septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Det låter jobbigt med åksjuka, men fungerar det bra att åka i babyskyddet? Tänkte att om hon kan åka i det så fungerar det kanske i en stol också. Jag vägrade åka bil när jag var lite. Ville inte åka baklänges eller sitta fastspänd. Ville inte heller åka vagn baklänges så därför har jag köpt en vagn till dottern där man kan vika handtaget över vagnen och på ett lätt sätt fixa så att hon kan sitta framlänges istället, om hon skulle bli som sin mamma.
Vad jag har hört och läst så ska man aldrig ha en duostol framåtvänd då den är alldeles för tung och då kan klämma bebis rejält vid en krock..
:)
Uj, låter jobbigt bebislängtan! Äter han vid varje uppvak? Du ger väl ersättning? Konstigt att det inte vänder.
Min lille är 6 mån och 1 vecka. Sedan 2-3 veckor har han oxå börjat sova nätter. Somnar vid 21 ca och vaknar 06 ca. Så underbart skönt. Vid 06 är han ibland pigg men somnar om efter en stund med lite napp och mys.
När somnar era bebisar? Ingrid somnar numer alltid runt 00, somnar hon tidigare vaknar hon pigg efter en halvtimme.
Uj, låter jobbigt bebislängtan! Äter han vid varje uppvak? Du ger väl ersättning? Konstigt att det inte vänder.
Min lille är 6 mån och 1 vecka. Sedan 2-3 veckor har han oxå börjat sova nätter. Somnar vid 21 ca och vaknar 06 ca. Så underbart skönt. Vid 06 är han ibland pigg men somnar om efter en stund med lite napp och mys.
När somnar era bebisar? Ingrid somnar numer alltid runt 00, somnar hon tidigare vaknar hon pigg efter en halvtimme.
Vår tjej är rätt morgonpigg hon också. Mellan 05 och 07 vaknar hon. Hon somnar för natten ca. 22. Sen vaknar hon minst 3-4 ggr under natten och vill äta. Det innebär att jag aldrig sover mer än 3 timmar i sträck. Så har det alltid varit. I perioder ännu "värre". Hon äter ingen mat än. Tror det skulle bli lite bättre om hon fick nåt stadigare att sova på. Men hon vägrar.