• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    Libra1 skrev 2014-11-14 10:49:02 följande:

6 av 9 befruktade. Oj vad glad jag blev!!! Vårt bästa resultat. :)

Hurra! Hoppas de delar sig lika fint också!!! Spännande :)
  • Sjöblomman

Toppen!! När för ni tillbaka?
  • Tgj

Grattis, Verkligen bra resultat! Hoppas guldägget finns där :)
  • samira84

Hoppar in här i tråden! Vi håller på med vårat första ivf försök! Började med gonalf 150 i måndags, idag ska jag börja med den andra sprutan vad den nu hette. På måndag nytt blodprov och ul. Nervöst! Allt har gått så snabbt från att ha försökt i fyra år själva utan resultat så har det gått på ca wn månad sen vi var på första mötet! Sambon fixk testikelcancer för 6 årsen och operade bort ena kulan efter det blev han frisk men fick börja med testosteron sprutor men han kunde ändå få barn sa de då, men det hände aldrug något en sak som var bra var ju att jag tog tag i vikten för det är nog det som spökar tänkte vi då så jag gick ner 40kg, hände dock inget ändå men vi tänkte inte mer på det utan blir det så blir det. Men när han i sep träffa en annan läkare så tog de upp detta å denne sa det att så länge han får testosteron så är han steril så han skicka oss till kvinnokliniken och därifrån har det gått snabbt. Så nu är det bara att hoppas att allt går vägen!

• samira84

Ursäkta alla stavfel håller på att bli galen på min padda den gör som den vill!Oj ursäkta

• 1983an

Hej, jag och min sambo är nu inne på vårt tredje och sista försök. Känns väldigt tungt, men hoppet finns kvar fortfarande!j jag har endometrios och pco (inte pcos utan enbart många äggblåsor) Vår historia är:

- Började försöka feb 2012.

- Inskrivna i uppsala maj 2013. Första IVF augusti 2013.

- IVF 1 långa protokollet, Menopur 125 ie

3 befruktade, 1 färskt och 1 fryst. Det frysta slutade i MA i v 8

- IVF 2 korta protokollet, Menopur, ändrade doser under hela behandlingen, men ca 165 ie

3 befruktade, 1 färskt och 1 fryst, inget plus.

Nu vid IVF 3 har jag istället fått Gonal F, 175 ie, långa protokollet.

Har någon erfarenhet av att byta medicin och vilken har funkat för er? Är inne på dag 4 nu, svullen redan.. Sen har jag även läst att vissa ägg kan växa för fort och då blir det inte heller bra, är.det vanligt?

VUL och blodprov på måndag, känns spännande!

• Sjöblomman

Nu är det klart och jag ruvar förfullt!

De fick ut 11 ägg, 9 var mogna, 6 blev befruktade, 1 tog sig inte, 4 ligger kvar för odling till på måndag och det bästa ägget är i mig nu.

• 1983an
    Heystella skrev 2014-11-14 13:54:52 följande:

Välkomna Samira84 & 1983an! :)

Tack :)

Vad spännande!! Håller tummarna! Blir det ett eller två? Har inte läst så långt tillbaka i tråden ännu.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa