• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-12-05 14:21:15 följande:

Ok, Ladies, januari-tråden skapad: sök efter "Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!" Jag är inte jättehaj på FL men jag gör så gott jag kan...

Vad bra! Ska leta upp den lite senare ikväll. :)
  • Heystella

Idag har jag 1 vecka kvar till testdag men ev. blir det tjuvtest tidigare...om jag vågar :) Har dock inga direkta symptom så det känns väl sådär.

• Linda8110
    Hanna31 skrev 2014-12-05 14:21:15 följande:

Ok, Ladies, januari-tråden skapad: sök efter "Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!" Jag är inte jättehaj på FL men jag gör så gott jag kan... smile2.gif

Det finns en tråd som heter IVF december/januari 2015 också :)
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-05 14:04:45 följande:

Nu finns den lilla därinne. Testdag på julafton :)

Kul då ligger vi nära varandra! RD 1 för mig idag :)
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-12-05 12:49:34 följande:

Nu har jag riktig mens. Så trist! Skönt att jag fick veta att vi får ännu ett gratisförsök. Finns det någon januaritråd som vi ska börja hänga i? Ska jag trots mens ändå vänta med att ringa tills testdagens nästa fredag?

Vad tråkigt!!!! Men hurra för ett försök till :) Hoppas ni får till frysen då också! Detta med FET är ju underbart...
  • dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-05 17:56:51 följande:

Kul då ligger vi nära varandra! RD 1 för mig idag :)

Spännande

Jag har dock svårt att se att jag ska hålla mig till jul
  • Pommac1

Nu känns det ännu mera kört då en stor klump med blod och andra grejer kom ut. Det var som vita trådar i det. Bläcsh! Var det ägget tro? Fler som fått så vid mens?

• Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-05 17:59:49 följande:
    Spännande smile1.gif

Jag har dock svårt att se att jag ska hålla mig till jul smile5.gif
    Jag fick min mens redan på dag 11 sist så jag behövde aldrig fundera på det där med att vänta då. Denna gång hoppas jag kunna få möjligheten att vänta till testdag 20/12 :)
  • Nicka

Funderar lite eller mycke kring när mensen brukar komma igång efter missfall, nu har de gått 36 dagar sedan jag började blöda, tidigt missfall runt vecka 6. Då jag hade missfall i vecka 9 kan jag inte minnas att de tog så här lång tid.. Har ju inte skrivit upp nånstans.. Vågar ju inte hoppas på en spontan graviditet precis hmm nån som har tråkiga erfarenheter?

• dumdummast
    Linda8110 skrev 2014-12-05 19:13:39 följande:

Jag fick min mens redan på dag 11 sist så jag behövde aldrig fundera på det där med att vänta då. Denna gång hoppas jag kunna få möjligheten att vänta till testdag 20/12 :)

Håller tummarna att du slipper mensen :)

Sist när jag tog ägglossningssprutan så fick jag mens 16 dagar efteråt så jag tänkte ta testet är i krokarna. En vecka innan dom tycker att jag ska test
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa