• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • hokus pokus
    Pommac1 skrev 2014-12-04 07:18:22 följande:
    Jag har ju testdag på onsdag så det känns ju rätt länge kvar ändå. Tack! Men det är svårt att vara positiv nu.
    Jamen dåså, det är ju lääänge kvar och inte dags för mens än ju! :) Sen har du väl som dumdummare säger en chans till om det inte går...för det är väl ditt första försök? Får man inget till frysen så får man ett till fullt försök gratis, så än finns det mycket hopp kvar :)
  • EmyJ
    1983an skrev 2014-12-03 16:56:20 följande:

Jag får göra det, missade telefontiden idag, får ringa imorgon så får jag se vad dom säger. Misstänker också att det kan var det som krånglar..

Hur har det gått? Hur mår du?
  • dumdummast
    Pommac1 skrev 2014-12-04 07:15:04 följande:

Vinet? Vi fick tyvärr inga till frysen.

Haha telefon ändrar som den vill :).

Om det inte finns nå i frysen så får man ett nytt fullskaligt försök. Så har dom sagt till oss i alla fall. Både i Skellefteå och på ivf kliniken :)
  • dumdummast

Dom ringde nyss från kliniken. 6 ägg var mogna fyra har delat sig, så återföring i morgon. Resten odlar man till måndag och förhoppningsvis kommer dom till frysen :)

• Pommac1
    dumdummast skrev 2014-12-04 12:31:01 följande:

Haha telefon ändrar som den vill :).

Om det inte finns nå i frysen så får man ett nytt fullskaligt försök. Så har dom sagt till oss i alla fall. Både i Skellefteå och på ivf kliniken :)

Nämen vad säger ni? Är det säkert? Vore ju underbart om vi fick ett till försök! Vad glad jag blir! Jag har mensvärk i låten nu men bara lite blod än. Är på RD 13 idag men inte testdag förrän RD 21 (fast jag tror jag har testdag på onsdag på ruvdag 19). Tror att de skrev fel.
  • dumdummast
    Pommac1 skrev 2014-12-04 13:11:56 följande:

Nämen vad säger ni? Är det säkert? Vore ju underbart om vi fick ett till försök! Vad glad jag blir! Jag har mensvärk i låten nu men bara lite blod än. Är på RD 13 idag men inte testdag förrän RD 21 (fast jag tror jag har testdag på onsdag på ruvdag 19). Tror att de skrev fel.

Ja det är vad dom sagt till oss :). Så ring dit och hör efter testdagen :).

Till mig har dom sagt att man testar på ruvdag 21.

håller tummarna att det blir ett plus ändå :)
  • Linda8110

Nu är den på plats! En cell dog när de tinade den så de sa att den hade 3 celler nu. Helt plötsligt blev den 4 cellig igen! Heja min bäbis! Vilken kämpe :) testdag 20/12 om mens ej kommit. Kan man lägga till på listan om någon vill :)

• 1983an
    EmyJ skrev 2014-12-04 12:30:57 följande:

Hur har det gått? Hur mår du?

Det känns fortfarande inge bra i magen, jag fick tid i morgon bitti så får vi se vad dom säger. Dom ville titta hur det såg ut så får jag ta det därifrån. Hoppas bara det inte det är massa vätska i buken, fick ordination att dricka mycket vatten nu för säkerhets skull. Tycker ju att det borde lägga sig eftersom jag inte fick tillbaka nåt embryo..

Sen kanske jag vågar fråga hur det gått för oss, är rätt nervös för att höra hur många embryon vi fått. Tidigare har vi två vid båda tillfällena.. Hoppas på fler nu när vi fick ut fler ägg.. Kan man inte bara få se in i framtiden? :)
  • Pommac1
    dumdummast skrev 2014-12-04 13:38:14 följande:

Ja det är vad dom sagt till oss :). Så ring dit och hör efter testdagen :).

Till mig har dom sagt att man testar på ruvdag 21.

håller tummarna att det blir ett plus ändå :)

Tack vad snäll du är! Vad glad jag blir! Hoppas det är så! Nu finns det hopp igen!
  • Kakan1976
    Linda8110 skrev 2014-12-04 13:55:02 följande:

Nu är den på plats! En cell dog när de tinade den så de sa att den hade 3 celler nu. Helt plötsligt blev den 4 cellig igen! Heja min bäbis! Vilken kämpe :) testdag 20/12 om mens ej kommit. Kan man lägga till på listan om någon vill :)

Woop woop!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa