• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • efg

Har de blivit nån bevis än?? Är så spänd på att få veta! <3

Min kompis födde iaf en son inatt så en bebis check! ;)

• Mee

Imorse kom vår älskade dotter :) Var inte en lika rosaskimrande förlossning som ni hade utan lite mer traumatisk kändes det som.

Blev en vaginal förlossning till slut ändå men var tvungen att klippas för att hon skulle kunnas krystas ut samt sys akut utan bedövning efter förlossningen då jag blödde ganska så rejält. Förlorade 1400 ml blod uppe på förlossningen och ca 300 ml blod nere på op. Blev akut opererad med spinalbedövning då hinnsäcken fastnade i ärret i livmodern från sonens födelse.

Så kan säga att jag är mer än öm och ganska blåslagen där nere, hehe.

• efg

Stort grattis till lilla tjejen! Då stämde din magkänsla!! <3<3<3

Vad jobbigt att förlossningen blev så svår och jag hoppas att du snabbt ska återhämta dig så du kan njuta av din underbara nya lilla familjemedlem!

Nu behöver du vila och ta hand om dig! Vi väntar nyfiket på en bild och information om vikt och längd men viktigast är att du ska må bra! Många grattiskramar till hela familjen!

Så underbart med en liten tjej! <3

• Anna Hbg

Stort grattis till flickan Marika! <3

Ta nu och vila upp dig ordentligt efter din jobbiga förlossning och mys en massa med din fantastiska flicka :)

• Mee

Åh vad tråkigt! Kommer inte in via appen så kan inte lägga in bild på mitt nya underverk. :/

Får se om det går imorgon! :)

Fick komma hem idag strax efter lunch, så skönt! Har varit på sjukhuset och ifrån Wilhelm sedan i måndags. Skär i hjärtat bara att tänka på det! :(

Ellie vägde 3844 gram (tyngre än storebror :P) och var 50 cm lång :)

• Anna Hbg

Ja, måste prova igen för vi vill ju se lilla söta Ellie <3

Väldigt vackert namn också :)

Vet vad du menar med att vara ifrån den stora :(

När jag var på BB låg jag och tittade på foton av Casper och grät eftersom jag saknade honom så mycket :, (

Så skönt att få komma hem och få börja sitt nya liv med nya bebisen.

Skönt att du fick åka hem så snart också med tanke på komplikationerna och blosförlusten du hade i samband med förlossningen.

• efg

Men åh stora lilla ellie! Fint! Vill verkligen se en bild!

Skönt att ni är hemma redan trots allt! Förstår att det måste vara jobbigt att vara borta från den stora så länge, kan inte ens tänka mig hur de skulle kännas att vara borta från e ens en bråkdel av lika länge!

• Anna Hbg

Hur har er helg varit tjejer?

Vi har röjt en massa.

Känns som om det aldrig tar slut.

Precis när man tror att man är klar dyker det upp mer.

Tar ju aldrig slut :/

Vill gärna ha det lite fint här innan vi ska ha kalas i februari.

Tog en paus idag och åkte hem till min lillasyster på fika :)

Imorgon är det dags för bvc besök igen och det ska bli kul att se om mini växt :)

Tänkte även kolla upp hepatit vaccin till killarna, om jag kommer ihåg det, eftersom vi funderar på att åka till Spanien i höst.

Hur mår Edgar nu Felicia och hur har första dagarna hemma med lilla Ellie varit Marika?

• Mee

Oj, förlåt att jag inte har svarat tidigare. Man är ju i himlen nu som ni vet ^^

Ja det var riktigt skönt att åka hem tidigare. Alla värden såg bra ut för både mig och lillan så det fanns ingen anledning för oss att stanna kvar.

Ja, jag blev alldeles tårögd när jag fick se Wilhelm och Andreas kom och hämtade oss på sjukhuset. Saknade de båda så oerhört mycket. <3

Vår helg har varit helt okej. Vi har farit och flängt mellan Bauhaus och den nya lägenheten som vi renoverar upp lite. Flyttar nu på söndag. Längtar!! :D

Man har märkt på Wilhelm att han är lite avundsjuk eller hur man ska säga nu när vi har Ellie hemma. Men han är jätte snäll med henne. Pussar och smeker på henne. Skrattar när hon gör ljud eller bajsar :P

Han försöker att lyfta henne själv och tar varje chans han får, så man kan inte lämna honom själv med henne. Han ska också vara med på varje blöjbyte och hjälpa till med att blöta pads så man kan göra rent henne. Helt enkelt en stolt storebror <3

Första dagarna har varit omtumlande om jag ska vara ärlig. Bristen på sömn och en trotsig pojke gör att man känner sig otillräcklig så jag har gråtit lite grann. Även andra saker som med min mamma och så har påverkat mig negativt.

Allt det plus alla hormoner som finns i kroppen påverkar en också ganska mycket. Men det går väl över det också så småningom :)

• Mee

Idag har vi varit på återbesök på sjukhuset :) Allt såg bra ut med Ellie och hon hade lagt på sig lite. Väger nu 4010 gram ^^ <3

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober