Dasha skrev 2015-07-11 11:27:34 följande:
Hur dricker era barn?
Min dotter dricker ur en glasnappflaska (Lifefactory) som man kan sätta en pip på så att det blir en pipmugg. Det är tre hål i den, men på insidan av pipen kan man sätta in en liten pip i silikon som gör att man måste suga mer. Den använder vi dock inte. Dottern klarar bra att dricka men sätter i halsen ibland. Hon dricker ganska mycket vatten. Hon äter bra också. En portion gröt till frukost, en burk mat till lunch, yoghurt eller keso med frukt till mellis, en burk mat till middag och slutligen en liten flaska ersättning vid kvart i sju. Somnar vid halv åtta och sover ca 11 timmar.
Dasha skrev 2015-07-11 11:27:34 följande:
Känns också att jag börjar bli smalare av denna amning, trots att jag äter som en varg. Något positivt iaf
jag är också helt vrålhungrig efter varje amning.
Stämmer säkert.Jag gick ner snabbt i vikt när jag ammade, var faktiskt riktigt snygg. Tyvärr har mina snygga bröst försvunnit i och med att jag inte ammar. Min snyggaste tid i livet är förbi...
Dasha skrev 2015-07-12 12:15:58 följande:
hur tänker ni kring sötsaker? har era små fått prova nått?
Nej, inga sötsaker än. Tror dock inte att det är någon fara att låta dem pröva. Hennes pappa är lite hälofreak så vi avvaktar nog lite. På 1-årskalaset kanske det blir något.
replica skrev 2015-07-11 22:05:35 följande:
Annars tycker jag tiden rinner iväg alldeles för snabbt, om en månad börjar jag jobba
Mår jättedåligt av detta då William äter så dåligt fortfarande.. Kanske ½ macka till frukost med några skedar gröt/puré och knappt en halv portion mat till lunch.. Funkar att äta någon frukt till mellis ibland t.ex. en halv kiwi.. Men annars är det bara tutte som gäller
Jag tror att det kommer att gå bra. Äter han ersättning? Det kan han ju få om han inte vill ha mat, men jag tror som Dasha, att han kommer att lära sig. Det finns ingen möjlighet för dig att börja jobba successivt? Jag har ju jobbat en dag i veckan sedan dottern var sex månader och till hösten ska vi försöka köra lite 50-50 eller att pappan tar lite mer. Jätteskönt tycker vi båda.