• Blicka

Bf Maj 2015

Isabella93 skrev 2015-06-29 21:13:57 följande:

Någon här som testat amningste? Fick hem weleda amningste idag som jag ska börja med imorgon tänkte jag, tre koppar om dagen rekommenderar dom för bästa effekt, får hoppas att det hjälper :)

Inte testat. Behöver du öka produktionen?

Här är det fullt upp! Yngsta vill bara amma idag (ökningsfas?), mellanbarnet hemma o sjuk med feber o hosta o äldsta på sjukhuset med maken för gastroskopi. Puh! Ser framemot semesterveckorna med maken från nästa vecka ngn gång. Ska bli härligt att vara alla ihop.
  • Blicka

Dropparna är väl inte det smakligaste lillan får men i kommer de hyfsat iaf.

Usch för ögoninflammation!

• Blicka
    Isabella93 skrev 2015-06-30 15:02:17 följande:
    Aa..det kommer väldigt lite och lillpluttan ligger under kurvan, försöker undvika ersättning så långt det går. När jag har pumpat så har jag sett hur lite som kommer för varje sug så jag förstår att hon inte blir helt nöjd jämt. Hoppas verkligen det funkar. Teet ska också hjälpa mot gasiga magar för bebis så det kan man ju hoppas på också :)

Usch då, tråkigt med sjuka barn..hoppas de blir friska snart. Och skönt med semester snart :)
    Tänk på att det inte kommer lika mkt mjölk när du pumpar som när bebis suger själv! Pumpa kan stressa tycker jag. Förstår om du helst undviker ersättning, så känner jag med. Kan helt klart vara värt att testa teet. Min lilla är heller inte så stor men gått upp bra sist iaf. Att erbjuda båda brösten vid varje amning o truga i lite extra är min tanke.
  • Blicka
    S1528 skrev 2015-07-01 14:00:08 följande:

Idag är det riktigt varmt här på västkusten och ännu mer värme är att vänta i helgen.. Hur klär ni bebis, och bäddar i vagnen såhär varma dagar?

Just nu är vi ute på en promenad och lillan har tunn body och bomullsbyxor på sig.. En ljus filt över den svarta suffletten men ingen filt i vagnen eftersom jag är rädd att det blir för varmt.. Sockarna har jag tagit av, det är ändå 20 grader i skuggan och fötterna känns svala men inte kalla..

Så, hur gör ni? Eller stannar ni inne?

Varmt i Stockholm idag också! Har på kortärmad body o tunn löst sittande sparkdräkt utan fötter på lillan (köpt på hm) inga strumpor men tunn mössa. Sen är hon i skuggan. Jättesvårt att klä tycker jag. Har en massa klänningar också men ska se ha strumpbyxor i denna värme som skydd för solen eller utan? Lika svårt fast det är nr tre... Mellanbarnets feber verkar släppa nu så vi är ute för första gången på länge känns det som.
  • Blicka
    Ciconiidae skrev 2015-06-26 19:20:28 följande:

Har det skapats ngn grupp för barn födda i Maj? Så vi kan följas framöver och få tips och råd om barn i samma ålder, eller är tanken att vi fortsätter med denna?

Inte vad jag vet.

Jag kan fortsätta skriva här eller i ny tråd. Är lite gammaldags så har inte Facebook...
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-07-02 21:17:46 följande:

Tog en tur till Söderköping idag och smultronstället..gud vad varmt det va! Ammade pluttan inne på glassrestaurangen och både hon blev dyngsur för att jag svettades så mycket och knallröd i ansiktet så jag tog kallt vatten o baddade huvet på henne. Efter några timmar gick det inte att få bort värmen för henne så hon bara skrek o skrek! Satte oss i bilen med AC och åkte hem, då somna hon direkt! Resten av em har hon endast haft blöja, väldigt skönt för henne :)

Usch vad jobbigt för henne inte kul med för höga temperaturer med dessa små... Skulle vilja besöka Söderköping - är det värt ett besök?
  • Blicka
    Isabella93 skrev 2015-07-06 12:55:25 följande:

Igår blev det bestämt att jag ska börja med ersättning till min lilla tjej. Hon är nu en månad och väger 20g mer än när hon kom, har alltså gått upp väldigt lite.

Jag va hos min bästa väns föräldrar igår(med henne där såklart), min dotter Tyra åt i princip hela tiden då..Hon somnade efter hon ätit och då tog min vän henne och då vaknade hon igen och bara grät o skrek. Hon blev inte nöjd helt enkelt. Jag har känt så sen hon kom att hon inte varit riktigt nöjd efter mat och inte kunnat sova på dagarna ordentligt. Så igår tog min väns mamma beslutet att Tyra behöver ersättning så hon sprang ner till Ica 2 min innan de stängde o handlade det. Jag tror jag aldrig sett tyra så nöjd och mätt sen hon föddes. Just nu sover hon som en stock för att hon fått härlig, tjock mat och är nöjd och belåten.

Jag började gråta igår när hon fick ersättningen, först för att det kändes jobbigt att man själv inte räcker till o känner sig på ett vis dålig att man inte har tillräckliht mycket mjölk och inte tillräckligt tjock så hon blir mätt, men sen kom glädjetårar för att hon blev så oerhört nöjd och glad. Det bästa var att när hon ätit lite så kom största leendet. Så nu blir det ersättning och pumpa ut mjölk så jag ser hur mycket hon får i sig. Hoppas hennes mage håller sig i schakt nu bara..

Oj, blev långt detta ;)

Vad härligt med nöjd o glad bebis av ersättning tur att det finns o inget fel att ge! Du är ju en lika bra mamma för det - föräldraskap sitter inte i bröstmjölken
  • Blicka

Varit på efterkontroll idag. Måste träna knipet... Gör ni andra det som fått barn? Bokat tid för att sätta in spiral också. Ngn med erfarenhet av det?

Svar på tråden Bf Maj 2015