linnéa001 skrev 2014-12-30 21:29:13 följande:
Du kan kanske köpa en speciell kudde för sidsovning som gör att han måste ligga på ena sidan. Min systerson hade en sådan.
Vad menar du med bilstol? Den stol man ska ha efter babyskyddet? Jag kallar allt för bilstol så blir osäker på vad andra menar. Det är väl inte förrän barnet kan sitta själv som man ska ha en bilstol? Ingen brådska menar jag.
Babyskydd köpte vi begagnat av en kompis kompis för 350 kr. Eftersom vi bor i innerstan och sällan åker bil så hade vi ingen lust att lägga ner för mycket pengar på ett sådant.
Jaa.. Har funderat på det.. Han avskyr dock att ligga på sidan, blir oftast arg om man t.ex. lägger en handduk för att blockera så att han rullar runt eller så korvar han ner sig så att han till slut hamnar på rygg..
Jaa, menar bilstol från 9kg och uppåt.. Fick mail om mellandagsrea från Babyland, så det var därför jag kom att tänka på det.. Tiden bara flyger ju iväg och lillen är ju snart 4 månader (
).. Babyskydd har vi hyrt från BB, men bilstol har vi ingen aning om vad som blir bäst..
Igår skrämde lilleman skiten ur mamma och pappa!
Han var ordentligt trött igår och sov i princip hela tiden, var vaken någon timma under dagen och åt i princip i sömnen.. Trodde det berodde på nyårsfirandet och att han var trött pga det.. Men på eftermiddagen strax efter att jag hade bytt blöja så kräktes han något galet mycket, det forsade ur både näsa och mun, täckte hela sig själv och halva mig.. Han kräks nästan ALDRIG i vanliga fall och inte i närheten av så mycket.. Så jag ringde 1177 medan sambon bytte kläder på honom.. Medan lillen ligger på skötbordet så kräks han ännu mer, denna gången får han inte riktigt upp det utan håller på att kvävas så sambon får slänga upp honom på axeln och det forsar återigen ur både näsa och mun... Lillen blir alldeles likblek och knappt kontaktbar så vi åker direkt in på barnakuten..
Väl där så piggnar han till lite, en massa prover tas men de hittar inga fel alls.. Vid 23-tiden på kvällen är han så pass pigg att vi kan åka hem.. Jag vågade inte sova utan höll koll på honom hela natten, men idag är han som vanligt igen..
Usch, vad riktigt otäckt att se honom sådär!![Rynkar på näsan Rynkar på näsan](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)