• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Bättre sömn nu ett par dagar. Fått 7-8 timmar sammanlagt med 2-3 avbrott. Magen och skriket är fortfarande detsamma. Lyckades få 5 timmars avlastning igår. Ingen som träffat den lille innan men har en god relation med mittenbarnet. Det gick, även om hon ringde efter 2 timmar och undrade om skriket var normalt eller inte..Skönt och välbehövligt iaf.

Puréerna går bättre och bättre och vi har hittat åtminstone 4 olika som fungerar utan kräks efteråt. Allt havre är numer också uteslutet på grund av kraftiga kräkningar på mjölkfria gröter mm.

Väntar på nytt läkarbesök nästa vecka för att diskutera ny remiss till barnmottagningen.

• Anonym (-_-)

Samma som tidigare. Slemmiga spyor, skrik, ingen sömn (ca 3 tim/natt i genomsnitt). Något lugnare när man går omkring med honom, men kan inte sätta mig ner eller stå still alls. Han gnyr precis hela tiden oavsett. Sele, vagn osv funkar fortfarande inte.

Jobbigt med amningen eftersom han fått en tand och biter till ibland mellan varven. Väntar fortf på tid till barnmottagningen.

• Anonym (-_-)

Skiiiiiiitdag. Gråter

Just idag går tankarna för långt. Stoppa in en strumpa i munnen på ungen eller lägga honom i sängen, stänga dörren och låta honom skrika.

Näe, det skulle jag aldrig göra. Kanske borde ringa soc istället. Det är ju uppenbart att jag inte klarar av att vara förälder åt det här barnet. Men är jag ärlig om hur jag tänker och känner just nu så lär jag väl inte få se något av barnen sen igen.

Skriker, spyr, slem så han nästan kvävs av det eftersom han inte får upp det om jag inte vänder honom nästan upp och ner. Jag sitter i morgonrock eftersom jag blivit nerspydd 4 ggr. Lillen är i bara blöja. Hämta de stora barnen strax och be till gudarna att de är på bra humör så vi klarar kvällen. Hämtmat. Kommer knappast kunna laga någonting när den lilla är såhär hysterisk.

• Anonym (-_-)
    Anonym (hummus) skrev 2014-10-06 15:09:19 följande:

Men om nu inte den s.k. "pappan" gör sitt så be soc om avlastning, det fick en bekant till vår familj.

Det kommer att gå bra och du behöver det, dina barn också.

Jag hade helt klart satt mig på akuten/bvc och KRÄVT hjälp oavsett vad dom tycker om mig.

Styrka till dig. Tyvärr kan ingen på familjeliv hjälpa dig på riktigt.

Har pratat med soc, 4 månaders väntetid på utredning och sen ca 3-4 månader innan man eventuellt hittar en kontaktfamilj då det råder brist på sådana och det finns familjer som behöer det bättre än mig säger dem.

Vet att ingen på FL kan hjälpa, mer än att peppa. Men det är bra att få peppning, bra att få tips, och framförallt så är det min ventil för att orka lite till....

Anonym (allergi) skrev 2014-10-06 15:24:31 följande:

Ja snart återstår det att lämna barnet på vårdcentralen och be de panikringa soc för att du skall kunna sova några timmar. Du verkligen måste få hjälp.

Hur mycket hjälp, i timmar per vecka kommer barnens pappa förbi och avlastar? Som sagt hade en i min bekanskapskrets svikit sina barn och sin fru på det viset hade han fått veta vad jag tyckte och jag hade inte umgåtts mer med honom.

Mm nu kommer han över 1 dag i veckan. Jobbar långt bort och har lägenhet där som han bor i numer.

Anonym (hummus) skrev 2014-10-06 15:34:09 följande:

Sen tycker jag att du ska kräva underhåll från den frånvarande pappan, då kanske du kan hyra in en barnvakt.

Eller helt enkelt använda pengarna till färdigmat då du inte orkar fixa middag 7 dgr/veckan eftersom du tar allting med barnen.

Önskar dig lycka till.

Får redan underhåll genom FK. Men att hyra in barnvaktt är inte ett alternativ på ca 6000:- kvar efter räkningar som det är just nu. Tack ändå.
  • Anonym (-_-)
    Wilowa skrev 2014-10-06 21:01:28 följande:
    Åk till akuten och vägra lämna innan du fått hjälp. Detta stackars lilla barn ska utredas mot allergi, astma och gud vet vad! Att du måste vände upp och ner på barnet för att det ska få luft är allt anant än bra!

Har astma överhuvudtaget diskuterats?

Kom ihåg att du är en utmärkt förälder till detta barn, du har orkat otroligt mycket och det är din kärlek till barnet som får dig att stå ut. Barnet kan skratta sig lycklig över att ha dig som mamma! ...i alla fall när detta är över så han kan skratta...stackars lilla krake! Hjärta
     Tack {#emotions_dlg.flower} nej astma har inte diskuterats men tror detta med slemmet också delvis beror på att det går förkylning i huset. Ska till läkare imorgon och kräva tester.
  • Anonym (-_-)

Vi har fortfarande inte fått komma till barnmottagningen trots tjat.

Lillkillen är iaf så stor nu att han fattar att famnen är bra. Han är något lugnare av bärande, även om han gnyr. Att sätta sig ner med honom i famnen, eller lägga ner honom går fortfarande inte. Det är inte riktigt lika mycket kräkningar längre, och inte heller 20 blöjor per dag som tidigare.... Däremot konstant rosslande, snorande och skrikande...Ibland har han 5-10 minuter av glad-tid då han glömmer bort allt jobbiga och mest skrattar åt storasysters upptåg.

Sömnen är ca 4 timmar per natt. Det är först vid 4-tiden som han kommer till ro ordentligt. Innan det så vaknar han ca var tjugonde minut...

• Anonym (-_-)

Framgång, positiva dagar... Jag har druckit mjölk nu i 3 dagar utan reaktion direkt efteråt.... Dock bara ätit potatis, lax och ren köttfärs i övrigt...

Lilleman gnyr en hel del fortfarande men det har inte varit några hysteriska okontrollerbara skrik de här dagarna..

• Anonym (-_-)
    Fennyxx skrev 2014-10-23 20:54:22 följande:

Du har säkert testat allt redan,har du prövat Semperdroppar? Varför kan inte mannen komma hem några nätter så att du får sova? ?

Japp prövat..

Han jobbar i annan kommun, hade övernattningslägenhet där o sen separerade vi och nu bor han där. Kommer hit 1 dag i veckan då han är ledig.. Just nu är han inte det stöd jag behöver. Det blir så mkt tjafs så det är som att ta hand om ytterligare en bebis.. Han orkar inte när lillkillen skriker och blir bara irriterad mot resten av familjen också...

• Anonym (-_-)

Det går verkligen upp och ner. Introducerar mer mat för lillen, och försöker själv äta mer varierat nu. Å ena sidan är det inte riktigt lika jobbigt längre eftersom det går att kommunicera mer med ungen. Han ger svarsleenden och försöker säga mamma. Han sitter med stöd och är lite mer nyfiken på storasyskonen. Men sen ungefär var tredje/fjärde dag är mardrömmen här och han skriker sig blå och vrider sig.

I söndags var pappan här. Runt 19-tiden på kvällen skulle han röra sig hemåt med tåget. Lillen hade skrikit/gnytt 8-10 timmar, och kunde inte heller sova middag eller somna natt. Vet fortfarande inte varför. Vid 18-tiden satte jag ner honom i sängen och gick ut ur rummet. Satte mig på soffan. Trött ont, uppgiven.. tog två minuter så började lillen skrika. Pappan sa då "Jag orkar inte. Jag har så ont i ryggen. Ska snart röra mig mot tåget".. Jag svarade bara iskallt "okej, leta upp numret till soc innan du går.".

Då stannade han kvar här och tog lillen resten av kvällen... 23.30 slutade lillen skrika och somnade på pappas arm. Då hade redan sista tåget gått. Blev 5 timmars sömn, men sen var pappan tvungen att åka supertidigt till jobbet också. Nu är vi dock överens om att han ska åka iväg med lillen på lördag ett par timmar så jag får lite space. Försökte förklara för honom att det inte hjälper mig särskilt mycket att dom är här hemma, även om jag slipper bära. Jag hör ju fortfarande gnyet hela tiden och det gör ju att man spänner sig och får ont i både kropp och psyke...

Förstår fortfarande inte vad som är fel eller om det ens är allergier eller annat. Jag skiter i att köra fritt från någonting särskilt nu - det gör inte någon större skillnad än att vi slapp spyorna lite oftare då....

Idag är det däremot väldigt lugnt. Jag tror han är väldigt trött efter de senaste dagarnas väldigt extremjobbiga.... Idag tog han sovmorgon till 11, visserligen bara 10 minuters middagslur... Men somnade vid 18.30 och sover fortfarande *peppar peppar* Jag har till och med tvättat  och lyckats borsta ut håret idag för första gången på säkert två veckor.... Hade mindre påbörjan till dreads i nacken vid det här laget...

Två veckor kvar tills tiden på barnkliniken...

• Anonym (-_-)

Nu har vi varit och pricktestat för de vanligaste allergenerna. Ägg, mjölk, soja, vete osv. Det visade nada.

Har själv testat hemma att enbart äta ren potatis & lax och inget mer i flera dagar för att sedan ha på lite citron femte dagen... Kraftig reaktion då och inte de tidigare dagarna... Så nu har jag iaf blivit mer säker på en sak som han inte tål iaf.....Men frågan är vad som händer kring resten nu.

Sköterskan trodde att kräkningarna beror på att han inte bajsar som han kanske borde. Jag ska ge Laktulos nu i 2 veckor före varje måltid sen skulle hon ringa tillbaka till mig..........

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.