• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-29 21:37:40 följande:

Jag har haft lite värk i vänster sida men annars inget. Varit törstig jag också. Ömma bröst och så också men det är säkert Lutinusen som spökar. Gjort ivf innan?

Nej det här är första gången. Inga ömma bröst här inte. Trist att inte känna nåt men ändå skönt. Får man värk tänker man nog mens! Lite läskigt det här med att vänta... Som om man inte väntat nog när man försökt i några år.
  • Blomster84
    Pommac1 skrev 2014-11-29 21:41:38 följande:

Nej det här är första gången. Inga ömma bröst här inte. Trist att inte känna nåt men ändå skönt. Får man värk tänker man nog mens! Lite läskigt det här med att vänta... Som om man inte väntat nog när man försökt i några år

Jo tack. Har turen att ha fått en underbar dotter som är 9 nu. Efter det har jag gjort en abort, haft 5 missfall och 2 utomkveds. Min första ivf också. Fick du ont efter ÄP?
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-29 21:58:42 följande:

Jo tack. Har turen att ha fått en underbar dotter som är 9 nu. Efter det har jag gjort en abort, haft 5 missfall och 2 utomkveds. Min första ivf också. Fick du ont efter ÄP?

Jo jag hade ont i 4 dagar sedan blev det bättre. Men det var bökiga dagar. Var hemma från jobbet två dagar efter plock och sedan var det helg. :)
  • Blomster84
    Pommac1 skrev 2014-11-29 22:05:47 följande:

Jo jag hade ont i 4 dagar sedan blev det bättre. Men det var bökiga dagar. Var hemma från jobbet två dagar efter plock och sedan var det helg. :)

Jag började jobba en dag tidigare men tog ledigt på återföringsdagen. Kände mig inte riktigt bra förrän 6 dagar efter ÄP. Blev svullen och dom misstänkte överstimulering. Men som tur var gick dom med på återinsättning ändå.

Sugen på att testa snart? Känns som evigheter tills det är TD
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-29 22:13:34 följande:

Jag började jobba en dag tidigare men tog ledigt på återföringsdagen. Kände mig inte riktigt bra förrän 6 dagar efter ÄP. Blev svullen och dom misstänkte överstimulering. Men som tur var gick dom med på återinsättning ändå.

Sugen på att testa snart? Känns som evigheter tills det är TD

Jag testade igår. Det var tokblankt! Suck! Jag vet att det inte är kört men det känns kört. Har två veckor till TD. Men jag vet inte hur min klinik har räknat. De har räknat på tre veckor från insättning. Hmm...
  • Blomster84
    Pommac1 skrev 2014-11-29 22:19:12 följande:

Jag testade igår. Det var tokblankt! Suck! Jag vet att det inte är kört men det känns kört. Har två veckor till TD. Men jag vet inte hur min klinik har räknat. De har räknat på tre veckor från insättning. Hmm...

Min räknade 16 dagar från insättning. Jag testade idag. Blankt här med. 3 veckor låter länge! Och känns ännu längre... Jag kände mig otroligt positiv i början men nu börjar jag tycka att det känns tungt psykiskt....
  • Cegesi
    mea84 skrev 2014-11-28 21:23:05 följande:
    Kan inte säga att jag har så mycket erfarenhet av detta, gjorde första insättningen förra onsdagen...men de sa till mig att man bör ha mellan 5-15 äggblåsor. För mig fick de ut 9 äggblåsor men endas 7 av de var ägg i, blev 3 fina 4 celliga ägg (1 till mig i onsdags och 2 till frysen) mina äggblåsor var mellan 11-25 mm stora...och de var väldigt nöjda med storleken då iallafall. Detta är mina erfarenheter om de hjälper dig lite Cegesi
    Tack för svaret! Jag får helt enkelt hålla tummarna och vänta och se. Svårt att påverka oavsett. :)
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2014-11-29 22:26:50 följande:

Min räknade 16 dagar från insättning. Jag testade idag. Blankt här med. 3 veckor låter länge! Och känns ännu längre... Jag kände mig otroligt positiv i början men nu börjar jag tycka att det känns tungt psykiskt....

Konstigt att det är så olika med testdagar. Men man märker väl om mensen kommer. Den borde väl komma nästa fredag om det ska gå två veckor. Ikväll har jag känt av magen lite. Drar lite och svider till. Kan ju likagärna vara mens som nåt annat. Jag kände mig inte så jätte positiv i början för vi har ju försökt i 2,5 år och inget fel är hittat. Så det har känts lite som om har vi inte klarat av att bli gravida på 30 ägg varför ska vi då kunna bli det på 8 ägg (som vi fick ut). Som du hör har jag väldigt låga tankar om att det skulle bli nåt samtidigt som jag verkligen hoppas att jag har fel i mina tankar.
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-30 00:28:51 följande:
    Konstigt att det är så olika med testdagar. Men man märker väl om mensen kommer. Den borde väl komma nästa fredag om det ska gå två veckor. Ikväll har jag känt av magen lite. Drar lite och svider till. Kan ju likagärna vara mens som nåt annat. Jag kände mig inte så jätte positiv i början för vi har ju försökt i 2,5 år och inget fel är hittat. Så det har känts lite som om har vi inte klarat av att bli gravida på 30 ägg varför ska vi då kunna bli det på 8 ägg (som vi fick ut). Som du hör har jag väldigt låga tankar om att det skulle bli nåt samtidigt som jag verkligen hoppas att jag har fel i mina tankar.
    Har du gjort 30 IVF/FET?
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-11-30 08:17:44 följande:

Har du gjort 30 IVF/FET?

Nej, vi har försökt själva i 2,5 år alltså 30 månader = 30 ägg.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa