• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-26 22:25:33 följande:

LadyMaria: fy vad tråkigt!!! jädra skit också!

Pommac1: känner mig också lite törstig, galet sugen på lakrits, men det är nog Lutinusen som spökar för min del..

Under de snart två år som vi försökt så har jag fått gå bredvid två växande magar på nära kollegor, har även varit kvar på jobbet när den första kom tillbaka från ledigheten, den andra kommer tillbaka om nån månad, häromdagen blev den tredje gravid... Suck, känns som ett skämt! Bara att kämpa på och tänka på målet... Skulle vilja ta paus från mitt liv och bara byta med nån annan en liten stund... För att känns hur det är att inte vara uppslukad av detta...

Å vad jobbigt att vara sugen på lakrits när man knappt får äta nåt. Törsten fortsätter idag känner jag.
  • Hanna31

Eeeehhhh? Vad är det man inte får äta??? :-O

Pommac1 skrev 2014-11-27 07:36:25 följande:

Å vad jobbigt att vara sugen på lakrits när man knappt får äta nåt. Törsten fortsätter idag känner jag.

• Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-27 07:36:25 följande:
    Inte får äta något?!?! Är du dålig?
  • Flygekorre

Vissa påstår att man ska äta som om man var gravid när man försöker, då ska man ju inte äta så mktlakrits, kanske är det? Jag undviker bara alkohol, tror de här första dagarna gör varken från lr till, man delar ju inte näring med det eventuella fostret då...

• Hanna31

Ok! jag går bara på vad de säger på min klinik och undviker alkohol och tobak (använder iofs inte tobak ändå...) annars lever jag som vanligt på alla sätt!

Flygekorre skrev 2014-11-27 08:32:23 följande:

Vissa påstår att man ska äta som om man var gravid när man försöker, då ska man ju inte äta så mktlakrits, kanske är det? Jag undviker bara alkohol, tror de här första dagarna gör varken från lr till, man delar ju inte näring med det eventuella fostret då...

• Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-27 07:38:01 följande:

Eeeehhhh? Vad är det man inte får äta??? :-O

Det stod i mina papper från kliniken att man inte skulle äta mer än 5 gram lakrits/dag. Så jag äter inget för säkerhetsskull.
  • Hanna31

Jaha? Ok, har inte fått nåt sånt är ju som sagt olika på olika ställen!

Pommac1 skrev 2014-11-27 09:18:55 följande:

Det stod i mina papper från kliniken att man inte skulle äta mer än 5 gram lakrits/dag. Så jag äter inget för säkerhetsskull.

• Sjöblomman
    Pommac1 skrev 2014-11-27 06:53:35 följande:
    Oki. Spännande! Inte testat? Vet inte om jag kommer orka hålla mig.
    Ja, jag vet! Förra veckan ville jag testa hela tiden. Men då var det ju alldeles för tidigt. Nu har jag tappat det, vågar inte, är så rädd för negativt.
    Hur som helst bestämde jag för att testa imorn, det är min pappas namnsdag och han gick bort för drygt ett år sedan (två månader innan vårt bröllop). Vi stod varandra väldigt väldigt nära och jag känner att det är en speciell dag att testa på. Sen är det ju officiella testdagen på söndag och då är jag lite mer redo att ringa kliniken om det är negativt.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa