• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-11-30 22:19:08 följande:
    Hoppas du har rätt. Ont i magen sidan (känns som håll) drömmer konstiga drömmar varje natt. Mensvärk och det slits och dras i magen inland. Börjar känns av brösten lite. Men allt detta kan ju även tyda på mens. Har ställt in mig på mens och ser positivt på nästa år i stället.
    Låter som tipptopp tidiga gravsymptom! Vi håller tummen :)
  • mea84

Negativt på BIM -2 och inga symtom!! Får väl hålla tummarna för att man ev hinner med en insättning innan julstängning på SU. Men har ju inte fått mens såklart ännu. Någon som vet hur de fungerar då? Måste man invänta mens innan man kan sätta in igen?

• GrukanGrace

Kan någon uppdatera listan? Har just gjort äp och det gick kanon. 16 ägg!!!!! 4 ivf och tidigare har vi Max fått ut 8. Sen får vi se om alla är mogna.

Men ändå 1/12 äp

Kram

• Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2014-12-01 09:45:22 följande:

Kan någon uppdatera listan? Har just gjort äp och det gick kanon. 16 ägg!!!!! 4 ivf och tidigare har vi Max fått ut 8. Sen får vi se om alla är mogna.

Men ändå 1/12 äp

Kram

Härligt Grukan!
  • Heystella

Ruvardag 4 :) dagarna går i snigelfart. I morse när jag vaknade la jag märket till att jag har fått väldigt mörka/lila vårtgårdar och bröstvårtor. Kan man få det av lutinus ellerär det ett 'riktigt' tecken?

• Blomster84
    Pommac1 skrev 2014-11-30 22:12:11 följande:

Ojoj. Skönt att veta att man kan bli gravid. Men mindre kul med missfallen. Ja det är tufft att vara glad när man vet hur det kan sluta. Vi hoppas vi lyckas nu.

Verkar tyvärr vara kört för oss, började blöda igår :( får vänta på TD på söndag men har inga högre förhoppningar tyvärr. Hoppas det går bättre för dig :)
  • Kakan1976

Hej alla,

Vad har ni hört om ökad risk för missfall vid IVF? Jag fick en liten chock när jag läste både på Gonal-f och Otrivelle-bruksanvisningarna att man har ökad risk för missfall vid assisterad befruktning. Jag har förut hört att det inte ska vara någon skillnad på naturlig befruktning och IVF.

• Kakan1976
    Blomster84 skrev 2014-12-01 11:12:56 följande:
    Verkar tyvärr vara kört för oss, började blöda igår :( får vänta på TD på söndag men har inga högre förhoppningar tyvärr. Hoppas det går bättre för dig :)
    Åh, beklagar :(

Stor kram
  • Heystella
    Kakan1976 skrev 2014-12-01 11:15:58 följande:

Hej alla,

Vad har ni hört om ökad risk för missfall vid IVF? Jag fick en liten chock när jag läste både på Gonal-f och Otrivelle-bruksanvisningarna att man har ökad risk för missfall vid assisterad befruktning. Jag har förut hört att det inte ska vara någon skillnad på naturlig befruktning och IVF.

Hej! Jag har inte hört något om ökad risk, min klinik sa att missfallsrisken var densamma som vid naturlig befruktning.
  • Linda8110

Hurrraaaaa idag kom ÄL!!!!! Trodde inte den skulle komma alls denna månad. På torsdag ska jag återföra ett tvådagars om upptiningen går bra. Kan någon lägga till på listan om man vill :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa