• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Häftigt att läsa om era viktresor och planer! De där med bra kost under graviditeten, ha! Jag har hittills ätit helt värdelöst, ätit det ja får i mig. Knappt fått i mig några grönsaker eller kött alls, mest bara kolhydrater :p och de senaste dagarna.. Piggelin. Haha.

Hade en hemsk dag igår och de slutade med att jag ringde gynakuten och grät.. De kunde inte hjälpa mig vilket resulterade i att jag gröt ännu mer, och hysteriskt.. Sen böjDe ja sakta må bättre. Än så länge idag är de helt okej. Ligger fortfarande kvar i sängen dock.. Önskar ja hade någon här som kunde assistera mig med att hämta saker ja kan testa äta osv. Skulle också behöva hjälp med en rejäl avtvättning..

Ang bf så har mitt bf återigen ändras, numer 26e november :)

• efg
    ticcer skrev 2015-05-13 12:56:43 följande:

Kunde inte uppdatera inlägget just nu, får försöka senare igen :)

Lägger in listan här så länge :)

Elin (Ticcer) 8/11-15

Anna 13/11-15

Efg 26/11-15

Mee 5/1-16

Jag heter Felicia :) och jag tror Mee heter Marika? :)
  • efg

Håller tummarna för att dessa förlossningar blir bättre för alla! Vad har ni för önskemål inför era förlossningar? Bedövning, vaginalt, snitt, osv? :)

Ställde mig på vågen nyss. -4kg sen plusset. Ja.. Vad ska man säga om det egentligen? Hahaha

• efg

Fy vad jobbigt Marika! Aldrig kul att börja livet med såna problem! Men med detta i bakgrunden så har du ju iaf med dig att det blir bra ändå i slutändan vilket måste va himla skönt. Liksom du vet att du klarar en sån situation för du har gjort det förr!

En annan är ju lite smått panikslagen över att eventuellt behöva snittas akut.. Vill jag absolut inte göra. Har varit med vid massa kejsarsnitt och tycker inte alls att de ser hemskt ut eller nåt, men ändå så vill jag verkligen inte vara den som blir snittad.. Märkligt.

Jag hoppas på en förlossning så fri från främmande ämnen och läkemedel som möjligt. Men jag har förståelse för att jag kanske i stundens "lidande" ändå vill ha den där bedövningen och då får det vara så. Är egentligen mer rädd för själva ryggsticket än all smärta ja kan föreställa mig (återigen, varför? Har ju bevittnat massa ryggstick..) hahaha

• efg

Nä fy Anna! Va dåligt omhändertagande du fått! 4liter är Aldrig okej!!! Hur kunde man inte ha bättre koll på detta..

Vilken liten plutt han va när han kom! Undrar hur stor denna blir då? :)

Förstår att du blir orolig när du mådde lika när du fick ma men ja skulle inte tro att de har något med saken o göra. Själv är ja fortfarande alldeles nojjig över att någon ska gå fel.. Och de är så jobbigt att Gå runt o vara orolig hela tiden. Dessutom blir jag arg för jag tycker de är så dåligt "att jag ska ha behövt mått så här dåligt och så är de inge värt det" fast ja bara inbillat mig att de inte skulle gå vägen.. Suck. Blir så trött på mig själv.

Mår så dåligt typ varannan dag. Vill bara börja må bättre nu så man kan njuta lite..

• efg

Men ska alltid stå på sig! Man könner ju ändå sin kropp bäst.

Jag blev orolig för ev urinvägsinfektion så ja tog en sticka på jobbet men den va negativ. Är nog bara fortfarande sjukt undervätskad och därför ja har så koncentrerad urin. Tycker ja fått mer och mer småont i nedre delen av magen också men typ bara när ja är stilla som de känns.. Blä jag hatar ovissheten..

• efg

Gått in o läst flera gånger samma sak här men inge orkat skriva! Hahaha.. Jag börjar bli slut som människa! :p

Nej men på riktigt så har jag (peppar peppar) haft ett per helt okej fungerande dagar! Kanske är det vändningen nu..?

Väntar på att få hem tid för rul .. Tycker de kan snabba på lite så man har något att räkna ner till! Har någon av er fått datum?

När ska du göra något Marika, mvc eller nåt ultraljud eller så? :)

• efg

Haha ja drömde faktiskt att ja fick tid för rul den 16/6 hahaha, tyvärr har inget datum kommit ännu så ja tror inte det blir då!

Ja vet inte heller om ja tror de är en pojke eller flicka, jag går lite fram o tillbaka i tankarna och har inte börjat tro mer eller mindre på det ena. Frågade sambon vad han trodde och han hade inge heller nån aning men han hade drömt om en pojke, dock var han inte säker på om pojken i drömmen var våran eller inte haha.

Jag trodde ju också att ja hade uvi så jag tog en sticka på jobbet men den va negativ så de är nog bara graviditeten som spökar. Ja vill också en en bm som ja bara kan maila..? Ja tycker de är så omständigt när man vill ha hjälp eller råd om något. Vänta hundra år för att sen få prata med tusen olika bm varje gång, den ena sämre än den andra..

Hej pottan! Kul att allt gått så bra och skönt att höra att de närmar sig för dig! Hoppas förlossningen blir toppen!

• efg

Ja konstigt att de är så olika.. Hade som sagt varit smidigt om man hade en mailadress..

Mycket fin mage Anna! Ja längtar efter att min ska börja synas ordentligt. Jag ser och sambon ser. Men vänner som normalt inte brukar se mig naken ser inte så mycket.. Nu får den gärna poppa fram på riktigt!

Fortfarande inte fått datum för rul.. Vilket jag såklart vill ha. Vill räkna ner till något!

Ska alla ni ta reda på kön om det går? Eller vill ni inte veta? :)

• efg

Tid för rul!!!! 23 juni! inte sååå lång tid kvar iaf!

Jag är i vecka 14 nu, byter till 15 på fredag :)

Vi eller egentligen mest jag vill ta reda på könet och de är främst för jag vill kunna tänka att ja ska få en son eller dotter. Tänker att de är roligare att få veta nu också eftersom förlossningen i sig ändå kommer vara en så stor grej att jag behöver inte "spara" könet som överraskning :)

På vilket sätt känner ni på er att de är en pojke/flicka? :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober