septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Bebislängtan, kan det va nåt annat som stör honom? Tänder? Hunger?
Min kille har äntligen börjat få lite rutiner och sover bättre om natten. Jag tror att det beror på att han äter ganska mkt nu. Både lunch, middag, gröt till kvällsmat och ibland välling på kvällen. Ammar sen 4 mål oxå.
Kan det hjälpa att ge mer mat?
Tack för tips! Sele funkar inte alls på vår son och har aldrig gjort. Det är som att han får panik av att sitta fast i den. Amma gör jag inte så den sövningsmetoden funkar inte riktigt heller. Babynest skulle jag kunna prova! Nu har han sovit ok de senaste två nätterna och bara vaknat en gång för mat men han ändå svårt att somna om så man får sitta bredvid och hålla på honom i typ en halvtimme.
Han får gröt och 150 ml ersättning innan läggdags och han är inte så sugen på mat när han vaknar på nätterna. Han verkar mest bara ha svårt att komma till ro. Kan vara tänder på g för han dreglar och gnager extremt mycket. Kan det vara tänder på g fast jag själv inte känner nåt än?
Kan vara tänder på g för han dreglar och gnager extremt mycket. Kan det vara tänder på g fast jag själv inte känner nåt än?
Sele funkar inte alls på vår son och har aldrig gjort. Det är som att han får panik av att sitta fast i den.
Tack för tips! Sele funkar inte alls på vår son och har aldrig gjort. Det är som att han får panik av att sitta fast i den. Amma gör jag inte så den sövningsmetoden funkar inte riktigt heller. Babynest skulle jag kunna prova! Nu har han sovit ok de senaste två nätterna och bara vaknat en gång för mat men han ändå svårt att somna om så man får sitta bredvid och hålla på honom i typ en halvtimme.
Han får gröt och 150 ml ersättning innan läggdags och han är inte så sugen på mat när han vaknar på nätterna. Han verkar mest bara ha svårt att komma till ro. Kan vara tänder på g för han dreglar och gnager extremt mycket. Kan det vara tänder på g fast jag själv inte känner nåt än?
Jag ger min dotter gröt vid 18:45, ammar 19:30 och så somnar hon vid 20. Igår kväll och inatt åt hon 22, 01:45 och 05. Hon kan väl inte vara hungrig redan vid 22 om hon får mat/gröt vid 19 och sedan ammas en halvtimme senare? Och så hungrig igen en gång till på natten och tidigt på morgonen? En gång sov hon 22-02 och så 02:15-06, helt fantastiskt skönt.
Jag skulle väldigt gärna få bort något nattmål, tror mest att hon äter av vana eller vaknar av någon annan anledning och sen inte kan somna om utan att äta. Hur 17 gör man för att få henne att sluta äta vissa måltider? Eller begripa om hon verkligen är hungrig?
inatt ammade sonen flera ggr, tom jag märkte det. det är tanden så klart: fortfarande bara mitten av tanden som syns, inte kanterna, alltså den har inte kommit upp helt från tandköttet. stackars liten.
han har också varit förkyld 7-8 ggr i sitt liv. även då jag helammade.
mat: han får både mos och stora bitar varje gång. kokt ägg är poppis, och även små bitar bröd med leverpastej på.
Planerar ni nån resa till sommaren med era små?
Idag blir vår lilla tjej 7 månader. Galet vad fort tiden går! Tyvärr åkte hon på feber igår så hon är inte sig själv riktigt. Natten var jobbig, jag sov nog bara 3-4 timmar.
Mat äter hon ingen alls än. Bitar går dock bättre än mos så vi har testat kokta morotsstavar, gnaga på hel banan, majskrokar och ägg. Sen får hon smaka lite smått av oss när vi äter. Kan vara lite potatis, gurka osv. Tänkte testa grötpinnar och se om det går hem eftersom hon ratar gröten i dess nuvarande form.
Äntligen äter Ingrid mat i större mängd. Helst puré, men även bitar går bra ibland. Idag fick hon mixad jordärtskocka med havregrädde och det gick verkligen hem. Gnaga på broccoli är fortfarande favoriten(jag är dock livrädd att hon ska få i sig en för stor bit osv).
Angående semester så ska vi nog stanna hemma i sommar, bortsett från någon vecka i lägenheten i Göteborg innan den säljs. I september däremot åker vi till London. Vi kommer bo på det vandrarhem jag brukar bo på när jag är där, så det ska bli spännande. Flera personer har ifrågasatt vårat val att bo på vandrarhem men jag tycker det är lugnt, fräscht och bra läge, så att betala tre gånger summan för att bo på ett hotell vi inte varit på känns dumt. Vi tänkte skippa vagn och hyra en sulky som vi hämtar på flygplatsen istället också, det verkar himla smidigt. Jag är dock livrädd för flygresan..