![Linda8110](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Nej det är absolut inte ovanligt men vad jag har förstått är det ganska ovanligt att man BARA odlar blastocyster vid första försöket eftersom man inte vet om embryona klarar en långtidsodling. De vanliga är då att man sätter in en 2 dagars vid första försöket och sedan odlar några andra vidare för att veta att åtminstone ett embryo är i kvinnan.Så vit skrev 2014-11-20 19:06:18 följande:Är det ovanligt att odla blastocyster på första försöket? Det har min klinik gjort för mig också nu på första försöket. Fick tillbaka en jättefin blastocyst tydligen! :)
-
Till oss sa de att vi kan rumla runt hur mycket vi vill även under denna period men att vi ska använda kondom i sådana fall.Hanna31 skrev 2014-11-20 19:31:04 följande:
När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?
En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger
-
Hålla rent från baciller :) Man får ju inte bada och sånt heller. Infektionskänslig.Hanna31 skrev 2014-11-20 20:56:03 följande:
Ok!! Hi hi, jag kanske måste ringa och fråga...?
kondom? Varför då egentligen?
-
Till oss sa de att bada ska man undvika under hela processen, men att sex kan man ha så snart man mår ok "där nere" men att man bör skydda sig med kondom ett par veckor. Låter sunt i alla dessa former :)Tgj skrev 2014-11-20 22:07:06 följande:På lappen jag fick hem står det att man ska undvika bad och samlag så länge man blöder efter äggplock! Sen var det bara att leva som vanligt!
-
Upp å hoppa! Dags för VUL :)
-
VUL gick bra idag förutom att jag hade den mest röriga läkaren jag någonsin träffat. Huvudsaken att allt såg bra ut i alla fall. Dock så får jag inte ha ägglossning på söndag eller måndag om jag vill sätta tillbaka en blasto... Väntar ÄL på just söndag så ev får vi nöja oss med en 2 dagars denna gång också.
-
Krya på!miserable skrev 2014-11-21 18:14:49 följande:
Själv är jag på Rd 2 och nyss hemkommen från läkarn. Smärta värre än både ÄP och ET tillsammans. Rejält svullen och ont på vä sida.
I mitt fall var det flera blodfyllda cystor ( inget farligt) i kombination med att min tarm är förstoppad ( varav svullenheten ), blodprovet var bra men urinprovet visade på lite förhöjda värden. De gav mig en dos antibiotika ifall att det är i ett tidigt stadie för infektion.
Inget var farligt för "fostret"
-
Grattis till alla nyblivna ruvare! Hoppas joina er snart :)
-
Jag ruvar inte heller ;) Ring dem i helgen! Bättre att ligga lite före.Cegesi skrev 2014-11-21 22:11:57 följande:
Grattis alla ruvare! Längtar som sjutton till jag också får kalla mig det. Gillar inte att ligga efter och här inne ligger jag sist. :)
Har ni varit med om ni fått för lite läkemedel utskrivna? Jag upptäckte precis att jag bara har gonal-f till 4 dagar (till och med måndag). Ska ju inte träffa dem förrän onsdag. Är det idé att ringa under helgen eller ska jag ta det på måndag? Vet att de har en telefonsvarare och så ringer de upp på söndag, men jag vill ju inte vara till besvär. Orgalutran verkar jag ha hur mycket som helst av. Sjukt bra tjänst av apoteket att en kan logga in och kolla. Det upptäckte jag också först idag. :)
-
Det är över en vecka kvar förhoppningsvis ;) Hoppas ju på blasto!! Håll tummen för att min ÄL sker tidigast på tisdag...Cegesi skrev 2014-11-21 23:39:26 följande:Det är ju inte långt kvar till du också gör det. :) Ja, jag får göra det. Tack. :)