• Linda8110

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Ikväll kom mensen! Hurra! Ska ringa Huddinge på måndag. Hoppas få komma in på VUL nästa vecka och se om allt ser bra ut. Ser det bra ut så blir det ägglossningstest och sedan FET :)

• Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-14 21:49:03 följande:
    Hurra för dig!! smile1.gif
    Jaaa :) Känns skönt att det händer något haha
  • Linda8110
    lillal8_79 skrev 2014-11-14 23:16:59 följande:

Hej på er! Jag skulle gjort min 1a fet nu i nov men det krockade med den här helgen :p Jag blev grymt besviken i måndags när jag insåg fakta men nu känns det bättre. Tror inte att nästa försök krockar med ackis julledighet, i så fall smäller jag av.. Ta hand om er! :)

Är också rädd för helger haha
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-15 00:02:20 följande:

Vad roligt att det skrivs så mycket i den här tråden. Man har mycket att läsa! Kul att vi delar med oss av vardagen. Här har jag haft huvudvärk i tre dagar (värk som går i vågor). Har inte tryckt i mig någon alvedon idag. Ska göra det i morgon om detta fortsätter. Jag har mycket ägglossningsflytningar nu och börjar känna av äggen. Idag på dag 7 känns det som en vanlig ägglossning. Har VUL på måndag och då ska det förhoppningsvis bestämmas vilken dag plocket blir. Drömmer mycket konstiga drömmar sedan jag började med orgalutran.

Ja det är kul när det är rörelse i tråden :) Usch vad jobbigt med huvudvärk. Bland det värsta som finns tycker jag. Alvedon hjälper ju sällan mot det heller. Känner igen det där med drömmar, men mina kom mer efter äggplocket. Här ligger jag vaken med hosta, sååå jobbigt!
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-15 09:09:52 följande:

Låter helt sjukt att helgen kommer i mellan!! Hos oss har de öppet 7 dagar i veckan. Vet inte om jag skulle orka med allt om det hänger på veckodagarna! Hoppas det stämmer nästa månad!

Angående huvudvärk, min var värst från sprutstart till äggplock. Alvedon hjälpte inte så det var vila som gällde.

Ja det är sorgligt. Men jag ska inte klaga, jag betalar inte en krona för detta och de är fantastiska på Huddinge. Någon fördel ska man väl ha när det kostar skjortan privat :) Jag har ju dessutom 2-dagars, 5-dagars och en 6-dagars i frysen så ET blir det men vill ju helst ha en blasto!
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-15 09:33:09 följande:
    Tycker också att det verkar konstigt. Tror min klinik är stängd på helgen också. Men vet inte om det är bara äggplock som de inte gör på helgen. Måste nästan googla på det. Jag ska ju ha äggplock på onsdag, torsdag eller fredag och då skulle det ju kunna bli insättning på helgen. Men hur blir det om det är stängt?
    Vart är det du går nu igen? Man glömmer ju! Om de är stängda på helgen så gör de inget alls då. Då får du återföring på måndagen. Jag tror att de egentligen skulle ha behövt plocka mig på lördagen men fick vänta till måndagen.
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-15 14:07:16 följande:
    Woho! Heja er!

Vi har döpt ägget! Det heter numera Benedict! Som ägg Benedict! smile1.gif
    Vår förra hette cellisen ;)
  • Linda8110
    Libra1 skrev 2014-11-15 14:45:05 följande:

Vi brukar döpa våra efter dagens namnsdag på äggplocket. Men Krister och Kristian var inte så roligt. Vi försöker komma på två bra namn som passar ihop. :)

Tack för listuppdateringen! :)

Nu ska vi inte dissa min sambos namn sådär haha
  • Linda8110
    Libra1 skrev 2014-11-15 16:31:58 följande:
    Förlåt! Var inte meningen. smile5.gif

Men det kändes inte som embryonamn. Hi hi!
    Jag förlåter dig hahaha
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-15 18:46:15 följande:
    Okej. Jag går i Umeå. Men då kanske äggen inte ens klarar sig över helgen då? Vi ska ju plocka ut mina ägg till veckan men det känns ju inte så säkert att vi kommer hinna få sätta in något ägg om någon skulle befruktas. Det ska vara tur då om jag får plocka ut äggen på onsdag och sätta in på fredag om det bli aktuellt då.
    I Huddinge så får man vänta i alla fall. Det finns ju folk som jobba i labbet på helgen och tar hand om embryona, men inga läkare som kan återföra. Fråga dem hur de gör nästa gång du är i kontakt med din läkare.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa