• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1
    Så vit skrev 2014-11-13 20:19:31 följande:
    Aha! Så då får du ta den så att inte mensen kommer för tidigt alltså?
    Ja precis. :)
  • Heystella

Vill inte sprida dålig energi här i tråden men usch vad allt känns jobbigt idag! :(

• Cegesi
    Heystella skrev 2014-11-13 20:38:01 följande:

Vill inte sprida dålig energi här i tråden men usch vad allt känns jobbigt idag! :(

Det är väl normaltillstånd när det här drabbar en? ;) Skämt åsido, det vore väldigt konstigt om det inte kändes jobbigt emellanåt. Vad är det som är jobbigt just nu?
  • Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-13 18:45:53 följande:

En fråga nu igen: hur många blodprov har ni tagit? Jag tog ett idag och hade ju VUL samma dag. Har ännu ett VUL på måndag. Ska det vara blodprov då också? Måste jag ringa och höra?

Jag fick lämna blodprov på alla tre vul!
  • Bellisa

Grattis till bra skörd Libra1 :)

Själv börjar jag med sprutorna på lördag, och första VUL blir på torsdagen :)

• LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-13 18:20:48 följande:

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

Å va spännande, du ska alltså få två embryon fast med olika lång utveckling tillbaka?
    Det känns ju som chanserna förbättras avsevärt mycket! Glad

Jag är supernervös för ultraljud och ET imorgon. Förra gången behövde jag inte göra ultraljud innan ET. De vill se att jag inte har för mycket vatten i buken... hoppas verkligen inte jag har massa vatten. Avbryter dem så bryter jag ihop!

• Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-13 21:15:52 följande:

Å va spännande, du ska alltså få två embryon fast med olika lång utveckling tillbaka?Det känns ju som chanserna förbättras avsevärt mycket!

Jag är supernervös för ultraljud och ET imorgon. Förra gången behövde jag inte göra ultraljud innan ET. De vill se att jag inte har för mycket vatten i buken... hoppas verkligen inte jag har massa vatten. Avbryter dem så bryter jag ihop!

Ja detta ska bli mycket spännande!!! :)

Hoppas allt kommer att gå bra imorgon.
  • Heystella
    Cegesi skrev 2014-11-13 20:45:34 följande:

Det är väl normaltillstånd när det här drabbar en? ;) Skämt åsido, det vore väldigt konstigt om det inte kändes jobbigt emellanåt. Vad är det som är jobbigt just nu?

Haha ja det är väl så. Att det känns extra jobbigt just nu är nog en kombination av att jag börjat med sprutorna samtidigt som min lillasyster precis vart på ultraljud och tjatar om det...men samtidigt är jag ju glad för hennes skull.
  • Cegesi
    Heystella skrev 2014-11-13 21:37:53 följande:
    Haha ja det är väl så. Att det känns extra jobbigt just nu är nog en kombination av att jag börjat med sprutorna samtidigt som min lillasyster precis vart på ultraljud och tjatar om det...men samtidigt är jag ju glad för hennes skull.
    Ja då förstår jag. Så jobbigt att slitas mellan att vara superglad för någons skull men samtidigt vara så in i helvete avundsjuk. Motsägelsefulla känslor i överflöd. Svårt att koppla bort när det är din syster också. Du får försöka tänka på att sprutorna faktiskt är ett steg närmare målet. Utan sprutor, ingen bebis! Ta hand om dig och gråt så mycket du vill.
  • Pommac1
    Tgj skrev 2014-11-13 20:48:00 följande:

Jag fick lämna blodprov på alla tre vul!

Ojoj. Då får jag ringa och höra i morgon då. Har dock bara två remisser. Så jag antar att det bara blir två gånger då.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa