• Anonym (-_-)

Det är nått fel på mitt barn.

Anonym (allergi) skrev 2015-01-07 09:36:43 följande:

När var det du hade tid bokad på barnkliniken? Är det relativt snart?

Jag som haft snälla barn var ändå uttröttad, jag fattar inte att du ens håller ihop, eller det gör du väl egentligen inte. Gott nytt år iallafall.

Vi har ingen tid bokad.... Dom skulle ringa den 8 januari, DÅ kan dom boka en tid.... Hjälper inte att jag pratat med överläkaren som legat på. Då skulle dom ringa mig dagen efter för att boka en tid.. Dom ringde, och meddelade att dom skulle ringa den 8 januari då... :-/

• Anonym (-_-)
    Liam05Milton08 skrev 2015-01-07 09:57:11 följande:

Vur länge har du varit fri från Mjölkprotein??

Ca 4 månader.

• Anonym (-_-)

Vi har fått en tid nu. Vi ska då träffa ett team bestående av både läkare, sköterska, dietist mfl...

Pappan "kan inte" följa med eftersom han har en egen tid med psykolog samma dag. :(

• Anonym (-_-)
    Anonym (anonymous) skrev 2015-01-08 19:13:03 följande:

Sen tycker jag inte att ditt barn är liten. Jag vägde 7 kg som ettåring.

Sen är det skillnad på kurvor på tjejer och killar också. Bara barnet följer "sin egen kurva" så ska det ju vara bra. Min lillkilles har ju planat, och till och med sjunkit något...

• Anonym (-_-)
    Anonym (allergi) skrev 2015-01-12 11:02:20 följande:
    Jag tycker nog han kan iallafall prova att boka om sin tid. Eller har han väntat I flera veckor på att få tid?

Hoppas nu verkligen de tar tag och utreder. Reflux är en grej jag hört en del barn ha problem med också även om jag personligen gissar han är kraftigt allergisk mot något födoämne.

Nej  då, han har väntat max en vecka. Nu har dom kommit på att han behöver gå en gång i veckan. Han konstaterade vid ett samtal igår att han är på väg att sjunka ner i en psykos (igen, sist för typ 10 år sen). Det skulle enligt honom då bero på att han "håller på att bli någon han inte är". När jag frågar vad, så fick jag svaret "familjefar".

Han menar att han trodde att han skulle må bra i det, trodde att han skulle klara av det. Men han gör inte det och har aldrig trivts i det. Känslorna för mig är som ett gammalt gift par, sådär som när vänskapen är större än kärleken. Han vill inte ha det längre, och visst vill han träffa barnen men... "det kanske blir lättare om fem år eller sådär, när det går att kommunicera lite". Så, det känns väl som att jag kan räkna ur honom ur bilden. Jag får väl försöka iaf, trots att mina känslor för honom fortfarande är oerhört starka.

Vi har varit på barnkliniken 1 omgång nu för diverse prover som vi väntar svar på. Ska tillbaka imorgon. Jag har blivit tvungen att sluta amma helt och hållet och det går något bättre med sömnen (vaknar kanske 5-8 ggr per natt nu). Dock svårt med kräkningar och skriken som kommer och går hela tiden.

• Anonym (-_-)

Ett par dagobservationer och en nattobservation senare. Dom hittar inte direkt något fel. Dom ser att han har svårt med sömnen och dom ser att vikten är ordentligt avvikande. Kanske har inte min mjölk varit tillräckligt näringsrik, och kanske har vi inte bra rutiner kring sömn....... (Suck....)

På nattobservationen var tanken att de skulle se med egna ögon att han somnar på 2 minuter, men vaknar var tjugonde minut sedan. Jag lät pappa vara på sjukan och åkte själv hem för att få vila och det var bättre för syskon. Men istället var ingen personal inne hos far och son alls på 4 timmar (20-00) då sonen bara skrek. Pappan höll på att bryta ihop och ringde mig, vartpå jag ringde personalen som sedan var närvarande kl 1-7... Sonen somnade kl 4 på natten och sov bra till 7.15 ca....

• Anonym (-_-)

Lillen har gått ner en smula i vikt sedan de sista vägningarna. Ligger på 7.5.

Idag vaknade hela familjen sjuka. Lillen vägrar äta och vår tv är trasig så lite slitsamt är det..

Däremot har han börjat sova lite bättre. 3-4 timmar i sträck händer det att vi fått några gånger, och efter att vi gått och lagt oss (runt 00-01) så har han bara vaknat 3-5 gånger fram till 7..... Solig (Ja för oss är det att sova jättebra jämfört med innan)

• Anonym (-_-)
    Anonym (Elise) skrev 2015-01-30 08:01:50 följande:

Jag reagerar på ditt inlägg du har tre barn och är en erfaren mamma och du beskriver en kaotisk situation. Detta lilla barn sover väldigt lite för att bara vara 6 månader och han har kolik. Samtidigt har du blivit lämnad av barnets far i denna svåra tid och på egen hand förväntas du sköta vardagen. Styrkekramar till dig!!!

Hur ser ditt nätverk ut? Har du några föräldrar i närheten eller syskon, eller nära vänner? Även om fadern inte vill ta sitt ansvar kanske det finns en farmor och farfar som kan ställa upp? Om ditt nätverk är så bristande att du inte får något stöd så kontakta socialtjänsten.

De finns till för just sådana här tillfällen, då man står inför svåra vardagar och kan behöva stöd.

Lycka till och jag tänker på dig.

Totalt bristande nätverk. De få som finns, orkar inte. Lillen är snart 11 månader gammal så den här tråden har varit igång ett tag...
  • Anonym (-_-)

Vikten fortfarande oerhört dålig = 7.4 (låg på 7.5 för en månad sen).

Lillen är nu 11 månader, sover i genomsnitt 5-6 timmar per natt uppdelat på 3-8 omgångar... Då är det ändå bättre än tidigare.

Vi ska börja ge Theralen nu, och läkare, bvc och psykolog ska tillsammans försöka göra så att jag får en förskoleplats till lillen asap trots att han inte ens fyllt året. Det känns kluvet men är nog vår ända räddning nu.

• Anonym (-_-)

Som jag skrev, så är jag kluven. Förskola för en så liten, som inte mår bra är ingen bra lösning. Men det finns heller inte direkt någon bättre. Det är upp emot 9 månaders väntetid på avlastningsfamiljer just nu. Alternativet är en familjehemsplacering helt och hållet som skulle kunna ordnas relativt akut, men då kan man inte matcha våra behov och risken finns att han placeras långt långt bort. Där jag enbart har umgänge med min lilla pojke. Det är knappast bättre det heller.

Vi har spenderat en hel del tid på öppna förskolan på sista tiden där personalen avlastat mig. Lillen gnyr fortfarande, men det känns som att aktiviteten och spänningen över att det händer saker runt om honom gör att han för en stund "glömmer bort" hur jobbigt saker är och faktiskt inte är fullt lika svårhanterlig som när det är lugn och ro omkring oss (oavsett vart vi är eller vem han är hos). Jag har en förhoppning om att det kan bli bättre med maten t.ex, när fokus hamnar på att det är spännande med alla andra barn som äter. Jag har också en förhoppning om att det blir lättare att sova middag då han aktiverats mer, och även av en sån sak som att det är någon annan som "nattar". Hos mig påminns han fortfarande om bröstet och avvänjningen av amningen har varit ett rent helvete.

Därtill, behöver jag tiden. Att hinna återhämta mig, hinna äta varm mat, hinna tvätta håret utan stressmomentet av att han skriker. För att klara av att vara förälder resterande tid. Om det kostar 15 timmar i veckan på förskola, så är det faktiskt så illa just nu hos oss att det är värt det priset.

Oavsett vilket, så kommer vi fortsätta gå på barnkliniken, sen vad det mynnar ut i för utredningar eller tester på sikt får vi väl se.

Dasha skrev 2015-02-19 21:16:59 följande:

går och tänker på en sak... har han ont hela tiden? vuxna personer får ju smärtstillande även om de inte har fått en exakt diagnos. Hur är han efter panodil? går det inte att få ut nåt smärtstillande för barn som han kan ha iaf på natten?

han har ju bara dig att hoppas på.

Svårt att svara på. Han fick dubbelsidig öroninflammation här för ett tag sedan. Han fick kåvepenin och alvedon. Sov skitbra (6-7 timmar i sträck). Om det beror på sjukdomen som så, eller medicinerna är svårt att svara på. Kåvepeninet reagerade han med allergisymptom på. Fortsatte med bara alvedon i väntan på ny antibiotika. Sov lika bra. När öroninflammationen var över och han varken fick alvedon eller antibiotika så var vi tillbaka på ruta 1. Det skiljer sig så pass från natt till natt nu, så det är svårt att bara ge honom smärtstillande helt random och tro att det är därför han sover/mår bättre. Det är jättesvårt att se något mönster överhuvudtaget i det hela.

Svar på tråden Det är nått fel på mitt barn.