• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • 1983an

Jag börjar bli lite orolig för min mage nu. Gjorde utplock i fredags, har fortfarande blodblandade flytningar, väldigt svullen och illamående. Rätt ont och även öm på magen, kan det vara en infektion eller vad kan vara fel? Nån som har någon aning?

• dumdummast
    1983an skrev 2014-12-03 14:52:57 följande:

Jag börjar bli lite orolig för min mage nu. Gjorde utplock i fredags, har fortfarande blodblandade flytningar, väldigt svullen och illamående. Rätt ont och även öm på magen, kan det vara en infektion eller vad kan vara fel? Nån som har någon aning?

På min klinik sa dom att jag skulle höra av mig om jag fick dessa symptom eftersom det kunde vara tecken på överstimulering. Så jag tycker att du ska ringa kliniken.
  • EmyJ

Ring Ackis tycker jag.. Låter som att din överstimulering har gått lite bananas..
  • 1983an

Jag får göra det, missade telefontiden idag, får ringa imorgon så får jag se vad dom säger. Misstänker också att det kan var det som krånglar..

• Linda8110

Typiska tecken på överstimulering. Fick du ingen medicin för det efter plocket? Ring direkt imorgon bitti och blir det värre under natten åk till gynakuten. Inte att leka med...
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-12-03 10:22:50 följande:

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

Nejjj så tråkigt!

Ha en fantastisk bröllopsresa nu! Härligt med positiva händelser i livet under sådana jobbiga tider.

Vi ska göra ett FET försök i slutet av januari. Första gången vi fått något till frysen så det blir spännande, ska bli skönt att slippa alla hormoner och ÄP.

Kram

• Hanna31

Vi satsar också på FET i januari! (Om våra frysta krabater klarar upptiningen) 2015 here we come!!!

LadyMaria skrev 2014-12-03 19:08:22 följande:

Nejjj så tråkigt!

Ha en fantastisk bröllopsresa nu! Härligt med positiva händelser i livet under sådana jobbiga tider.

Vi ska göra ett FET försök i slutet av januari. Första gången vi fått något till frysen så det blir spännande, ska bli skönt att slippa alla hormoner och ÄP.

Kram

• Cegesi
    Libra1 skrev 2014-12-03 10:22:50 följande:

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

Vad tråkigt! Ta hand om er. Hoppas ni får en härlig bröllopsresa och att nästa gång är er tur. Hjärta
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-12-03 14:21:15 följande:
    Inget mer rosa nu. Evig väntan. Man far mellan hopp och förtvivlan helatiden. Det låter ju positivt! Men jag vågar inte hoppas. Läkaren på kliniken sa ju också det att det är vanligt att det kommer lite blod. Sedan är man ju där och gräver med den där lutinus staven och så.
    Tycker det låter jätte positivt!!! Använd fingret istället för pinnen så är du snällare mot slemhinnorna.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa