• Blicka

Bf Maj 2015

Ciconiidae skrev 2015-06-23 15:34:29 följande:

Oj, hur fixar du det? För mig är det en pers att bara ta disken. Han vill helst sova på mig hela tiden.

Var en bra sovdag igår så då hann jag med! Annars är sjalen en räddning
  • Blicka
    marriew skrev 2015-06-23 14:10:59 följande:

8 timmar sömn inatt, blöjbyte och amning sen sov han 4 timmar till.

Var tvungen att pumpa för brösten är inte vana med ett så långt uppehåll.

Det är helt underbart att fått sova ut för första gången på 6 veckor :D Jag önskar er alla att ni får sova iaf en hel natt!:)

Underbart! Jag vad glad med ca fyra o en halv timmes enhetlig sömn i natt!
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-06-23 12:51:11 följande:
    Tack :)

Åh..full fart för dig hemma. Hoppas du har det lite lugnare idag och få vila lite :)
    Haft en kompis över o barnen på fsk 9-14 så lite lugnare
  • Blicka
    Serah skrev 2015-06-23 16:55:27 följande:
    Oj! Ja samma här. Ett under om jag hinner fixa en tvätt och lite disk.

Är lite nyfiken på sjal. Har du nåt tips på sjal? Eller hur man ska gå till väga för att hitta en sjal som passar? Jag hade en baby Björn med äldsta och det var verkligen inget för mig. Fick otroligt ont i ryggen av den... :(
    Jag har en trikåsjal, tricot slen. Lätt att knyta men varm. Har aldrig testat ngn annan.

Långt ifrån alla dagar jag hinner fixa hemma... Men går det är jag glad!
  • Blicka
    Ciconiidae skrev 2015-06-23 20:36:20 följande:

Jag fick inspiration och städade lägenheten och rensade garderoben. Vi sov knappt inatt så lillen sov så gott nu på dagen istället. Vad skönt att få det gjort.

Jag har också en tricot slen, som varit för varm för oss idag. Har köpt en vävd sjal från little frog som ska vara sval då det är av bambu. Ska bara tvätta den så jag kan börja testa den sen.

Visst är det skönt att få lite gjort hemma när det passar
  • Blicka

Hur tänker ni andra runt preventivmedel? Vad väljer ni? Måste bestämma mig för ngt men är kluven... Spiral el minipiller typ cerazette. Har kört utan i ca 8 år eftersom vi inte trott oss kunna bli gravida på egen hand, vilket vi ändå blev, o tre barn räcker fint känner jag

• Blicka
    Moolie skrev 2015-06-24 09:13:00 följande:
    Min man klippte! Så sjukt gött!
    Skulle inte min göra o inte heller jag är beredd att sterilisera mig. Men smidigt!
  • Blicka
    Sabine skrev 2015-06-24 09:22:49 följande:

Min lilltjej sover galet bra mellan 23-05.30 inatt amning sen somna hon om. Nu är sonen förskolan efter två dagars feber väldigt skönt då hinner jag fixa lite här hemma :)

Jag är också kluven till vilket preventiv medel jag ska ha ingen aning vad jag vill ha piller, spiral eller stav? Någon som har erfarenhet? Jag har kört cerazette innan och p-stav och var himla nöjd. Men många sätter in spiral efter dom har fött barn är det att rekommendera?

Vad skönt med goda nätter o friska barn

Är tveksam till spiral eftersom ngt finns i kroppen... Kopparspiral kan även öka blödningarna vilket inte känns så lockande. Hormoner känns så där o kondom lite besvärligt. Jättekluven! Inget känns bra
  • Blicka

Vid 1 månad o 3 dagar vägde lillan 3830 gram o var 53 cm lång. Går fortsatt bra upp o vikt men är ju himla liten...

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-06-24 10:10:08 följande:

Min bebis (2mån imorn!) har upptäckt sina händer den här veckan! Han har hela tiden fingrarna i munnen :D

Kul med nya upptäckter
Svar på tråden Bf Maj 2015