• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Ja, det är ju deras bebis med så kan ju lika gärne regga dem också :)

Har TUL den 8:e kl 11.30

Nervös iom att sf-måttet inte blivit större :(

Ansökte om fp för över en månad sen och har fortfarande inte hört något. Blev utförsäkrad igår och har ansökt om fp from idag så hoppas verkligen det går igenom för annars är min SGI på lägsta nivå och det kan bli minst sagt tufft för ekonomin :/

• Anna Hbg

Ja, det är en riktig djungel det där och inte blir man klokare av att prata med dem eller av att försöka kolla efter info på dras hemsida

• Anna Hbg

Så länge du har en överlappande inkomst så ska inte sgi:n förändras.

Typ lön till fp till sjukpenning till lön osv

Men det kan räcka att det blir ett glapp på så lite som en dag för att det ska skita sig :(

• Anna Hbg

Var precis inne på fk och de har äntligen godkänt min fp :)

Jag är ju hemma nu som föräldraledig innan bebisen kommer.

Har rätt att ta ut det upp till 60 dagar innan bf.

Jag har gjort så att jag ansökt om typ 5 månaders föräldraledigt till att böja med sen kan du alltid ansöka om mer sen.

Har tagit mån-fre med Atchoo men eftersom jag har typ 180 dagar kvar från Casper finderar jag på att ansöka om fp lör/sön med honom för att dryga ut kassan lite

• Anna Hbg

Nej, gör ingen skillnad.

Bara det att om jag tar ut fp på helgen för Casper så missar han ju inget dagis plus att Nicklas också är hemma då :)

• Anna Hbg

Ingen aning men har för mig att din sgi är skyddad ett par månader om du inte varit i systemet tidigare så som jag varit.

Gå in på fk:s hemsida och sök info eller maila/ring dem.

Lika bra att vara på den säkra sidan! :)

• Anna Hbg

Bara en snabb uppdatering för jag har en livlig 2-åring som springer runt benen på mig.

Det såg bra ut på tul:et idag.

Fortfarande liten (-20,9%) men eftersom den har växt och hjärtljud, flöde och fostervattenmängd är bra så gör de inget mer för tillfället.

• Anna Hbg

Låter ju bra med partylite :)
    Kan du reglera själv hur mycket du vil jobba också?

Hur har det gått med sammandragningarna och flytningarna/vattnet Erika? 

Fick ingen bild på bebis men fick se en fin profil.
    Ser ut som om den har riktiga pussläppar hihi
    Är rätt svårt att få en skarp bild nu också eftersom den börjar bli så stor.

Har varit ifrån Casper 1 1/2 dag som längst och det var halft tortyr samtidigt som det var rätt skönt haha
    Var nu i sommras när vi var iväg på bröllop så dröjde tills han var 2,5 år innan det känndes nästan ok att ha honom borta så länge.

• Anna Hbg

Ja, självklart var det dig jag menade :)
    Gick nog lite snabbt bara :O

Kul med ny tvättmaskin men en kostnad man gärna är utan.
    Vi har 3 tvättmaskiner och 2 diskmaskiner hemma så förhoppningsvis behöver vi inte köpa nytt med en gång när de lägger av.
    Hade egna när vi flyttade in sen ingick de som redan stod här därav antalet.

Jag och Casper hade mysdag inne i Helsingborg igår och idag har vi varit hos Nicklas mormor och på Väla så känner mig helt slut.
    ME plus höggravid med en aktiv 2-åring är kanske inte den bästa kombinationen.
    Måste dessutom ut på Väla imorgon igen och betala för en jacka jag lagt undan till Casper för när jag skulle betala hade de ingen kontakt med banken *suck*

• Anna Hbg

2 tvättmaskiner inte 3 :P

Nej, har bara 1 av varje inkopplad :)

Tänkte iof koppla in de i hade med oss till hemmet istället för de som stod här när vi flyttade in eftersom våra är nyare.

Sen ha de gamla i reserv.

Äsch, tar bara typ 10 min att köra så är inte så långt.

Tänkte hänga på låset nu kl 10 så det är gjort sen.

Vaknade vid 5 i morse så har redan hunnit med att baka, tvätta, duscha m.m. så kan lika gärna göra det också innan jag däckar :P

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober