septemberbarn 2014
Min lilla tjej blir 16 veckor imorgon. Snart fyra månader, var tar tiden vägen? Hon är nog på väg in i nästa utvecklingssprång för nu har hon knölat med sotningen både på nätter och dagar sen en vecka tillbaka ungefär. På dagarna har hon inte sovit mer än 30 min innan hon vaknat igen. Inte likt henne som sovit mellan 1-3 timmar innan. Och på natten har hon gått tillbaka till att enbart vilja sova på mig. Men i natt så sov hon bredvid mig faktiskt och nu har hon sovit i soffan i två timmar så nu tror jag hon är på väg igenom det där språnget
Häromdagen hittade hon sin hand också, ser så himla roligt ut Hon har hand knuten och armen sträckt framför sig och så ligger hon och stirrar på den. Sen för hon den till munnen och sen tillbaka för att stirra mer, så håller hon på. Annars är hon inte särskilt för det här med att röra sig. Hon ligger där man lägger henne. Jo hon rullar på sidan, men det har hon gjort ett tag. Lägger vi henne på magen så ligger hon mest still. Lyfter på huvudet så gott hon kan men sen blir hon arg. Det kommer när det kommer. Mitt första barn var likadan, hon satt still där man satte henne tills hon var över året.