septemberbarn 2014
Låter trist att brösten kommer bli mindre. Mina kommer gå från små A till extremt små A. Tur att min kille är en rumpkille :)
Vi hade bråk i fredags om föräldraledigheten. Min kille sa redan från början att han inte kan vara hemma på heltid, att han behöver en dag i veckan att jobba. Därför sa vi att han vid sex månader skulle vara hemma en dag i veckan. Efter en månad eller så skulle vi utöka till två, sedan tre och slutligen fyra. Så i fredags så säger han att han inte kan vara hemma mer än en dag just nu men att det kanske går tre dagar i höst, men det är max. Han tycker att jag ska vara hemma majoriteten av tiden medan jag trodde vi var överens om att dela lika. Visst, hans jobb är "viktigare" men mitt jobb är viktigt för mig. Dessutom tycker jag att det är viktigt att han och dottern får vara tillsammans. Han tjänar typ 20000 mer i månaden men vi bor så billigt att vi absolut inte är beroende av hans höga inkomst.
Jag har inte plockat ut så många dagar varje vecka och kan vara hemma till årsskiftet kanske, men mina dagar kommer ta slut innan dottern ska börja på dagis. Då måste ju han vara hemma. Tyvärr han vi inte diskutera/tjafsa klart förrän jag var tvungen att gå till jobbet, men hur 17 löser man detta?