Isabella93 skrev 2015-07-06 12:55:25 följande:
Igår blev det bestämt att jag ska börja med ersättning till min lilla tjej. Hon är nu en månad och väger 20g mer än när hon kom, har alltså gått upp väldigt lite.
Jag va hos min bästa väns föräldrar igår(med henne där såklart), min dotter Tyra åt i princip hela tiden då..Hon somnade efter hon ätit och då tog min vän henne och då vaknade hon igen och bara grät o skrek. Hon blev inte nöjd helt enkelt. Jag har känt så sen hon kom att hon inte varit riktigt nöjd efter mat och inte kunnat sova på dagarna ordentligt. Så igår tog min väns mamma beslutet att Tyra behöver ersättning så hon sprang ner till Ica 2 min innan de stängde o handlade det. Jag tror jag aldrig sett tyra så nöjd och mätt sen hon föddes. Just nu sover hon som en stock för att hon fått härlig, tjock mat och är nöjd och belåten.
Jag började gråta igår när hon fick ersättningen, först för att det kändes jobbigt att man själv inte räcker till o känner sig på ett vis dålig att man inte har tillräckliht mycket mjölk och inte tillräckligt tjock så hon blir mätt, men sen kom glädjetårar för att hon blev så oerhört nöjd och glad. Det bästa var att när hon ätit lite så kom största leendet. Så nu blir det ersättning och pumpa ut mjölk så jag ser hur mycket hon får i sig. Hoppas hennes mage håller sig i schakt nu bara..
Oj, blev långt detta ;)
Vad härligt med nöjd o glad bebis av ersättning
tur att det finns o inget fel att ge! Du är ju en lika bra mamma för det - föräldraskap sitter inte i bröstmjölken