• Linda8110

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Anermu skrev 2014-11-22 17:25:54 följande:

Hej ! Hoppar in här :)

Nu om ca 1 vecka ska vi påbörja första ivf behandling :) har försökt i många åt men inte lyckats ! Bor i Montenegro och va lite rädd för att det kanske inte fanns hjälp att få här men min man kollade upp det och vi påbörjade utredningen i mitten av oktober på en privatklinik:) fick väldigt bra kontakt med läkaren och vi kände oss trygga med honom , självklart fanns det mycket bra historia om kliniken på internet! Vi kom in på kliniken och väggarna var fulla av kort på nyfödda barn via ivf ! Efter all intensiv utredning var det dags för läkarbesöket som känndes skulle avgöra en stor del av våran framtid och läkaren sa självklart ska vi hjälpa er och en ivf skall påbörjas nästa menstruation ;) alltså 2/3-12 ! Jag är 27 år gammal och dom ska återföra 3 ägg på mig :) vill endast höra solsken historier , dom negativa tankarna har jag redan inom mig omedvetet! Vet att det är ovanligt med att återföra 3 ägg ! Men kan inget annat än att verkligen hoppas att ett ägg kan leda till en gravditet!

Hej och välkommen! Kul med någon som bor utomlands :) Måste bara fråga, finns det någon anledning till varför de väljer att återföra 3 embryon? I min värld låter det galet eftersom det är första gången för dig. Så jag blir nyfiken :)
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-23 10:29:46 följande:

Vet inte om det är tillfälligheter men kommer liksom inte "upp lika långt" med lutinus-staven? Nu har jag helt enkelt inte våldat upp den utan tryckt in tills det tar stopp, nån mer med detta besvär?? Hur ska man göra liksom, e rädd den inte kommer tillräckligt långt in...

Efter några dagar var det så för mig också. Använder dock fingret. Tror man blir svullen av hormonerna.
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-23 14:24:49 följande:

Usch vad jag känner mig negativ nu. Känns som att mensen kommer när som helst. smile4.gif

Angående lutinus, testa att huka lite mer och lirka. Det funkar för mig. Mina fingrar är kortare är pinnen så jag tänker att den kommer längre med pinnen. smile1.gif

Har graviditetssymptomen avtagit?
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-23 16:12:53 följande:
    Mår illa titt som tätt. Har mensvärk, sen RD2. Men det börjar kännas i benen, vilket brukar vara ett säkert tecken på att mensen kommer.

Har sjukt ont i huvudet också, både igår och idag. Det är också ett negativt tecken.

Har inte testat och tänker inte göra det förrän tidigast fredag.
    Men å andra sidan är det även graviditetstecken :) Men jag vet, man känner sin kropp bäst själv. Man behöver lite nya symptom som man inte är van vid för att man ska tro på det. Jag håller såklart tummen för dig ändå! Jag blev så förvånad för jag började ju blöda redan på RD 11. Hade förväntat mig att jag skulle gå längre och få ta ett test. Hoppas du är mensfri så du kan testa på fredag!
  • Linda8110
    EmyJ skrev 2014-11-23 20:03:22 följande:

Aaaaargghhhh! Jag är så LESS på det hår nu... Sprutdag 18 idag!! Sen i fredags har jag väldigt mycket obehag i magen. Kan inte gå snabbt och rör mig som en 80 åring.. Ska på VUL imorgon och jag hoppas att dom plockar på onsdag. Jag lär få frysa in allihopa för det här lär inte bli bra om jag gör en ET nu. Less less less! Överstimulering hej hej..

Åh lider med dig! Jag blev också överstimulerad.... Hemskt.
  • Linda8110
    GrukanGrace skrev 2014-11-23 22:21:44 följande:

Var på vul i fredags dag 7. Hade haft känningar i äggstockarna hela veckan och utgått ifrån att allt var bra. Men jävla skit min kropp hade inte svarat alls på nya medicinen smile4.gif ( inga över 10mm. Så nu komplett vi med maxdos 375 menopur. Bytt vul på onsdag.

Grät hela vägen från vul till jobbet. Sen nya tag. Detta är vårt 4 IVF. Tre första gav bra resultat men ingen graviditet. Så nu testade vi ny medicin.

Håll tummarna att vi får igång så att det blir några ägg. Denna gång ska jag också få trombyl eftersom min kropp kanske får/gör små blodproppar i livmodern och sabbar ev graviditeter.

Håll tummarna

Åh vad ledsen man blir när man har sådana förhoppningar och så stämmer det inte... Hoppas nya dosen gör skillnad!
  • Linda8110

Hurra ingen ÄL idag!!! Om jag nu inte lyckats missa den och den kommer under de kommande dagarna så blir det blasto FET nästa vecka :)

• Linda8110
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:33:05 följande:

Tjejer.. Jag är på mitt första ivf försök och vet inte alls hur detta ska kännas. Vet ni?

De plockade 23st ägg i fredags, varav 17st var mogna.

11st (icsi) och 6 ägg gjorde man vanlig ivf på. Alla 11 blev befruktande och delade sig fint. Och ett av de 6ägg med vanlig ivf delade sig.

Nu sattes ett ägg in igår, ivf ägget. Det var tydligen "topp kvalité" och den var symmetrisk och fin.

Alla mina övriga 11ägg frystes ner och de var tydligen lika fina.

Säger läkaren detta "toppkvalitet" och skulle detta göra att ägget får lättare att fästa? Eller brukar man höra detta och ändå få missfall?

Efter äp har jag haft fruktansvärd värk i magen, kan knappt böja med fram å vaknar på nätterna med väldig värk.

Å nu med detta lilla ägg inom mig blir jag sååå orolig. (Sattes in igår) Kan min kropp redan komma att försöka stöta ut ägget?!

Eller varför har jag såhär ont?!

Hur ska man kunna jobba när man mår såhär?

Väntar samtal från kliniken men hoppas att nån av er vet om detta är normalt.. Att ha såhär ont. inte konstant, utan när jag rör mig mycket och står längre stunder. Då känna det som om äggledarna är extremt stora och ömma..

(Sorry för långt inlägg;)

Du har garanterat blivit lätt överstimulerad. Jag fick ungefär samma mängd som du och mådde fruktansvärt dåligt. Var hemma i 2v och kunde knappt gå alls första veckan. Otroligt svullen och var inne på flera koller. Väg dig morgon och kväll, viktigt! Lycka till :)
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:03:32 följande:
    Jag har fått ordination 3ggr/dag fram till test, sen får vi väl se, antar att jag slutar om det är minus och ev fortsätter om jag e gravid?

Känns som det forsar blod typ 3ggr/dag men blir en lättnad varje gång det bara vart flytningar!! Dag 10 idag, första träningspasset på lääänge! Men e så feg med för tunga vikter :) Kommer ev tjuvtesta på fre! Kan nog inte hålla mig!! :) Om jag inte blodat tills dess då, de här dagarna e väl mest kritiska :/

Hur går det för dig?? :)
    Lyfta max 5kg fick jag som ordination :)
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:40:11 följande:
    I vad?! Asså de ju ingenting... Nu får jag ångest, vrf sa de inte d till mig!!!??? De sa 1v sen va som vanligt?! Nu blir jag orolig... Körde rygg/axlar, körde uppåt 35 i ryggövningarna!
    Oj vad konstigt! De sa att helst skulle jag undvika träning helt, men om jag måste pga sjukgymnastik (har en dålig nacke) så MAX 5kg och känner jag av tryck över äggstockarna så skulle jag sluta direkt. Blev ingen träning alls för jag kände av allt även utan träning. Sex sa de var ok när jag inte har ont längre om vi använder kondom. Ingen sperma som kan orsaka infektion.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa