• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Ja,vem vet. Kanske får trådens första bebis snart :)

Jag ska till bm imorgon.

Onsdag är fullbokad så hade inte hunnit då :O

Först profylax 8.15-10.45 sen möte med försäkringskassan kl 11.00 sen lunch med min syster sen hem och fixa kvällsmat och hämta lilleman sen föräldramöte..... Puuuuhhhh

Skulle besiktigat bilen och gjort tul också men ombokade de tiderna :D

• Anna Hbg

Måste springa iväg och hämta Casper på förskolan men tänkte bara göra ett snabbt inlägg.

Så här ser planeringen ut av mina bm besök

• Anna Hbg

Jag hade ca 7 veckor mellan mina besök i de veckorna så är nog rätt vanligt.

Enligt mig är spjälskydd ett måste men räcker med ett tunt lite lägre när de är små.

Ju äldre Casper blev och ju mer vi sänkte sängen samt ju mer han rörde på sig i sömnen desto viktigare kändes det med ett högre skydd.

Ett stort sf-mått behöver absolut inte betyda en stor bebis :)

Jag ska på nästa tul den 8/10 förresten.

• Anna Hbg

Liten rapport från dagen bm-besök :)

Mitt blodtryck var 100/70

Hjärtslagen 132 slag/minut

Sf-måttet var 29,5 dvs samma som för två veckor sedan men det verkade inte oroa min bm

Proteinet var +1 så ska lämna en odling på torsdag

Verkar även som om bebisen ligger med huvudet neråt nu och jag fick känna det.

Häftigt :)

Har 45 dagar kvar till bf idag :o

• Anna Hbg

Jag kollar protein vid varje besök och gjorde det med Casper också.

Vet inte varför men antar att det är rutin här.

Får själv gå in på toaletten och ta provet, finns stickor där, och om jag tycker det ser konstigt ut så visar jag upp det för bm.

Nej, inget blodvärde idag. Förra gången hade jag supervärden så kanske därför hon inte stack mig idag.

• Anna Hbg

Är en sticka med typ 3 olika upphöjningar på.

Den ena är för protein, en för ph-värde och den sista vet jag inte.

Kissar i en mugg och sticker ner pinnen där sen kan man kolla på burken och jämföra sin sticka med det som visas där.

Shit så dålig jag är på att förklara haha

Ska se om jag hittar någon bild :P

• Anna Hbg

www.google.se/search&client=safari&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAgQ_AUoAWoVChMIpsvh0PScyAIVQo1yCh1UHQY4&biw=1024&bih=672#hl=sv&tbm=isch&q=urinstickor+gravid&imgrc=OJiI-sbssyrEpM%3A

Någon variant av denna men med bara 3 markeringar

• Anna Hbg

Härligt att höra att allt såg bra ut hos bm  :)

Jag har också gått på vattengympa som gravid och kände mig mest som men strandad val, trots att vi var i vattnet haha, 
    Var ingen gravidanpassad vattengympa utan jag och en massa, underbara, gamlingar som slog mig med hästlängder när det kom till övningarna.
    Hade sjukt kul om inget annat :)

• Anna Hbg

Casper var också en riktig vilding i magen och det har inte ändrats och Atchoo verkar följa i storebrors spår :O

Vi har faktiskt ett koppel/en sele till Casper som vi iof inte använt.

Köpte den via nätet eftersom farmor och farfar har båt och det var tänkt att han skulle ha den på när vi var i hamnen och på båten

• Anna Hbg

Bumbostolen är kanon innan de kan sitta själv!

Casper älskade sin.

Köpte till ett lekbord till den också så kunde han sitta i den när jag tex lagade mat och ändå se vad som hände runtomkring :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober