• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • Anna Hbg

Igår var vi på bvc och Tage vägde 7220 g och var 63,5 cm lång.

Klumpen :D

Vaccineringen gick bra och än så länge är han feberfri :)

• efg

Nej du har ju inte varit sämre på att skriva än oss andra! Naturligt att det minskar när ungarna är ute och tar upp all tid;) men hoppas ändå att vi kan fortsätta hålla kontakten :)

Tråkigt med din ME, hur får du hjälp med det nu då?

Stackars lilla Tage, så dåligt med alla dessa restade mediciner, hoppas den kommer in i tid och inte skjuts upp längre och framförallt att den hjälper!
    Och stackars casper, tyvärr hör det ju till att slå sig i den åldern :/ <3

Ja jag känner mig nervös för operationen.. Men försöker att inte tänka på saker kring den och har inte googlat eller nåt. Har heller aldrig opererat mig förut, sånt har alltid skrämt mig men för första gången känns det värt det, så här ont kan jag inte ha.

Den 20e ska jag på genomgång och då får jag svar på hur länge jag måste ha uppehåll i amningen också. Helammar ju fortfarande så de blir ju spännande att se hur de ska gå...

Föresten så har edgar sen några dagar tillbaka valt bort amningsnappen som vi haft från start. Han ammar såå duktigt utan och de är såå mysigt! Känns också väldigt smidigt ;)

Då är e och Tage ungefär lika långa men Tage väger drygt ett kilo mer. Bvc tyckte han va lite för lätt men de var jag och syrran också så jag är inte orolig alls :)

• Mee

Härligt att era grabbar växer så det knakar :D

Felicia, du gör rätt i att inte oroa dig för edgars vikt, så länge han följer sin egna kurva och så har han ju i släkten på att vara lite lättare :)

Här är det tvärtom! Båda barnen är mycket tyngre och längre än vad jag var i deras ålder! :'P

Jobbigt med din me Anna! Usch usch, stackars Tage! Han har verkligen haft otur med alla sina förkylningar och sådant! Håller alla tummar nu att han blir frisk från infektionen och håller sig frisk!

Skönt med operation Felicia!

Härligt att amningen går bra! :D

Wilhelm har haft lite jobbigt här i helgen. Han har fått förhudsinfektion :( Alldeles röd om förhuden och har svårt att pinka lillstackarn! :( Man kan inte göra något heller förutom att tvätta rent med bara ljummet vatten. Inte smörja eller någonting!

Har det inte blivit bättre till imorgon så måste vi in med honom till vc och så får doktorn kolla på honom. Han är hos farmor nu så jag hoppas verkligen det ser bra ut när jag träffar honom om någon timme! <3

Jag tror jag lever lite i förnekelse! Kan inte förstå att Ellie redan har storlek 62 i kläderna och väger 6 kg! Vart tog min lilla bebis vägen? :O :P

Kollade i Wilhelms papper, när han var 3 månader vägde han 5.8kg och var 63 lång och Ellie väger 6kg och är 59 lång och 10 veckor bara. Har fått en riktigt liten tjockis :) <3

Men det kanske inte är så konstigt då hon helst använder mig som napp och har tutte endast i nödfall..

• Anna Hbg

Fick medicinen igår men tar ett tag innan man märker förbättring så hoppas se resultat inom några dagar.
    Bleb glatt överraskad när jag skulle betala Tages medicin ( ca 300 kr) och den var gratis :)
    Tydligen nytt från årsskiftet.

Så länge Edgar mår bra och är pigg är det inget att oroa sig för Felicia.
    Casper har också alltid varit smal men stark.
    När han var lika liten som Tage var han 5 cm längre men samma vikt som T.

Din operation går säkert jättebra och när man har sådana problem som du har är det ju ingen tvekan om att det ska göras.

Vet vad du menar Marika :O
    Tage blir 5 månader(!!!!) idag och jag fattar inte hur det hände.
    Hur är det med Wilhelm nu?
    C hade samma sak när han var mindre och vi fick tipset att ta lite vanlig babyolja (eller matolja) på en tops och ta lite ytterst på förhuden så den kunde glida bakåt lättare när han skulle kissa och det funkade.
    De var inne på att skicka honom till Lund för att omskära honom akut men vi skulle prova detta först så han slapp op som tur var! 

• Mee

Ja, det är jätte bra! All receptmedicin för barn är gratis! Tycker det är jätte bra! :)

Med Wilhelm är det bra, vi har tvättat noga när det har varit blöjbyten men han är fortfarande lite öm.. Men det röda är borta :)

Men jaha, nej något sådant råd fick inte vi! Enligt 1177 (när jag ringde andra gången och fick prata med en riktigt surkärring om jag får säga så) så fick vi verkligen inte dra tillbaka förhuden då man inte får göra det före 5 års ålder.. Men vi gjorde det litegrann ändå iom att vi var ju tvungen att få rent.. Endel ska verkligen inte jobba inom vården!

Va oj?! Redan 5 månader! :D Grattis till Tage! :D Ellie blir tre månader den 20e och den 19e är det första vaccinationen för henne <3

Hur har det varit med ert blodvärde och järnreserver efter förlossningen?

På min efterkontroll låg blodvärdet på 111 och det var två månader efter förlossningen, då låg det på 108.. Så har nu fått äta järntabletter och ska ta nytt blodprov på torsdag igen för att se hur det ser ut..

Hade inte de här problemen efter förlossningen med Wilhelm..

• Mee

Idag har Ellie tagit sina första vaccinsprutor! Det gick bra, bättre än vad jag trodde men oj vad ledsen hon blev :( Ingen feber för henne men väldigt ont i benen så hon fick en alvedon. Fick även mäta och väga henne, 59,5 lång och 6,2 kg :D En riktig stor liten dam vi har här :) ^^

I övrigt är det okej hos oss, hann mer eller mindre sända det förra inlägget så blev Wilhelm förkyld igen och så har han smittat ner Ellie så hon är snuvig också... Men men dagisbaciller, vad gör man! :P

Hoppas det är bra med er andra! :)

• Anna Hbg

Sjuka pojkar här också :(

Var inne med Casper hos doktorn både i torsdags och fredags.

Hade så ont i magen att han knappt kunde stå plus att han fick hög feber (över 40 grader) men sänkan var ok och normalt urinprov så antagligen en virusinfektion.

Tage äter mer och mer mat nu och växer massor.

Favoriten är fortfarande mammas hemmagjorda morotspure' :)

Älskar min baby bullet!

Gör det enkelt att fixa maten själv.

Oj vad stor damen har blivit Marika och så söt :)

Tog nog en vecka efter första vaccineringen innan Tage slutade vara öm på benen :(

Hoppas barnen mår bra snart!

Hur har ni det Felicia?

Har du börjat vänja Edgar vid flaska än inför operationen?

Hoppas du får svar på dina frågor om allt du undrar över imorgon!

• Mee

Usch då! Hoppas pojkarna har blivit frisk!

Barnen är frisk för denna gång. Hinner väl inte mer än att posta det här så är de sjuka igen! :P

Ellie har blivit en riktigt stor tjej nu! Såg idag (har misstänkt tidigare) 2 tänder på den nedre tandraden! Hon är nu 13 veckor! Herregud! Stoppa tiden!

• Anna Hbg

Ja, nu är killarna hyfsat friska men nu är det jag som ligger med en dunderförkylning :/

Har fått öka Tages dos med astmamedicin så hoppas att det blir 100% där med snart :)

Oj, två tänder redan :)

Otålig tjej :P

Tror att Tage får sina första tänder där uppe för de syns jättemycket och han är väldigt svullen där.

Usch ja, Marika.

De växer så himla snabbt!

T är redan 5,5 månad :O

Hur har det gått för dig Felicia?

• Mee

Usch usch! Ja man hamnar alltid i en ond spiral med förkylningar som avlöser varandra hela tiden! Hoppas du blir frisk snart! :)

Okej, ja håller tummarna att det blir bättre för Tage och att han inte drar på sig en ny förkylning!

Ja, redan! Förstår inte! :P fast tänder kan man inte kalla det än, bara två små riskorn som har dykt upp ^^

Får se hur länge jag törs amma nu! XD :P Får pumpa istället :)

Oj, är han så gammal redan? :D Stor pojken! <3

Ja, hur har det gått Felicia? :)

• Anna Hbg

Förhoppningsvis så blir det bättre med förkylningarna snart om bara våren vill komma.

Trodde den var på väg men igår morse hade vi snö och -2 grader :(

Ska ha gäster på lördag så tills dess ska jag vara frisk :)

Mmhmm, snart ett halvår *ångest*

Aj, de där första tänderna är ju dessutom sylvassa.

Stackars bröst haha

• Anna Hbg

Så länge varade det...

Nu har Tage 39,2 graders feber och vad ser ut som toxiskt utslag på hela bålen :(

Fått tid till vc 15.30 *suck*

• Mee

Åh :( Att ni aldrig blir kvitt den där förkylningen! Känner med er så otroligt mycket! <3

Hoppas det är bättre med Tage nu! <3

• Anna Hbg

Tack Marika <3

Han har fortfarande rätt hög feber (38,9) men verkade en liten aning piggare innan verkar dock vara allergisk mot vete så ska tillbaks till doktorn den 9/5 för ännu en koll plus att vi ska få träffa en dietist om ca 3 veckor som ska hjälpa oss med hans kost.

Är tydligen väldigt ovanligt för dr som undersökte honom hade bara sett det en handfull gånger tidigare trots många år inom yrket.

• ticcer

Måste titta in här och uppdatera er lite. Ibland undrar jag vart all tid tar vägen.

Iaf så växer Linnéa på som bara den och var på senaste bvc besöket 65 cm lång och vägde 7435 gram. Hon äter riktig mat nu nästan bara, hon äter välling inför natten annars är det gröt, mat och liknande som gäller resten av dagen :D jag blev tvungen att sluta amma henne pågrund av att jag var tvungen till att börja ta mediciner.

Hon är ju ett halvår nu och har precis lärt sig sitta helt själv och är nu super stabil när hon gör det.

Vi hade ju dop på alla hjärtans dag där vi överraskade alla gäster med att även gifta oss, så nu är man fru Ekelund:D Joakim har gått hemma sen augusti nu pågrund av sin sjukdom och är sjukskriven iaf till sista augusti och lär troligtvis bli förlängt. Så vi är båda hemma med vår Linnéa och det är super skönt och kul. Livet med bebis är mycket bättre än jag trott även om det är kämpigt ibland.

Jag håller koll på er även om jag inte skriver här så ofta, men stor kram till er alla :D

Kram Elin

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober