Inlägg från: Isabella93 |Visa alla inlägg
  • Isabella93

Bf Maj 2015

Såå..helt plötsligt blir det helt, jätte blött i trosan, som att jag kissat på mig. Då bm sagt att den lilla kan komma när som så gick jag direkt på toaletten och kollade. I trosan är det en vit, tjock flytning, kan det vara slempropen? Har ingen aning hur de känns eller ser ut. Ska man ringa någon o rådfråga?! 

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-04-24 18:18:15 följande:
    Min slempropp lossade i omgångar med första barnet, som slemklumpar kan man säga.
    Jaa, jag har känt liknade både igår och i förrgår och det blir lixom precis som att jag skulle kissa på mig, blir jätte blött på två sekunder och det är som en vit klump i trosan när jag kollat.
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-04-24 18:29:21 följande:
    Låter ju misstänkt. Vad spännande. Har du några mer känningar? Minns att jag hade ganska mkt molvärk i samband med att slemproppen lossnade.
    jag har haft lite förvärkar, varje dag lör-tis, sen har det varit lugnt, igår och idag har jag dock haft tryck nedåt och jag har även haft som mensvärk idag. Just nu känner jag av i ländryggen, det ömmar lixom och lite känningar som mensvärk. :) 
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-04-24 19:44:32 följande:

Just i ländryggen minns jag att jag hade också innan det drog igång. Håller tummar att det inte dröjer allt för länge nu innan du får gosa med bebis

Bebben84 skrev 2015-04-24 20:14:11 följande:

Jag har haft sammandragningar varje dag men det har jag alltid. Men sedan 3-4 dagar tillbaka har jag haft mensvärk. Och idag har den varit väldigt starkt och gjort ont i ländryggen. När vi satt och åt middag fick jag extremt starka förvärkar. Grinade nästan. Tog 2 alvedon och ligger med vetekudde. Dom är kvar men i lugnare form. Vill INTE ha bebis i april!

Åh..hoppas på att det är något på G då :D längtar ju så mycket nu!!

Usch då, jobbigt att du fick så ont..skönt att det lugnat sig i alla fall. Jag har också ont vid pullan kan man säga, det är väll mer i ljumskarna, men längre ner eller hur man ska förklara. Ont gör det i alla fall, lite varstans nu tycker jag. :)
  • Isabella93
    Kissemiss skrev 2015-04-25 19:33:26 följande:

05.35 föddes min sötnos!

3350 gram och 51cm lång.. Såååå söt! Hihi

STORT grattis! Så underbart. Hoppas allt gått bra.
  • Isabella93

Usch! Jag mår verkligen inte bra..Jag började må illa igår kväll när jag skulle sova, det har hållt i sig hela dagen och nu känns det som att jag ska kräkas vilken sekund som helst hela tiden. Det är som en tjock klump i halsen o illamåendet blir bara värre o värre. Har även varit på toa 3-4 gånger idag.

Någon annan som varit med om liknande i denna eller tidigare graviditeter.

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-04-26 21:50:26 följande:

Låter inte kul. Ingen vanlig magsjuka du har åkt på?

Jag vet inte..hoppas inte, det går ju bra att äta o så, får inte upp något..Och är inte sådär jätte lös i magen, lite halvt Bara.
    Moolie skrev 2015-04-26 22:16:37 följande:

Jag hade precis samma inatt! Trodde det var magsjuka eller matförgiftning... Men efter en liten promenad och en tupplur vid middag så mådde jag bra igen!

Hmm..vad konstigt! Jag har nu mått illa sen lördag kväll och det vill inte ge med sig. Idag är det lite bättre måste jag säga, får se hur det blir efter frukost.
    Ciconiidae skrev 2015-04-26 23:07:13 följande:

Jag har också mått illa idag, förmodligen inte lika illa som dig. Men det var en pärs att vara handla mat idag och jag har vilat i stort sett hela helgen.

Men ikväll fick jag bb-väskan packad! Skönt att ha det gjort, äntligen! :)

Okej, jaa..fy, det är jobbigt att gå runt o må illa. Man blir så låst på något vis. Igår låg jag i soffan o gnällde för sambon o kände mig helt utslagen..skönt o få gnälla lite. ;)

Jag har funderat lite på om det kan vara havandeskapsförgiftning, för att dra till med det värsta, min mamma fick nämligen det med min storasyster, jag har sett stora vita massor i kisset och nu är kisset jätte grumligt varje gång. Jag ringde FL igår och på det lilla jag fick prata och förklara så lät hon inte orolig. Jag känner mig mycket bättre idag än jag gjort i helgen så jag vet inte om jag ska avvakta till nästa besök med bm eller om jag ska ringa mvc o be om att få komma in på kissprov.
  • Isabella93

Hej.

När jag stod i duschen igår så kändes det helt plötsligt som att något rann ner för benen, jag kollade direkt men såg inget speciellt. kan det varit vattnet som gått? Har inte haft mer eller mindre SD eller värkar efter det.

• Isabella93

Är det någon här som hört typ som en knäppning inne i magen? Jag har hört det två gånger idag och blir fundersam på vad det kan vara för ljud :)

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-04-28 22:47:31 följande:
    De knäppningar jag har är hicka. Låter på din beskrivning att det inte är rytmiskt tickande utan ngt annat?
    Nä, precis..inget rytmiskt. Igår kom det en gång på förmiddagen, och en gång på eftermiddagen, det låter som att man knäpper med fingrarna ungefär, fick likadant precis nu och efter fick jag direkt en värk..hmm! 
    Titt ut skrev 2015-04-29 12:48:52 följande:
    Den ända gången jag hörde en knäppning var när vattnet gick med mitt första barn. Kanske är fosterhinnan som är på väg att spricka? När har du bf?
    Aha..ojdå, jaa, det va faktiskt min första tanke då jag hört och läst att när vattnet går så blir det som ett "plopp" och vissa har till och med vaknat av det. Så jag tänkte att det går i steg för mig eller något?! Jag har bf 21 maj, men bebis har varit fixerad sen v. 32 och bm har sagt att den kan nog komma när som helst nu då den sjunkit ner helt och är redo för att komma ut, har även starkare och starkare värkar för varje dag som går. :)
Svar på tråden Bf Maj 2015