• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Flygekorre
    LadyMaria skrev 2014-11-26 19:01:05 följande:

Ruvardag 12:

Nu är det ett faktum, det har inte fungerat den här gången heller.... Började blöda så smått idag och testerna visar minus.

Är så ledsen och frustrerad :(

Lider med dig :( Alltså VARFÖR?!?! :(
  • Flygekorre
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 19:27:45 följande:

Har du testat? KRAM

Nej... Tänkte vänta till fredag om jag inte blött fram tills dess, nu har jag ju gjort det så då väntar jag tills tisdag och testar för säkerhets skull... :(
  • Flygekorre

Kan ringa läkaren först imorgon, ni som blött och ringt vad har de sagt? Något man ska tänka på??

• Pommac1

Fler ruvare som är törstiga??? Sedan igår på dag 4 och idag har jag varit torr i munnen och har druckit lite extra. Har varit tvungen att gå å dricka på jobbet lite då och då. Har aldrig behövt det förr. Kan det vara biverkning av Lutinus?

• Bellisa

Tack Cegesi!

Flygekorre: de säger alltid att man kan blöda lite och att det är väldigt vanligt vid IVF. Man får avvakta tills TD och ta ett nytt test... Håller tummarna för dig att det visar plus!

LadyMaria: Stor kram! Vet hur jävligt det är!

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-26 19:27:01 följande:
    Åh nej! Jäkla skit! Hur har du känt dagarna innan?
    Natten till tisdag hade jag extremt ont nere i magen, riktiga kramper som kom och gick. Då kände jag att nu är det kört, det var väl kroppen som stötte bort det lilla som fanns. Det andra jag har känt måste vart biverkningar från Lutinus, större bröst, lite yr, lite illamående.
    Har inte känt av någon trötthet alls som jag läst att du och Libra1 känt av. Det måste ju vara ett positivt tecken.
    Håller på er nu. Kram
    Flygekorre skrev 2014-11-26 19:28:10 följande:
    Lider med dig :( Alltså VARFÖR?!?! :(

Ja fy fan va det här är hemskt. Försökte hålla skenet uppe på jobbet, började storgråta i bilen hem. O storlipar nu med....
    Man får försöka tänka att det är okej att vara ledsen och att någon gång kommer det fungera. Ta hand om sig själv o göra roliga saker, jag har lätt att "fastna" i det negativa och det hjälper inte direkt.
    Har du några embryon i frysen?
    Kramar!

• Pommac1
    LadyMaria skrev 2014-11-26 19:01:05 följande:

Ruvardag 12:

Nu är det ett faktum, det har inte fungerat den här gången heller.... Började blöda så smått idag och testerna visar minus.

Är så ledsen och frustrerad :(

Tråkigt! Man blir bara mer deprimerad när andra får mens. Hoppet känns större när folk lyckas! Fick ni några till frysen? Eller måste ni starta om? Vi pratar mycket om hur vi ska göra. Vi har ju tyvärr bara ett gratis försök i vårt landsting och 60 tusen är ju mycket pengar. Om jag får mens vill vi ju köra igen men samtidigt kanske det är smart att pausa några månader och spara ihop lite pengar. Svårt, svårt! Hur står man ut? Åldern tickar ju också på.
  • Flygekorre
    Bellisa skrev 2014-11-26 19:47:39 följande:

Tack Cegesi!

Flygekorre: de säger alltid att man kan blöda lite och att det är väldigt vanligt vid IVF. Man får avvakta tills TD och ta ett nytt test... Håller tummarna för dig att det visar plus!

LadyMaria: Stor kram! Vet hur jävligt det är!

Tack för uppmuntran! Men känns nattsvart :(
    LadyMaria skrev 2014-11-26 19:53:19 följande:

Natten till tisdag hade jag extremt ont nere i magen, riktiga kramper som kom och gick. Då kände jag att nu är det kört, det var väl kroppen som stötte bort det lilla som fanns. Det andra jag har känt måste vart biverkningar från Lutinus, större bröst, lite yr, lite illamående.

Har inte känt av någon trötthet alls som jag läst att du och Libra1 känt av. Det måste ju vara ett positivt tecken.

Håller på er nu. KramJa fy fan va det här är hemskt. Försökte hålla skenet uppe på jobbet, började storgråta i bilen hem. O storlipar nu med.... Man får försöka tänka att det är okej att vara ledsen och att någon gång kommer det fungera. Ta hand om sig själv o göra roliga saker, jag har lätt att "fastna" i det negativa och det hjälper inte direkt.

Har du några embryon i frysen?

Kramar!

Jo :( Usch... Vill bara ta paus från mitt liv nu känner jag... Bara 1 :( Men visst nu e jag världens mest neg människa, förhoppningsvis är det min guldklimp som ligger där... Har du några? :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa