• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • Mee

Åh, är de sjuka igen Anna! Jobbigt att det bara går runt runt för er hela tiden! :(

Härligt! Heja Tage vad fint du växer! :D
    Hoppas febern går ner för Tage och att ömheten i benen släpper snart!

Längtar inte till Ellie ska ta sina sprutor :(

Härligt med semester! :D

Här sitter vi och myser idag <3

• Anna Hbg

Så fin hon är <3

Ja, känns som att de är friska två dagar sen sjuka 2 veckor :(

Casper är på förskolan idag i alla fall och Tage mår mycket bättre.

Han hade feber ca 2 dagar och är fortfarande lite öm.

Bara jag som är megaförkyld nu :(

Förhoppningsvis kan Nicklas sluta tidigare idag så jag får vila lite.

Inte så kul att ta hand om två barn när man är förkyld och har feber :/

Min mamma ska antagligen passa Casper lite imorgon så vi kan börja städa och baka inför kalaset som vi ska ha nästa helg.

Han blir 3 på tisdag :O

Tiden bara flyger iväg!

• Mee

Åh nu har man varit dålig på att skriva här på ett bra tag! Ber om ursäkt för det :)

Grattis till casper i efterskott! Hoppas det blev en bra födelsedag och att han fick vara frisk! :)

Här rullar allting på, vi är snart klar här i lägenheten. Allt tar verkligen längre tid med 2 barn märker vi. Speciellt då lillan ska sitta fast med bröstet typ 24/7 vad det känns som och Wilhelm som är sitt busiga jag :)

Nu på torsdag ska vi till BVC med Ellie igen, hoppas att allt ser bra ut. Men det tror jag också det gör. Jag gissar på att hon kommer väga kring 4600 gram. :)

Förresten, pratade med barnmorskan om det där vaccinet bebisen får oralt som du pratade om Felicia. Här i Västernorrland får man det inte, utan man måste betala för det. Anledningen till det är att i Stockholms regionen testar man allt först. Var samma med hepatit sprutan som barnen får. Lite dåligt om man frågar mig ^^

Hur mår allihopa? :)

• Mee

Jag fortsätter att skriva här ^^

Idag har vi varit på BVC för mätning och vägning. Jag verkar ha bra mat att bjuda på :) Lilldonnan min är snart inte så liten, på 2 veckor har hon gått upp ca 500 gram. :) Nu väger hon 4800 gram, 55 cm lång och är 39,2 cm runt huvudet. Hon är större än vad Wilhelm var i hennes ålder ^^ Hon blir en månad på lördag :p

• Anna Hbg

Ja, allting tar 3 gånger så lång tid med 2 barn.

Märks speciellt nu när vi ska ha kalas på söndag för att fira våra födelsedagar och vi försöker städa här hemma.

Är två steg fram och ett tillbaks :/

Ska se om vi kan få passning till Casper några timmar på lördag så vi kan försöka få städat och bakat lite då.

Stora tjejen :)

Nästan ikapp Tage ju :P

• Mee

Ja, verkligen. Jag trodde inte det skulle vara en sån stor skillnad faktiskt :P

Åh vad roligt! :D hoppas ni får ett fint kalas! :)

Hahah ja verkligen såg det nu när jag gick tillbaka och läste. :P Fast hon var väl ett kilo tyngre också när hon föddes? :)

• Anna Hbg

Tage vägde ca 2,5 kg när han föddes.

Vad vägde Ellie? :)

Jodå, kalaset var lyckat och vi fick jättefina presenter men var helt slutkörd efteråt.

Tar på krafterna att ha kalas!

Både allt förarbete som städning och bakning sen allt efter också :P

Skönt att det dröjer ända till november nu tills nästa kalas.....om vi inte har namngivning innan förstås :O

• Mee

Åh lillplutten ^^ Ellie var tung i jämförelse, 3.8 kg :P

Jag tror hon väger 5 kg på onsdag, då har hon isf gått upp 200 gram på en vecka och när vi vägde henne i torsdags hade ju gått upp ca 500 gram på 2 veckor :P

Åh jag förstår det! Det blir ju lite annat med kalas ju äldre de blir :) Ska stimuleras på ett annat sett samt att det kanske eventuellt kommer kompisar också. :)

Vi har nästa kalas till sommaren, 3 dagar efter varandra :P

Åh namngivning! Tänkte ni ha det för Tage? :)

Vi bokade kyrka förra veckan för dop till Ellie, i maj :)

• Anna Hbg

Ja, är ju lite mer jobb nu.

Hade bjudit in några av Caspers kompisar men kunde tyvärr inte komma.

Nackdelen med att fylla år i samband med sportlovsveckan.

Jag, Nicklas och Casper har gemensamt kalas iom att vi fyller år samtidigt :)

Ja, blir nog namngivning till våren eller tidigt sommar.

Hade det med Casper och det passade oss så blir det med Tage med :)

Mysigt med majdop :)

Blir det stort?

• Mee

Har ni redan sportlov? :P Här har vi det inte fören om 2 veckor ^^

Ja, för oss blir det två kalas. Ett för Wilhelm och ett för mig och sambon. Fick alltid fira med syrran när jag var liten så vill att sonen ska få ett eget kalas :)

Okej, mysigt med namngivning :) Blir det stort? :)

Åh jag vet inte. Vi har inte riktigt pratat om vilka vi ska bjuda än men det blir inte lika stort som med sonen iaf. Färre "vänner" och släkt som man inte har hört något från sedan sonens dop..

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober