 23:22:26 följande:

MorCaa - så fin smile1.gif min lilla blir fyra veckor på torsdag, hon försöker sig på leenden ibland. Blicken med på ett helt annat sätt nu än för bara en vecka sedan. Sovit ok de senaste nätterna med en amning vid tretiden, lite knöligare dagtid då sömnen är ytlig, mat mest hela tiden också - åtminstone varannan timme! Inte mkt tid till storebröderna... Så längtar tills vi har lite mer rutin!

Och nu förkyld bebis för andra gången i sitt liv snorigt värre... Får hoppas det stannar där o inte blir feber. Alla barnen o jag känner av ngt. Så trist.
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-06-17 11:38:55 följande:

Idag är min lilla tjej 6 veckor allt rullar på hon sover mellan 23-08 utan amning sån jäkla lyx jag har. Det är lite jobbigt när mannen jobbar kväll då måste jag sköta båda barnen samtidigt när det är läggning sonen är ju 1 år och 8 mån. Så i måndags när båda skrek för full hals så fick jag sätta lillan i bärselen och sonen i vagnen och gå ut och gå kl 22 på kvällen. Tur att det är ljust ute då annars hade jag aldrig vågat gå själv.

Vi hade även dop i helgen och allt blev mycket lyckat :)

phpI2qB9U59989.jpg

Flexibel får man vara när man är själv o ska lägga barnen du löste det ju toppen!

Roligt att dopet blev lyckat!
  • Blicka
    S1528 skrev 2015-06-18 08:45:47 följande:

Eftersom liten växer så det knakar är det dags att fylla på bebisgarderoben med nya storlekar..

Men, vart hittar man fina barnkläder utan en massa tryck och grejer? Något lite i stil med Kappahl's Newbie? Jag söker neutrala färger som beige, ljusrosa, lila etc. Har bara hittat några guldkorn på Lindex och HM.. Tycker att jag plöjt igenom alla de "vanliga" webbshopparna utan att hitta så mycket :/

Tips mottages tacksamt :)

Kolla in danska märket Pippi, finns både ljusa o klara färger.
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-06-22 17:03:08 följande:

phpHmZ8ck50775.jpg

Idag har jag och min tjej en mysig pjamasdag i soffan. ??

Så fin låter mysigt med sådan dag. Själv har jag städat lite, packat upp från resa, tvättat o försökt roa barnen ingen stilla dag iaf... Blir nog lite bättre imorgon hoppas jag, då är de två äldsta på fsk några timmar.
Svar på tråden Bf Maj 2015