Min dotter vill ta livet av sig
Hej... Jag har en dotter som är 17 år gammal som varken vill gå till skolan eller träffa någon annan och som bara vill prata med mig, dag in och dag ut. Hon ber mig om en lösning men jag vet inte vad jag ska göra. Hon tycker inte att livet är något hon vill ta del av eftersom att hon inte har mål, hon vet inte vad hon vill göra med sitt liv, hon vill i alla fall inte plugga eller träffa folk. Hon hade en dröm som jag och min man inte höll med om då vi ansåg att det inte var hur vi ville att hennes framtid skulle vara, vi vill att hon helst ska studera klart och få en bra framtid, en garanterad framtid. Vi vill hennes bästa. Under flera år har hon hotat med att ta livet av sig, hon bara gråter nästan varje kväll och hon blir jätte arg ganska snabbt. Hon gillar ingenting i hennes liv.
Hon låter väldigt deprimerad men utanför hemmet så ser hon glad ut, även hennes lärare, de ifrågasätter varför hon inte går till skolan, vi anmäler och säger att hon är sjuk dvs förkyld mm.... Och de tror inte för att när hon är i skolan så är hon väldigt social och bubblig av sig. Hon kan gå ifrån att vara glad till ledsen i sekunden och den masken förstår jag mig inte på... Vet inte hur jag ska lösa detta, det blir bara värre och värre