• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • EmyJ

Hmm då måste jag fixa en burk.. Om jag inte kan få en på jobbet förståss.. :)

• snorklan
    EmyJ skrev 2014-11-08 14:39:06 följande:

Kom på en sak... Vad gör man med alla gamla sprutor sen? Lämnar in på Apoteket? Har hört ryktas att dom inte alltid tar emot sånt längre...

Stickburkar får man på apoteket.
  • Pommac
    Libra1 skrev 2014-11-07 20:06:06 följande:

VUL idag gick jättebra. Där var 14 äggblåsor som höll bra storlekar. Ska tillbaka på måndag då de behöver växa till sig lite mer. Spännande! Blev så glad. :)

Trevlig helg alla!!!

Härligt!!! Tänk att man kan längta tills det blir måndag! Själv ska jag på kontroll på torsdag och nästa måndag. Börjar med sprutorna ikväll. Blev orolig för blodproppar nu när någon skrev det! Gaa!
  • LadyMaria
    Tgj skrev 2014-11-06 20:14:12 följande:
    Vi är ganska lika :) samma ålder och dos gonal-f fast vi ska inte göra icsi.

När började du spruta?

När gjorde du ditt vul?

Känner mig ibland ensam... Maken "glömmer bort" ibland och visar inte lika mycket intresse som mig. Men han drar ett större lass här hemma och ställer upp till tusen när jag ber om nått!

Kanske är man känsligare än vad man brukar vara nu också och uppfattar saker fel. I natt hade jag jättesvårt att somna, låg och tänkte massa.
    Jag började spruta med Gonal f 29:e Oktober. Igår var jag på VUL, hade sammanlagt runt 20 äggblåsor, men dem var runt 11mm och de skulle helst vara 17 mm sa dem.

Imorgon ska jag på nytt VUL och se hur mycket dem har växt och då får vi nog reda på när äggplocket blir.

Hur långt har du kommit i er behandling? Är detta ert första försök?
    Ha en bra kväll!

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-07 16:39:23 följande:
    Hej!

Är också 28 år och ska göra ICSI på Sophiahemmet.

Första försöket och har tagit 225 IE Gonal-F från dag 2, ingen ändring av dosen nu eftersom läkaren tyckte att det såg så bra ut.

Imorn är det dags för VUL 2 och förhoppningsvis ÄP måndag eller tisdag.

Min man är ett superbra stöd och berömmer mig, talar om att jag är så duktig/modig osv. Han är spruträdd men försöker titta på och stötta ändå. Följer med på alla besök som jag vill, sist tyckte jag att jag kunde gå själv på VUL. Men imorn ska han med.

I övrigt mår jag illa, har huvudvärk, är öm i äggstockarna, blir lätt ledsen och är sjukt trött.

Jobbar som lärare för 25 elever i en ganska jobbig grupp så jag somnar direkt när jag kommer hem.

I samband med ÄP tänker jag vara hemma ett par dar och ta det lugnt. Det är inte så lätt att minska arbetsbelastningen i mitt yrke...

Samtidigt är det skönt att komma till jobbet och umgås med 8- åringarna som får mig på andra tankar.

Hur gick det på VUL 2? Fick ni någon tid för äggplocket?
    Ungefär samma symtom som jag har då, jag kan inte knäppa byxorna längre är svullen o blir ledsen till och från..

Det gör du verkligen rätt i att vara hemma några dagar från jobbet efter ÄP, det är man verkligen värd att unna sig! Ingen som tackar en för man går till jobbet och kämpar sig igenom dagarna..

Har ni berättat för er omgivning o jobb o så?

Jag har bara berättat för de två närmsta arbetskompisarna, syrran och två vänner.

• LadyMaria
    dumdummast skrev 2014-11-06 17:23:25 följande:
    Hej hej!

Nu gick vi avbryta efter två veckor med sprutor för att min kropp inte svarade .

Vi ska också göra ICSI, när det nu kommer så långt.

Jag tog menopur fick först 150 IE sen höjdes det till 225 IE.

Jag har humörsvägningar i massor, ont i äggstockarna.

Min man han är det som stöttar mig mest av allt. Han är spruträdd men har stått bredvid mig varenda spruta hålla om mig när jag tagit dom vissa dagar när det varit jobbigare. Han är helt klart utan tvekan mitt största stöd i allt Hormonkaos.

Förstår att du blir ledsen när han uttrycker sig så. Men som tur är finns vi alla här på forumet :).

Kramar

Ja, det är skönt att vi har varandra i det här forumet så man kan "prata" av sig med människor som är i precis samma situation!!

Så tråkigt att ni fick avbryta, är det er första behandling? kommer det bli ändringar på läkemedel till nästa gång? Får man vänta o ha en vanlig cykel emellan, eller kan man börja direkt i nästa cykel?

Kraam!

• Pommac

Visst kan man ta gonal-f och alvedon tillsammans? Så jäkla ont i huvudet ikväll och nu ska jag snart ta min första spruta.

• Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-08 18:47:19 följande:

Hur gick det på VUL 2? Fick ni någon tid för äggplocket?
    Ungefär samma symtom som jag har då, jag kan inte knäppa byxorna längre är svullen o blir ledsen till och från..

Det gör du verkligen rätt i att vara hemma några dagar från jobbet efter ÄP, det är man verkligen värd att unna sig! Ingen som tackar en för man går till jobbet och kämpar sig igenom dagarna..

Har ni berättat för er omgivning o jobb o så?

Jag har bara berättat för de två närmsta arbetskompisarna, syrran och två vänner.

Det gick bra! Såg bra ut och slemhinnan var perfekt. Ska dock ta sprutor idag och imorn för att alla äggblåsor ska hinna växa till sig. Det blir ÄP på onsdag, så jag jobbar på måndag och är hemma från tisdag och resten av veckan. Är aldrig sjuk så jag unnar mig det nu.

Jag har berättat för mina två rektorer samt 6-7 pers på jobbet. Sen för mammorna (våra pappor lever tyvärr inte) samt för 5-6 vänner. Min man har berättat för sin chef samt en kollega. Det känns bra. Vi hymlar inte om det, men skriver inte ut det på fejjan direkt.

Hur känns det för dig?
  • snorklan
    Pommac skrev 2014-11-08 20:29:56 följande:

Visst kan man ta gonal-f och alvedon tillsammans? Så jäkla ont i huvudet ikväll och nu ska jag snart ta min första spruta.

Det går bra att kombinera. Jag får ofta ont i huvudet av sprutorna.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa