• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1

Ja precis! Tryck INTE ut luftbubblan. Då blir det en för liten dos!!! Man behöver hela dosen för att inte äggen ska släppa i förväg. Det är helt ok att trycka in den luften. Den ska vara i slutet av sprutan. Ibland kan det bubbla till i slutet och det är ingen fara.

Är det bara jag som vaknar tidigt och inte kan somna om? Gah!!!

• Linda8110
    Libra1 skrev 2014-11-09 06:49:07 följande:

Ja precis! Tryck INTE ut luftbubblan. Då blir det en för liten dos!!! Man behöver hela dosen för att inte äggen ska släppa i förväg. Det är helt ok att trycka in den luften. Den ska vara i slutet av sprutan. Ibland kan det bubbla till i slutet och det är ingen fara.

Är det bara jag som vaknar tidigt och inte kan somna om? Gah!!!

Jag har sovit dåligt ända sedan vi påbörjade IVF'en. Trots att vi inte håller på just nu så sover jag ändå dåligt. Drömmer mycket.
  • snorklan

Jag fick tips av IVF kliniken att trycka ut luftbubblan. Jag ägglossade inte innan ÄP.

• Pommac

Ojoj. Jag läser på om orgalutran och gör som det står i beskrivningen. Det går nog bra. Det är ju några dagar kvar. Kan vara att mensen gör att brösten ömmar men de gjorde inte det tidigare på kvällen. Har ont i höger äggstock nu på morgonen. Haha! Nu känner man verkligen efter överallt! Det kommer nog kännas mycket på mig då jag känner en vanlig ägglossning väldigt bra.

• längtar14

Hej! Hoppar gärna med här, ska göra vårt andra försök nu i november, ska börja med ägglossningstest den 11 nov. Sen hoppas jag att upptiningen går bra och dom klarar sig. 
    Vi gjorde ett försök i mars som slutade i missfall i maj (10+2) så nu känner vi att vi har orken att göra ett nytt försök. Känner mig fruktansvärt nervös, då vi bara har två försök kvar...känns lite stressande....

• EmyJ

Den lilla mängd luft som finns i förfyllda sprutor ska inte tas bort. Den är heller inte farlig. Det är så pass lite. Om man tar bort den riskerar man som tidigare sagts att få fel dos. Men återigen, det är INTE FARLIGT :)) / Undersköterska :D

• Libra1
    längtar14 skrev 2014-11-09 08:51:01 följande:

Hej! Hoppar gärna med här, ska göra vårt andra försök nu i november, ska börja med ägglossningstest den 11 nov. Sen hoppas jag att upptiningen går bra och dom klarar sig. 

Vi gjorde ett försök i mars som slutade i missfall i maj (10+2) så nu känner vi att vi har orken att göra ett nytt försök. Känner mig fruktansvärt nervös, då vi bara har två försök kvar...känns lite stressande....

Välkommen hit. Vad tråkigt att det blev missfall. Hoppas ni har bättre tur denna gången. Själv går jag privat nu. Det känns helt OK. Så försök inte känna stress över försöken. :)
  • Linda8110
    Pommac skrev 2014-11-09 08:48:59 följande:

Ojoj. Jag läser på om orgalutran och gör som det står i beskrivningen. Det går nog bra. Det är ju några dagar kvar. Kan vara att mensen gör att brösten ömmar men de gjorde inte det tidigare på kvällen. Har ont i höger äggstock nu på morgonen. Haha! Nu känner man verkligen efter överallt! Det kommer nog kännas mycket på mig då jag känner en vanlig ägglossning väldigt bra.

Beskrivningen som finns i förpackningen gällande hur man tar Orgalutranen gäller för när man tar den i låret, ej i magen. Du tar tag i en HÅRD valk i magen, lite eller stor spelar ingen till så länge du känner att huden är stenhård. Du sticker in nålen rakt framifrån och in med hela nålen. Du trycker in vätskan samt luftbubblan och sedan drar du ut den ganska snabbt samt masserar injektionsstället litegrann. Klart :)
  • Karriärskvinna

Jag håller på och laddar om för FET, blöder nu efter min första ivf. Vet någon här varför man måste ha en vanlig mens innan man gör FET? Jag skulle helst köra på direkt när nästa ägglossning kommer.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa