• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Vi skickade en ansökan om gravidförsäkring igår till Länsförsäkringar eftersom sambon har de mesta försäkrat där redan. Men sen stod de att de skulle höra av sig.. Konstigt. Man borde ju bara få nåt formulär att fylla i o sen är de klart?

• efg

Konstigt.. Man ska ju teckna så tidigt som möjligt även om den bara börjar gälla från vecka 22!

Sambon får nog mail då, tecknade det på honom. Då blir han glad för de är mail o att de inte ringer haha!

• efg

När/hur fick du så du kunde betala försäkringen då Mee? För ja har nu fått hem ett kuvert med liksom tack för att du tecknat försäkringen, samt information om den och information om barnförsäkring men inget om betalning?

Galet Anna! Kan inte fatta att jag själv är där om mindre än två veckor! Låt nu månaderna gå undan!

• efg

Nejdå vi valde betalvarianten, helt säker! Men betalningen kommer väl..

Men ja får väl också ringa eller maila fen dör personen som jag fick kontaktuppgifterna till ifall ja inte hört något på ett tag.

Jag tycker tiden kan gå hur snabbt som helst. Gör inget om ja vaknar och de är november imorgon haha! Rycker tiden redan gått ganska snabbt men som sagt snabbare är bara bra. Tror också det kommer kännas som en evighet sen när man närmar sig bf... Hoppas verkligen att de också går undan eller att man åtminstone mår bra så kanske man orkar göra lite saker när man ändå är ledig och bara går och väntar!

• efg

Hmm kanske inte delmål. Men jag intalar mig själv mycket att "snart är det bla bla bla" och då är de ju snart de där och då snart de där osv osv och alltså även snart bf haha!

Snart besök hos bm o h snart halvvägs tänker jag nu ;)

Jag ska skriva en lista tänkte jag på allt vi behöver skaffa så jag kan pricka av saker eftersom, känns som både ett ba sätt att hålla koll men också för att de är lite roligt Att även där kunna checka av och därmed "närma sig" :)

Illamåendet är bättre, är ju sjukskriven på halvtid och de hjälper. Är dock fortfarande illamående ibland men få fungerar lergigan Comp ganska bra, är mer trött och har lite olika gravidkrämpor som gör mig ännu segare. Så på nåt sätt börjar jag känna att jag orkar allt mindre trots att jag är ledig så mycket. Men vi får se, jag kämpar på ett tag till och känner jag att de blir för mycket får ja väl kontakta läkaren igen. Men jag har som tur är semester snart så förhoppningsvis klarar jag mig tills dess!

• efg

Känner du ingenting Anna? Jag har känt rörelser i närmare 4 veckor och nu börjar jag även känna lite smått utanpå magen. De sägs ju att omföderskor brukar känna mycket tidigare.

Skönt ändå att få lite extra kontroller. Ja känner att ja skulle vilja ha kontroller varannan dag hahaha.

Jobbigt att du börjat må illa igen.. :/ tar du något mig det som inte hjälper?

• efg

Ja okej! Jag har i bakvägg så säkert därför ja känt så länge redan.

Jag har nästa besök hos bm den 9/7 och förutom det har jag ju varit på ett extra besök för att lyssna på hjärtljuden och ett läkarbesök för sjukskrivning. Resten har gjorts via telefon. Undrar om jag kommer få komma var tredje vecka från nästa besök eller hur det funkar?

Har du haft helt uppehåll i illamåendet och nu börjat igen eller har de funnits lite där hela tiden? Jag har ju fortfarande lite problem men upplever att de blivit lite värre igen de senaste dagarna. Igår kväll fick ja en akut känsla av att jag behövde kräkas så sambon sprang o hämtade hink och tabletter. Men ja tog tabletten och låg och andades ett tag (bytte ställning från rygg till sidan) och sen gick det över igen..

• efg

Dåligt med bm som inte verkar lyssna eller bry sig...

Härligt med buffar! Jag försöker få sambon att känna men han säger att han är osäker på vad det är han känner haha.

Jag har inga direkta problem med värmen, är alltid så himla frusen av mig så jag tycker det är helt okej. Däremot är det en pest på jobbet , finns ju ingen som helst ventilation känns det som och så har de varit himla stressigt så jag blir helt slut. Ska ringa imorgon till mvc (bm på torsdag) och fråga om sjukskrivning för min sjukskrivning går ut den här veckan men jag känner att jag klarar Verkligen inte av att jobba heltid. Får sån ångest över tanken..

• efg

Galet Marika! Allt går så fort! Ska bli så spännande att höra hur de hår på rul och se bilder!

Ja fler magbilder eftersökes! Så sjukt kul att titta på olika magar och jämföra! Att de kan va så himla olika. Fått höra att jag har en stor mage för att vaa så tidigt och första barnet men de gör inte mig något, bara härligt!

Ang illamående så är de si sådär, kräks nästan inte alls, men hulkar allt oftare igen. Och de är trögt att komma igång på morgonen och äta.

Börjar få ont i ryggen och sådär särskilt när jag rört mig mycket. Men de jobbigaste är att ja har typ sjukt svårt att hitta en sovställning och är så otymplig så de tar hundra år att ändra position.. Man börjar ju undra hur de ska sluta om man är så osmidig redan nu..

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober