• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • mea84
    Cegesi skrev 2014-11-28 12:25:46 följande:

De hade växt! Två stycken på 12 mm och tre på 11, och en väldans massa smått. Så skönt för jag har varit väldigt skeptisk till att det skulle hända något den här gången. Nytt ultraljud på måndag så det kanske blir plock nästa vecka. Hoppas det inte säger poff och alla växer till nu bara. Jag hade ju hoppats på några fler än 5 men det kanske kommer några till? Vad är era erfarenheter?

Kan inte säga att jag har så mycket erfarenhet av detta, gjorde första insättningen förra onsdagen...men de sa till mig att man bör ha mellan 5-15 äggblåsor. För mig fick de ut 9 äggblåsor men endas 7 av de var ägg i, blev 3 fina 4 celliga ägg (1 till mig i onsdags och 2 till frysen) mina äggblåsor var mellan 11-25 mm stora...och de var väldigt nöjda med storleken då iallafall. Detta är mina erfarenheter om de hjälper dig lite Cegesi
  • Tgj

Jag har också testdag på fredag den 5/12!

Många som ska testa i veckan!

Spännande vilka som får plus :)

Själv har jag gett upp och får ta nya tag nästa år!

• mea84
    Tgj skrev 2014-11-29 08:54:33 följande:

Jag har också testdag på fredag den 5/12!

Många som ska testa i veckan!

Spännande vilka som får plus :)

Själv har jag gett upp och får ta nya tag nästa år!

Varför gett upp? Känns de så i kroppen?
  • mea84
    Heystella skrev 2014-11-28 16:59:41 följande:

Usch, nu kom förkylningen igen! Blev superförkyld på andra sprutdagen och det höll i sig en vecka, nu är det tydligen dags igen :( Hoppas alla dessa förkylningar inte ställer till det nu under ruvningen.

tror inte att förkylningen skall inverka på ruvningstiden skulle inte orora mig för det.
  • smenskelling

Hej, Har följt er ett par dagar och känner att jag har "kommit i kapp" för att kunna vara med i gruppen Jag har äggplock på tisdag 2/12 . Sista kvällen med sprutor ikväll, glad att äntligen slippa dem .

Lite så här extra spännande nu inför jul om det visar sig positivt

• Hanna31

Åh vad roligt!!! Lycka till!!!

smenskelling skrev 2014-11-29 12:41:27 följande:

Hej, Har följt er ett par dagar och känner att jag har "kommit i kapp" för att kunna vara med i gruppen Jag har äggplock på tisdag 2/12 . Sista kvällen med sprutor ikväll, glad att äntligen slippa dem .

Lite så här extra spännande nu inför jul om det visar sig positivt

• Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-29 12:47:16 följande:

På RD 5 idag, känner absolut ingenting...

Inte jag heller. Är på rd 8 idag. Tråkigt. Vill att brösten ska bli så där ömma som efter jag tog otrivelle sprutan. Men icke det. Tappar hoppet.
  • mea84

Jag går in på ruvdag 10 idag och känner inget större heller...men många känner ju inget alls förrän vecka 6-7 ändå, så var inte orolig Men det är en jobbig väntan tills testdagen!!
  • mea84

Pommac1 skrev 2014-11-29 12:52:49 följande:
    Inte jag heller. Är på rd 8 idag. Tråkigt. Vill att brösten ska bli så där ömma som efter jag tog otrivelle sprutan. Men icke det. Tappar hoppet.
    Har ni satt in två dagars eller 5 dagars?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa