• Linda8110

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Libra1 skrev 2014-11-15 23:05:21 följande:

Jag har fått väldigt ont i magen. Är rädd för en lätt överstimulering. Kanske det är för att jag tar Ovitrelle i små doser. Hade ET idag. Får se vad vågen säger imorgon.

Ovitrelle i små doser? Efter ET? Varför?
  • Linda8110
    Libra1 skrev 2014-11-15 23:44:30 följande:
    Jag har kort cykel och börjar blöda för tidigt. Så detta ska hjälpa mot det. :)
    Intressant! Hur kort är din cykel? Jag började också blöda tidigt efter ET. Men vad gör Ovitrellen förutom att sätta igång en ägglossning?
  • Linda8110
    Libra1 skrev 2014-11-16 03:28:57 följande:
    I vanliga fall har jag en cykel på 25 dagar och en lutealfas på 11 dagar. Men på senaste tiden har jag börjat få spottings redan 6-9 dagar efter ägglossning.

Ovitrelle innehåller graviditetshormonet Hcg så då lurar man kroppen att den är gravid. Samt att äggstockarna börjar producera eget Progesteron tidigt. Därav eventuell överstimulering.

Kan inte sova för mage och äggstockar gör för ont. Har tryckt i mig lite potatisskruvar och vatten nu. Salt och vätska är bra. :)

Hur ser din cykel ut?
    Min cykel varierar mellan 26-32 dagar ungefär, men medel är ca 29-30. Får ofta ägglossning dag 10-11. Dvs min ägglossning är tidig, men själva cykeln "normal". Får se hur detta FET går. Om jag börjar blöda tidigt igen.
  • Linda8110
    Heystella skrev 2014-11-16 11:23:46 följande:

Idag är jag på sprutdag 5 och dags att lägga till Orgalutran. Tycker ni att den sprutan gör mer ont än ex. Gonal-F som är en 'penna'?

Ja den är lite annorlunda. Det gäller att hålla huden ordentligt spänd när man tar den så glider den in lättare. Gonal-F känns ju inte alls, denna känns men är absolut ingen fara. Efteråt får jag dock väldigt klåda med utslag. Hjälper lite med antihistamin 30 minuter innan sprutan tas. Lycka till :)
  • Linda8110
    LadyMaria skrev 2014-11-16 18:12:16 följande:

Ni som gjort äggplock nångång,
    Har ni haft fruktansvärd smärta när man ska kissa? Får rent ut sagt så jävla ont precis när man slappnar av o ska kissa som två stora knivar i äggstockarna.

Gjorde äggplocket i onsdags, smärtan o svullnaden borde lägga sig snart?! :( Blir tokig snart

Det är säkert ingen fara men ring din läkare imorgon och fråga för säkerhets skull. Jag hade ju sjukt ont överallt (dock inte vid kissning) i 1,5v så man kan säkert ha ont vid kiss också.
  • Linda8110
    samira84 skrev 2014-11-16 21:40:34 följande:

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

Oj 3kg! Har de koll så de inte överstimulerar dig? Jag gick inte upp något under själva spruttiden men däremot lite efteråt när jag inte kunde röra mig och Lutinus gjorde mig hungrig som en varg...
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-17 06:24:33 följande:

Duktiga ni e allihop!! Mycket som händer <3

Kom att tänka på... Ni som misslyckats innan, på vilken dag blödde ni? Och om det är nån som blivit gravid, blödde ni inte alls då?? :)

Ta hand om er!

Kram

Jag började blöda på dag 11. Hoppas slippa det nästa gång :)
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-17 07:21:14 följande:
    Åh! :( Ganska länge du hann gå då ju... Ja, håller tummarna <3
    Inte så länge. Började blöda 6 dagar innan testdag trots Lutinus. Ja nu tar vi nya tag :)
  • Linda8110

Precis pratat med Huddinge. Tid för VUL inför FET på fredag. Funderar på att börja ÄL testa på torsdag, dag 6, redan. Har alltid tidig ÄL och vill ju verkligen inte missa den. Svårt att veta hur kroppen fungerar efter en IVF.

• Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-17 10:24:50 följande:

Första jobbdagen idag sen förra måndagen... Kändes skönt att ställa klockan och gå upp. Att ha fokus på nåt annat. Med 25 barn i klassen hinner man inte med att tänka på ägget.

Det enda som känns är lite lätt illamående, antar att de kommer från de otrevliga tabletterna som jag kör upp 3 gånger om dan... Gillar det inte!

Eller så är du gravid hihi ;)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa