• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Hanna31

Åh, det låter ju som att det är en bra dag att testa imorgon då!

Känner du av något då?

Sjöblomman skrev 2014-11-27 10:28:01 följande:

Ja, jag vet! Förra veckan ville jag testa hela tiden. Men då var det ju alldeles för tidigt. Nu har jag tappat det, vågar inte, är så rädd för negativt.

Hur som helst bestämde jag för att testa imorn, det är min pappas namnsdag och han gick bort för drygt ett år sedan (två månader innan vårt bröllop). Vi stod varandra väldigt väldigt nära och jag känner att det är en speciell dag att testa på. Sen är det ju officiella testdagen på söndag och då är jag lite mer redo att ringa kliniken om det är negativt.

• Kakan1976
    Ja, jag vet! Förra veckan ville jag testa hela tiden. Men då var det ju alldeles för tidigt. Nu har jag tappat det, vågar inte, är så rädd för negativt.
    Hur som helst bestämde jag för att testa imorn, det är min pappas namnsdag och han gick bort för drygt ett år sedan (två månader innan vårt bröllop). Vi stod varandra väldigt väldigt nära och jag känner att det är en speciell dag att testa på. Sen är det ju officiella testdagen på söndag och då är jag lite mer redo att ringa kliniken om det är negativt.
    Förstår känslan, jag har också tänkt så på mina försök. Kändes lättare att vänta på eventuell mens.

Vad fint med att testa på din pappas dag. <3
  • Pommac1

Okej. Ja det är bättre att testa innan de kan vara positivt för då är det enklare att ta ett negativt då det kan bli positivt senare om man testat för tidigt. Men har man passerat som du så förstår jag. Vad tråkigt med din far. Då passar det bra att testa i morgon. :). Håller tummarna! Törsten fortsätter!
  • Kakan1976
    Heystella skrev 2014-11-27 13:46:22 följande:

Nu är jag ruvare!!! :) känns som om jag har väntat på den här dagen i evigheter!

Grattis! Håller tummarna!
  • Hanna31

Ok, fast de måste ju mena när man är gravid på riktigt... Men men, skadar ju inte att vara försiktig..

Pommac1 skrev 2014-11-27 13:08:51 följande:

Det står 50 gram lakrits på vårdguiden. www.1177.se/Vasternorrland/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/ men man gör ju som man vill. Det finns så mycket man ska hålla reda på så det blir nästan sjukligt. Snart får man inte äta nåt. ;)

• Hanna31

Grattis!! Vad härligt!!

Nu är jag ruvare!!! :) känns som om jag har väntat på den här dagen i evigheter!

• Anermu

Grattis äntligen !! Lycka till
  • 1983an

Dags för plock imorgon bitti.. lite nervös men det ska bli skönt att få det gjort..

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa