• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • Anna Hbg

Ja, är ju så olika hur de utvecklas.

När Casper var lika gammal som Tage är nu stod han själv med stöd medan Tage inte ens kan vända sig helt från mage till rygg än :(

Det är en första hjälpen utbildning som främst inriktar sig på barn.

Är på 6 h uppdelat på två tillfällen och tar upp bla HLR och såromläggning.

• efg

De är verkligen inget konstigt att han inte kan det ännu, de är ingen panik och han kommer utvecklas alldeles perfekt i sin egen takt :)

Bra med såna utbildningar, jag har ju redan gått sånt i och med att jag är sjuksköterska men en påminnelse vore egentligen bra. Men ja vet inte. Är mest intresserad av att sambon ska kunna det men tror inte han tänker gå med på att gå nån kurs iaf inte utan mig och dessutom brukar de vara utan barn och de dröjer innan nån annan får ta hand om honom utan mig.

• Mee

Hoppas Tage får hålla sig frisk under en längre period nu snart! Men det är ju svårt när man har äldre barn som går på dagis.

Ellie har snart vuxit ut storlek 56. Blir en stor tjej som det verkar som. Hon är större än vad Wilhelm var i samma ålder ^^

Vi gick den där utbildningen med sonen och tycker det fortfarande känns färskt så vi behöver nog inte gå den. :)

Vi har haft en jobbig helg. Ellie har gråtit nästintill hela dagarna. Vet inte vad det beror på riktigt men skulle gissa på mycket intryck och brist på sömn. Vi var hos svärmor igår i 3 timmar hon grät kanske 2 1/2 timme av den tiden. :( Känner mig så maktlös och det skär i hjärtat :(

Hoppas er helg har varit bättre.

• Anna Hbg

Nyss hemkommen från barnakuten där vi varit med Tage :(

Hans andning har varit ansträngd och rosslig och vi fick rådet att åka in.

Nu har han fått en inhalator med sig hem så hoppas det hjälper.

Ska även få tid till en barnläkare om ca 6 veckor.

• Mee

Usch då! :( Hoppas verkligen inhalatorn fungerar för honom! Synd om en tid så långt bort i tiden, man vill ju ha hjälp på en gång med sina små hjärtan!

• Anna Hbg

Anledningen till att vi får vänta 6 veckor är för att det tar det för bronkiten att bli bättre. Hoppas att det "bara" är akut bronkit och inte kronisk!

Har ställt in röda korset utbildningen ikväll också.

Finns inte på kartan att jag ska lämna Tage till min mamma ,som skulle passat barnen, nu när han är sjuk.

• Mee

Ah okej! Ja hoppas det "bara" är det då.

Vad är det för sjukdom?

• Anna Hbg

Typ luftrörskatarr. Svullna trånga inflammerade luftvägar och massa tjockt slem :(

• efg

Men åhh stackars era små!!! När en är sådär liten ska en bara få må bra! Hoppas verkligen inte det är något allvarligt utan att de Kryar på sig! Hur mår de nu?!

Här hemma är de lite tvärt om. Bebis mår bra men hans mor är lite mörbultad efter att ha spenderat förra natten och dagen på akuten. Började med ett gallstensanfall som blev värre och värre och testade olika smärtlindring och tillslut blev det intravenös sådan och sen vart jag helt utslagen och kräktes fram tills strax innan midnatt. Lillkillen har druckit så duktigt ur flaska och nu sitter jag för första gången på nästan två dygn med honom i famnen. Underbart. Ska öva på att lyfta honom ikväll då tanken är att jag ska lyckas ha hand om honom själv imorgon, men det går säkert bra :)

• Anna Hbg

Usch vad dålig jag varit på att skriva här :(

Har varit en tuff vecka med sjuka barn och tråkigt besked så har helt enkelt inte orkat :(

Men fy Felicia!

Var de tvungna att operera också eller slapp du det tills vidare?

Hur mår du nu och hur gick det att ta Edgar i veckan?

Krya på dig <3

Tage är lite bättre men har fortfarande svårt att andas och hostar upp massa tjockt slem. Skönt att han får upp det iof men jobbigt att se hur tufft han har det.

Inhalatorn har i alla fall hjälpt lite.

Hur är det med dig och Ellie Marika? :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober