• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • mea84

Hejsan! Är ny här ????

Jag och min sambo har försökt sedan ett år tillbaka, fått ett utomkveds i mars i år (fick operera bort ena äggledaren) och nu i oktober började vi med nässpray och därefter sprutor. Förra måndagen (17:e) var det äggplock ???? och onsdagen (19:e) satte man tillbaka ett 2 dagars embryo, 4-celligt och fint ???? så nu är man ruvare. Vilken lång och jobbig väntan, har testtag den 3:e december! Skit långt tills dess. Hur står ni ut fram tills testtagen? Någon som har råd å tips? Försöker att aktivera mig så mycket som möjligt för att inte tänka på de eller känna efter hur man mår ????????

• Cegesi
    mea84 skrev 2014-11-27 21:13:52 följande:

Hejsan! Är ny här ????

Jag och min sambo har försökt sedan ett år tillbaka, fått ett utomkveds i mars i år (fick operera bort ena äggledaren) och nu i oktober började vi med nässpray och därefter sprutor. Förra måndagen (17:e) var det äggplock ???? och onsdagen (19:e) satte man tillbaka ett 2 dagars embryo, 4-celligt och fint ???? så nu är man ruvare. Vilken lång och jobbig väntan, har testtag den 3:e december! Skit långt tills dess. Hur står ni ut fram tills testtagen? Någon som har råd å tips? Försöker att aktivera mig så mycket som möjligt för att inte tänka på de eller känna efter hur man mår ????????

Pyssla är en bra aktivitet som gör att tiden går fort. Det jag hållit på med på sistone är pärlplattor. Väldigt roligt och får åtminstone mig att tänka på annat. :)
  • mea84
    Cegesi skrev 2014-11-27 21:28:17 följande:

Pyssla är en bra aktivitet som gör att tiden går fort. Det jag hållit på med på sistone är pärlplattor. Väldigt roligt och får åtminstone mig att tänka på annat. :)

Åh de kanske jag får börja med! tack för tipset
  • Ssa

Glömt Lutinus i eftermiddags. Tog en så fort jag kom ihåg (vid 21). Ska jag ta en till innan jag går lägger mig eller hoppa över kvällsdos? : |

• Linda8110
    Ssa skrev 2014-11-27 22:59:37 följande:

Glömt Lutinus i eftermiddags. Tog en så fort jag kom ihåg (vid 21). Ska jag ta en till innan jag går lägger mig eller hoppa över kvällsdos? : |

Du behöver inte ta en till innan du lägger dig. Ta en tidigt imorgon bitti istället :)
  • Pommac1

RD 7 och testade minus. Å suck! Varför testade jag? Då blev jag bara mer negativ!

• mea84
    Pommac1 skrev 2014-11-28 07:10:28 följande:

RD 7 och testade minus. Å suck! Varför testade jag? Då blev jag bara mer negativ!

Förstår dig!! Testade oxå idag, är på rd 9 (dock inte full rd9 förrän kl 17 idag) och fick negativ! Men de är ju säkert förtidigt så tappa inte hoppet har idag bestämt mig för att inte testa förrän testdagen, men blir ju besviken då man får negativt och de känns tråkigt att inte kunna vara glad och försöka slappna av....så därför försöka sluta testa och försöka vara positiv istället
  • mea84
    Pommac1 skrev 2014-11-28 07:10:28 följande:

Vad har du satt in? Två dagars/femdagars? Tar du hormoner nu?
  • Ssa
    Linda8110 skrev 2014-11-27 23:15:34 följande:
    Du behöver inte ta en till innan du lägger dig. Ta en tidigt imorgon bitti istället :)
    Tack ! :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa