• Linda8110

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Heystella skrev 2014-12-10 11:45:27 följande:

Alltså herregud! Har ju haft rosa/bruna flytningar i 4 dagar nu och ibland pyttelite blod, testade idag med clearblue mest för att verkligen bekräfta att det var kört och får ETT STORT PLUS! Alltså va? Är helt skakis nu, herregud!!

Hurra och miljoner grattis!!! Vilken grej :)
  • Linda8110

Och där kom mensen... Börjar bli seriöst trött på denna besvikelse. Bryt ihop och kom igen...

• Linda8110
    Kakan1976 skrev 2014-12-11 08:32:02 följande:
    Fast du. Du är på RD 7 va? Blöder det mycket? Är det inte tidigt för mens? Jag fick en liten rosa flytning RD 8 sist och det visade sig vara en nidblödning. Kan det inte vara det?
    Hade ju sen ÄL denna cykel så min "vanliga" mens är beräknad nu. Samma känsla som i början av mens, sparsamt och mörkt.
  • Linda8110

Blir så trött och ledsen. Känns som om kroppen leker med mina känslor... Började blöda lite igår och jag trodde att mensen redan var här, RD 7. Sen slutade det och det bara småblödde från och till under dagen. Hoppet tändes att det var en nidblödning! Idag vaknar jag och mensen är definitivt igång... Sorg IGEN! Gud va trött jag är på det här...

• Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-12-12 12:58:11 följande:
    Ja det är helt otroligt vad jobbigt det är. Det går inte att tänka på något annat.

Jag väntar på positivt på ägglossningsstickan men det verkar inte vilja bli nån glad j-la gubbe... Får mig att tänka att jag kanske aldrig haft ägglossning? Har aldrig använt Clearblues stickor innan.
    Nej det är galet svårt att få tankarna på annat. I alla fall dessa första dagar medan jag ännu har mens.

Jag var ju i samma sits som du är nu nyligen. Den glada gubben dröjde! Vilken dag är du på?
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-12 13:02:52 följande:
    Ja kroppen är förjävlig vissa gånger. Det psykiska är det som är värst tycker jag i hela processen.

Massa kramar till dig och hoppas du får en fin jul smile1.gif
    Ja verkligen det psykiska! Jag har alltid känt att IVF är den sista utvägen och då får vi i alla fall barn eftersom de inte är något fel på oss. Vad är problemet liksom? Varför funkar det inte? Ja man kan undra.

Önskar er en fantastisk jul också!
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-12-12 23:03:44 följande:
    Dag 13 nu, måste komma senast tisdag för att hinna FET innan jul...
    Det gör den säkert!
  • Linda8110
    Heystella skrev 2014-12-13 10:10:52 följande:

Tyvärr blev lyckan kortvarig för min del och det blev missfall :( känns tungt. Det enda 'positiva' är att nu vet jag iallafall att jag kan bli gravid.

Det blir nya tag i Januari, FET med Blastocyst.

Ledsen för er skull!

Blir förhoppningsvis blasto i januari för oss också!
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-15 16:29:49 följande:
    Vet faktiskt inte riktigt den är lite oregelbunden men kring 21/12. Fast den här cykel borde vara kortare. Eftersom jag bara använde sprutorna i sju dagar så blir det lite knas.

Men förra gången jag tog ovitrellen fick jag mens prick 16 dagar efter den. Så i så fall är det på onsdag den skulle ha kommit.

Ja vi känner så att efter alla år utan ens ett spökstreck så glädje vi åt det här. Det som händer sen det händer sen. Men nu är vi gravida smile2.gif
    Är det du som tagit Ovitrelle i små doser efter återföring?
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-15 16:54:49 följande:
    Nopp det är inte jag. Tog bara en dos första dedecember.
    Glömt vem det är av alla haha!
  • Linda8110
    Beyda skrev 2014-12-18 19:58:43 följande:

Hej det är vårt 3 försök jag är jätteledesen Gud varför ska det vara så svårt och vissa som gör abort för endå gravida vad det känns orättvis livet är orkar inget mer kan det vara för att jag väger mycket typ 70 kg

70 är inte mycket om du inte är väldigt kort?
  • Linda8110
    Beyda skrev 2014-12-18 21:23:56 följande:

Hej jag är 162 cm lång vet inte vad jag ska skylla på blir så ledsen varför men har inte gjort 5 nya ivf försök och inte lyckas Gud hur många ska man göra för att lyckad

Förstår att du är ledsen. Jag är också väldigt besviken. Gör som jag bryt ihop och kom igen :) Ät gott under julen och försök att tappa några kilon efter helgerna så kanske det ökar chanserna. Kram på dig
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-01-16 19:01:31 följande:

Hej! Nu var det länge sen jag var här känner jag. Hur går det för alla? 14/1 gav vi oss på det igen. Menopur denna gången med men 150 ie som ingångsdos. Vul på måndag. Nu ni tjejer, det här är vårt år! :)

Ja nu får det vara vårt år! Jag ska börja ÄL testa på tisdag inför kommande FET.
  • Linda8110
    GrukanGrace skrev 2015-01-17 23:10:51 följande:

Ni som ska fortsätta försöka kan väl komma med in i januaritråden?

Vi kyckades bli gravida på egen hand i väntan på att sätta tillbaka en bladtosyst nu i januari. Helt sjukt efter 4 ivf. Har gjort 4 gravtestet på 3 dagar. Idag V5 (4+5) fick jag blödning smile4.gif

Bara att ta nya tag. Någon som vet när testet visar ej gravid efter missfall?

Åh nej vad ledsen jag blir för er skull...

Vet att testen kan visa gravid i många veckor efter ett missfall men ibland blir det negativt snabbt. Men har du fått konstaterat missfall hos läkare?
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2015-01-26 22:17:16 följande:

Och lycka till LadyMaria och Linda8110! Jag kör plock och ET nästa vecka.

Tack! Och lycka till du också :)
  • Linda8110
    GrukanGrace skrev 2015-01-28 07:28:24 följande:

Blev gravida på egen hand i julas. Tyvärr MF i V6

Gick nu och väntade på äl för att sätta tillbaka den bladtosyst vi har i frysen. Men tyvärr så finns det rester kvar i mig så om de inte är borta i morgon när jag ska på återbesök och vul så måste vi vänta. Suck vill inte vänta.

Kram

Ledsamt med MF.... Nya tag!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa