• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-14 19:32:25 följande:
    Toppen! Vilken klinik? Själv har jag testdag 30/11... SUCK!!

Sahlgrenska, själv då? Känns som tiden kommer gå riktigt långsamt till testdagen.
    Har du nått ont efter äggplocket än?
    Mina äggstockar är rätt förstorade än, gör riktigt ont när man sätter o ställer sig upp!
  • LadyMaria
    Cegesi skrev 2014-11-14 20:00:26 följande:

Åh, vad mycket spännande som händer! Grattis till äggplock och ruvning alla berörda!

Hämtade ut mina recept idag så nu är det bara en och en halv vecka kvar.. I går fick jag mitt nya planeringsschema. De hade dock bara fyllt i första dagarna för Gonal-f:en och Orgalutranen. Ska börja på 175 istället för 150  den här gången. Hur resten av schemat ser ut får jag väl ta reda på när jag ringer igen när mensen kommer. Suck!

Vilken tid brukar ni ta era sprutor på? Förra gången tog jag vid 18 men vet inte om det kommer fungera med allt jag har planerat längre fram. Hade varit kul att veta hur ni lägger upp det. Glad

Tack! Glad Riktigt pirriga dagar nu, ska försöka att inte tjuvtesta så man får ett negativt resultat i onödan kanske. Men det är så svårt!

För mig justerade dem schemat under tiden då de kontrollerar hur östradiolvärdet (hur det nu stavas)  ligger.
    Jag tog mina sprutor 18:30 varje kväll. Fick smyga iväg på jobbet många gånger.

• samira84
    Heystella skrev 2014-11-14 15:08:42 följande:

Till Samira84 & 1983an : Vill ni att jag lägger till er i listan eller gör ni det själva? :)

Du får gärna lägga till mej!

Idag öka jag dosen gonalf till 200 och la till olgalutran (hur det nu stavas)!! På måndag blir det vul!
  • Linda8110

Ikväll kom mensen! Hurra! Ska ringa Huddinge på måndag. Hoppas få komma in på VUL nästa vecka och se om allt ser bra ut. Ser det bra ut så blir det ägglossningstest och sedan FET :)

• Sjöblomman
    LadyMaria skrev 2014-11-14 21:03:14 följande:

Sahlgrenska, själv då? Känns som tiden kommer gå riktigt långsamt till testdagen.
    Har du nått ont efter äggplocket än?
    Mina äggstockar är rätt förstorade än, gör riktigt ont när man sätter o ställer sig upp!
    Sophiahemmet. Ja, sjukt ont. Speciellt nät jag går och sitter, ligga är bäst. Men tror att det även är lite strul med tarmarna så jag försöker röra mig lite för att få fart på dem.

Det känns verkligen som en evighet!!
  • Sjöblomman
    Linda8110 skrev 2014-11-14 21:26:46 följande:

Ikväll kom mensen! Hurra! Ska ringa Huddinge på måndag. Hoppas få komma in på VUL nästa vecka och se om allt ser bra ut. Ser det bra ut så blir det ägglossningstest och sedan FET :)

Hurra för dig!!
  • Linda8110
    Sjöblomman skrev 2014-11-14 21:49:03 följande:
    Hurra för dig!! smile1.gif
    Jaaa :) Känns skönt att det händer något haha
  • lillal8_79

Hej på er! Jag skulle gjort min 1a fet nu i nov men det krockade med den här helgen :p Jag blev grymt besviken i måndags när jag insåg fakta men nu känns det bättre. Tror inte att nästa försök krockar med ackis julledighet, i så fall smäller jag av.. Ta hand om er! :)

• Linda8110
    lillal8_79 skrev 2014-11-14 23:16:59 följande:

Hej på er! Jag skulle gjort min 1a fet nu i nov men det krockade med den här helgen :p Jag blev grymt besviken i måndags när jag insåg fakta men nu känns det bättre. Tror inte att nästa försök krockar med ackis julledighet, i så fall smäller jag av.. Ta hand om er! :)

Är också rädd för helger haha
  • Pommac1

Vad roligt att det skrivs så mycket i den här tråden. Man har mycket att läsa! Kul att vi delar med oss av vardagen. Här har jag haft huvudvärk i tre dagar (värk som går i vågor). Har inte tryckt i mig någon alvedon idag. Ska göra det i morgon om detta fortsätter. Jag har mycket ägglossningsflytningar nu och börjar känna av äggen. Idag på dag 7 känns det som en vanlig ägglossning. Har VUL på måndag och då ska det förhoppningsvis bestämmas vilken dag plocket blir. Drömmer mycket konstiga drömmar sedan jag började med orgalutran.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa