Inlägg från: Isabella93 |Visa alla inlägg
  • Isabella93

Bf Maj 2015

Titt ut skrev 2015-05-17 13:05:17 följande:

Inatt födde jag äntligen min son. 3360 g och 52 cm lång på bf dagen. Värkarna satte fart ordentligt runt 20:00, då hade jag haft förvärkar i 18 timmar och slemproppen gick däremellan blandat med ljusrosa blod, då åkte vi in till förlossningen. Klockan 02:00 började jag krysta och kort därefter gick vattnet och han föddes 1 min senare. Helt underbart. Han har sovit i 10 timmar nu och jag har bara sovit 3 av de timmarna, kan inte sluta titta på honom

Jätte Grattis till er! :D
  • Isabella93
    frida-li skrev 2015-05-17 10:27:50 följande:

BF -7 här nu. Har galen halsbränna som gör att jag nästan måste sova sittandes för att det blir värre i liggläge. Har börjat få som sendrag också i rumpa och lår på kvällarna och jag känner hur bebisens huvud trycker på neråt.

Fick en plötslig smärta igårkväll i underlivet av vad det kändes som att det typ öppnade sig inuti. Började gråta av smärtan för att det gjorde så ont men det gick över fort iaf. Kände en superoro då inför hur jag ska klara förlossningen om jag grät för den korta smärtintervallen, Sa till min kille att de lär måsta söva mig om jag e så vek. Gick o la mig och hann sova i nån timme och sen vaknade jag av en tvålaktig smak i munnen och fick rusa till toaletten för att kaskadkräkas.

Började googla på om kräkningar kunde vara upptakten till förlossningen, men hittade inget tydligt skrivet om det. Bara det man redan vet om att man kräks när bebisen är väldigt långt ned när man är öppen 7 cm typ, men jag har ju förmodligen inte ens börjat öppna mig.

Nu är jag såklart på helspänn. Vill så gärna få den här veckan att bara vila upp mig innan bebis kommer, så hoppas hon håller sig kvar i magen till BF. 

Känner igen den där smärtan, får det väldigt ofta när jag går så jag bara böjer mig framåt och får andas ordentligt. I torsdags började jag även få som ett tryck i mellangården och hela vägen upp mot svanken, det känns som att något pressar mot huden inuti samtidigt som en smärta man får när man slår i svanskotan. Kan knappt röra mig för att det gör så ont.

Idag har jag även enorm mensvärk längst ner i magen och tryck nedåt. Mycket ont nu på slutet, bf är om 4 dagar..hoppas lilla bebisen kommer innan det.
  • Isabella93
    frida-li skrev 2015-05-17 16:51:23 följande:

Hajar att du vill att det ska va dags nu när du får så ont mycket. Låter som det är på gång iom mensvärksontet :)

Känner att jag blivit hyffsat skonad från krämpor min sista tid. Bara korta stunder av ont liksom.

Hoppas på mycket egentid och chans till vila den här veckan. De sista dagarna i livet utan barn. Så konstigt att förstå. Väldigt overkligt fortfarande att det kommer finnas en liten bebis i vårt hem snart som jag kommer vara mamma till.

Vad skönt att du inte haft ont så mycket..ja har nu haft värkar från o till i 2 veckor men idag är det extremt. Och det känns inte som att det är något som kommer o går heller utan det är konstant.

Jaa..man får ta sista tiden nu o bara fokusera på sig själv. Skämma bort sig själv lixom :) jag håller med, känns helt overkligt att man snart är mamma!!
  • Isabella93

Hej!

Inatt vaknade jag av att jag va jätte yr. Jag gick upp o kissade och allt bara snurrade, som att jag satt i en karusell. Vaknade flera gånger under natten och för varje gång jag flyttade huvudet så snurrade hela rummet. Det håller fortfarande i sig nu..har testat äta o dricka för min första tanke va dåligt blodsocker. Min mamma sa åt mig att testa nässpray så det har jag precis tagit. Jag har inte dåligt blodtryck, hade 125/75 igår när jag va hos bm. Igår mådde jag illa hela dagen också.

Är det någon annan som vet vad det kan vara eller någon som varit med om liknande? Borde jag vara orolig? Har bf imorgon.

• Isabella93
    Blicka skrev 2015-05-21 10:08:11 följande:

Ja då ligger man här o väntar... Snitt två rullades iväg nu så blir nog runt lunch som vi får möta vår bebis. Har serverats utsökt flytande frukost i form av dropp då jag fastat sedan midnatt.

Vad spännande och häftigt! Lycka till.
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-05-21 17:08:12 följande:

Kl 12.39 så kom hon till världen! Höga protester men nu nöjd vid bröstet. 3266 gram o 51 cm lång. Så mysigt o svårt att slita blicken

Jätte grattis..vad härligt att hon äntligen är ute :) skönt att allt gick bra också!
    Blicka skrev 2015-05-21 10:26:59 följande:

Hoppas er bebis kommer snart också så du inte behöver gå över så länge!

Tack..hoppas jag med på. Får se när den lilla är redo :)
  • Isabella93
    mybaby7 skrev 2015-05-22 10:30:25 följande:

Grattis till alls som fått sina bebisar nu:)) SJ har jag 3 dagar till bf!! Känner inget alls hehe men antar att bebis kommer när han är redo! Men när man är så här nära så längtar man ju så klart så mkt!! :)) men visst känns set overkligt att set ligger en "färdig bebis" i magen och bara väntar! Kan inte förstå riktigt!! Hur mår ni andra som väntar? :) kram till er alla! ????

Håller med dig, svårt att förstå att snart kommer det ut en liten färdig människa :) bf+1 här, har brännande känsla i magen och sammandragningar hela tiden. Mår illa och blir jätte svettig så fort jag gör något.. försöker se det positivt att det kan vara nära fl. Men lite jobbigt är det :)
  • Isabella93
    Blicka skrev 2015-05-23 11:03:53 följande:

Verkligen!

Ngt nytt från er som väntar?

Vi hoppas kunna åka hem idag. Ska ta pku-test o väga här efter lunch så får vi se. Läkarundersökningen gick jättebra iaf.

Här går det väldigt segt. Bf+2 idag och får falskt alarm hela tiden med värkar osv. Väldigt trött på att vara gravid och just nu känns det som att bebisen aldrig kommer komma ut.
  • Isabella93
    lovehate skrev 2015-05-24 06:19:20 följande:

Då kom vår lilla flicka Haley till värden igår på bf-7 <3 helt underbart :D

Stort grattis till er. Hoppas allt gått bra och att ni mår bra :)
Svar på tråden Bf Maj 2015