• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Sjöblomman

Jag fick mens igår. Lite lätt. Ska ringa kliniken imorn men antar att nästa försök inte blir förrän i slutet på januari.

Lycka till ni som ruvar och ni som snart ruvar!

• Kakan1976
    Sjöblomman skrev 2014-11-30 13:27:03 följande:

Jag fick mens igår. Lite lätt. Ska ringa kliniken imorn men antar att nästa försök inte blir förrän i slutet på januari.

Vad tråkigt. Vilken RD? Det kan inte vara nidblödning? Det fick jag RD 8 med tvådagars...
  • Tgj
    Sjöblomman skrev 2014-11-30 13:27:03 följande:

samma här :(

Har du nått i frysen? Vi fick bara tre befruktade ägg och inget gick att frysa så det är extra jobbigt att inse när det är kört!
  • Karriärskvinna

Hej, Jag väntar på nästa ägglossning för att göra FET, och det verkar som den kommit redan i fredags - på dag 23... Jättekonstigt, men ändå bra för det kanske innebär att vi kanske hinner FET innan julstängningen på Sahlgrenska. Har ni varit med om tidig mens efter misslyckat ET?

• Heystella

Stor kram till er som inte lyckades denna gång :( nu är det väl ändå dags för första plusset i tråden snart!

• 1983an
    Blomster84 skrev 2014-11-30 15:16:34 följande:

Ni som inte lyckats efter ET, vilken RD fick ni mens?

Jag har fått mens på RD 15 och 21 vid ET.

Har blivit gravid en gång vid FET och andra FET fick jag mens på dag ca 26 efter äl, hade lutinusstöd då på prov, därför blev den rejält förskjuten.
  • Sjöblomman
    Kakan1976 skrev 2014-11-30 13:53:57 följande:
    Vad tråkigt. Vilken RD? Det kan inte vara nidblödning? Det fick jag RD 8 med tvådagars...
    RD 15 igår. Det blöder rätt mycket nu. Så det är kört.

Känns så tungt att behöva börja om, mådde ju så dåligt nu.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa