• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    Pommac skrev 2014-11-09 20:47:28 följande:
    Haha! Ja fast då är du väldigt lång! :) ja, godis är gott! Nåt sött varje dag måste jag bara ha!
    Jag känner mig alldeles lagom hahaha
  • Pommac
    Linda8110 skrev 2014-11-09 21:20:05 följande:

Jag känner mig alldeles lagom hahaha

Haha! Ja det gör jag också. :) vilken tur vi har som känner oss bra som vi är! :)
  • Pommac
    Sjöblomman skrev 2014-11-09 20:49:14 följande:

Du ger mig inspiration! Tack!

Vad roligt att höra! :) en påse stjärnor är 100 G och 500 kcal. Äter jag en sådan ser jag till att träna bort 500 kcal först på tex crosstrainern som jag har hemma. :) vill jag sedan bara äta halva påsen så är det ju fantastiskt bra fast jag får ju äta hela också. :)
  • Pommac

Andra sprutan är tagen (mannen var inte hemma och dubbelkollade allt med jag femmilssegrare allt så det var lugnt ändå. Haha! Det gick ännu smidigare idag fast det gick ju smidigt igår också. Men jag kände mig säkrare. Var berädd på att det skulle sticka till men idag kändes det inget alls. Kanske för att jag nöp tag i magen lite hårdare idag. :)

• Pommac

Ok? Telefonen stavar själv. Ska stå: men jag femkollade allt så...

• Tgj

Hej alla! Nu ligger man här och är alldeles för nervös för att sova. Har andra vul imorgon och tänk om det inte ser bra ut! Blir tokig på alla känslor fram och tillbaka! Ena stunden är jag positiv och tacksam och nästa negativ och säker på att allt ska gå fel :(

Nån som har tips på hur ni gör för att hålla humöret uppe?

• Sjöblomman
    Tgj skrev 2014-11-09 22:45:31 följande:

Hej alla! Nu ligger man här och är alldeles för nervös för att sova. Har andra vul imorgon och tänk om det inte ser bra ut! Blir tokig på alla känslor fram och tillbaka! Ena stunden är jag positiv och tacksam och nästa negativ och säker på att allt ska gå fel :(

40% chans att bli gravid vid IVF, annars 25%!

Det kan inte bli värre än tidigare, dvs uteblivit plus! Alltså bara positiva överraskningar!

Det kommer gå bra!
  • Libra1
    Tgj skrev 2014-11-09 22:45:31 följande:

Mitt tips är att försöka ta en dag i taget.

Jag försöker följa ett motto. Ta ut glädje i förskott. Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan. :)

Hoppas vi båda får tid för äggplock imorgon!!!
  • Bellisa
    Libra1 skrev 2014-11-09 23:40:59 följande:
    Mitt tips är att försöka ta en dag i taget.

Jag försöker följa ett motto. Ta ut glädje i förskott. Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan. :)

Hoppas vi båda får tid för äggplock imorgon!!!
    Det där var ett bra motto Libra1 ska jag tänka på!

1 dag kvar med synarela, sprutstarten närmar sig  
  • Libra1
    Bellisa skrev 2014-11-10 11:12:32 följande:
    Det där var ett bra motto Libra1 smile1.gif ska jag tänka på!

1 dag kvar med synarela, sprutstarten närmar sig smile1.gif  
    Härligt att det börjar närma sig. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa