• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Hanna31
    LadyMaria skrev 2014-12-04 22:04:48 följande:

Ja det får vi verkligen hoppas! Vi har tre st 5 dagars i frysen.
    Hur många har ni? Har du gjort FET tidigare? Vet du om det är vanligt att dem inte klarar upptinings processen?

Vi har två 5-dagars Nja, vanligt vet jag inte men jag har flera vänner som har haft ett gäng i frysen och där några inte har klarat sig men vissa har blivit bebisar ...men jag vet inte alls vad man kan räkna med rent procentuellt, vågar ju inte räkna med det, men hoppas så klart

Jag kommer inte ihåg - hur ligger ni till? Väntar ni på FET?
  • 1983an

Nu har vi vart på akkis, har väldigt förstorade äggstockar, men som tur är ingen vätska i buken. Tog prover också, men ska börja med lutinus 3 ggr per dag för att lindra..

Sen fick vi ett jävligt tråkigt besked att av 8 befruktade klarade sig ingen till dag 5 så det blir en ny vända i januari. Känns bara så tungt just nu.. Dom i labbet hade inte sett nån avvikelse heller så de vet inte varför det blev så. Har ändå gått bra första två gångerna. :(

• Hanna31
    1983an skrev 2014-12-05 10:29:30 följande:

Nu har vi vart på akkis, har väldigt förstorade äggstockar, men som tur är ingen vätska i buken. Tog prover också, men ska börja med lutinus 3 ggr per dag för att lindra..

Sen fick vi ett jävligt tråkigt besked att av 8 befruktade klarade sig ingen till dag 5 så det blir en ny vända i januari. Känns bara så tungt just nu.. Dom i labbet hade inte sett nån avvikelse heller så de vet inte varför det blev så. Har ändå gått bra första två gångerna. :(

Fy vad tråkigt!! Kram!
  • Kakan1976
    1983an skrev 2014-12-05 10:29:30 följande:

Skönt att det inte var nån vätska! Sa de hyr Lutinus skulle hjälpa?

Fasen vad surt på de 8. Förstår verkligen att det känns jobbigt :(
  • 1983an
    Kakan1976 skrev 2014-12-05 12:32:43 följande:

Skönt att det inte var nån vätska! Sa de hyr Lutinus skulle hjälpa?

Fasen vad surt på de 8. Förstår verkligen att det känns jobbigt :(

Ja det känns verkligen tråkigt, men som tur är får man försöka igen, får försöka tänka positivt.

Hon förklarade att det kunde hjälpa äggstockarna komma tillbaka i normalläge lite snabbare. Ska ta det i 10 dagar, men höra om mig om det förvärras. Dom tog njur och leverprover som jag ska få svar på o eftermiddag, men hon trodde det skulle se normalt ut. Ska däremot se till att dricka mkt vätska ändå just in case.
  • Pommac1

Nu har jag riktig mens. Så trist! Skönt att jag fick veta att vi får ännu ett gratisförsök. Finns det någon januaritråd som vi ska börja hänga i? Ska jag trots mens ändå vänta med att ringa tills testdagens nästa fredag?

• Heystella
    Pommac1 skrev 2014-12-05 12:49:34 följande:

Nu har jag riktig mens. Så trist! Skönt att jag fick veta att vi får ännu ett gratisförsök. Finns det någon januaritråd som vi ska börja hänga i? Ska jag trots mens ändå vänta med att ringa tills testdagens nästa fredag?

Tråkigt att höra :( stor kram!
  • 1983an
    Pommac1 skrev 2014-12-05 12:49:34 följande:

Tråkigt att höra :( men bra att ni får ett försök till!

Jag hänger också på om det finns nån januaritråd, är inte så aktuell här längre.. Kram
  • Hanna31
    1983an skrev 2014-12-05 14:02:00 följande:
    Tråkigt att höra :( men bra att ni får ett försök till!

Jag hänger också på om det finns nån januaritråd, är inte så aktuell här längre.. Kram
    Ja januaritråd känns mer aktuellt.. Jag kan skapa
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa