• Anna Hbg

Vi med BIM 13-19 oktober

Casper mår mycket bättre nu :)

Tog sista dosen medicin igår och det kladdar knappt ur örat längre.

Skönt att ha sin lilla busunge tillbaks igen :)

Vad skönt att ni båda, antagligen, får göra tul. Rätt lugnande att se att allt är bra därinne.

På tal om vikt så har jag gått upp ca 4 kg sen i lördags. Binder sjukt mycket vätska just nu och känner mig som en marsmallow eller nåt.

N och med nästa vecka är det besök hos bm på veckobasis då jag ör så långt gången nu :O

Är i v.37 (36+4)

• Anna Hbg

Måste förresten vara skönt att veta att smärtan "bara" beror på bäckenet och att det går att fixa sen även om jag förstår att det är asjobbigt nu :/

• Anna Hbg

Känns som om vissa bara tycker att man är löjlig när man säger som det är att man faktiskt har ont och att det är tungt och jobbigt att vara gravid.

Även om den här graviditeten är avsevärt mycket bättre än den förra är det ändå lite jobbigt ibland.

Vissa har verkligen ingen förståelse för det tyvärr :/

Nu har min mage växt massor! Var till och med en av fröknarna på spnens förskola som påpekade det igår så sntar att det syns :P

Går in i v.38 på lördag :O

Ser verkligen fram emot att få se vem det är som levt rövare där inne under så lång tid <3

Förresten...Grattis på namnsdagen Marika :)

• Anna Hbg

Ååhhh, vilken underbar mage! :)
    Ska också försöka lägga upp en bild så ni får se hur den växt de senaste veckorna.

Har mått riktigt konstigt i några dagar nu.
    Liksom molvärk, kass mage, sammandragningar, ilningar där nere, ont i ryggen.
    Konstig känsla i kroppen....
    Sa tom till mannen häromdagen att nu MÅSTE vi packa bb-väskan för jag hade den känslan i kroppen.
    Något är det som är på g i alla fall men sen är jag ju i v.37+0 idag också.
    Säkert bara som jag inbillar mig och så kommer bebisen om typ 10 veckor :/

Jag var höggravid med Casper på julen och det var en sån grej jag alltid sagt att jag ville vara så är mysigt att ha upplevt det :)

Var på återbesök med C hos dr igår och allt såg bra ut.
    Behöver bara använda revaxör någragånger nu för at hjälpa honom få ut det levrade blodet i örat.
    Skönt att det läkt som det ska så vi slipper gå till öron/näsa/hals :)

• Anna Hbg

Jag och C håller på att baka bullar men blev ett snabbt foto medans degen jäste :)
  • Anna Hbg

Tack för tipset gällande vaxol.

Ska absolut testa det istället om det behövs men avvaktar en vecka eller så och ser om det kommer ut av sig själv först.

Ja, vad skulle vi göra utan IG haha

Jag körde hem till min mamma med Casper idag och var kanske inte den bästa iden jag haft.

Var faktiskt lite jobbigt på vägen hem pga rygg/magont, tryck nedåt, ilningarna (känns som om någon ger en stötar i underlivet) osv

Måste andas igenom det onda ibland nu också.

Hur funkade det för dig med vila och värktabletter?

Hjälper inte nämnvärt för min del...

Ska nog försöka undvika bilkörandet nu och överlåta det till Nicklas, som from nu fått alkoholförbud pga stundande förlossning :P

Måste se till att packa den förbankade bb-väskan också.

Men gud så soännande med slemproppen! :D

Kanske får trådens första bebis snart då :O

• Anna Hbg

Tack :) 
    Casper ville ju också vara med och fota magen haha
    Riktig linslus är han :P

Hur har det gått med slemmisen idag?

Idag är hel familjen hemma. Nicklas har typ maginfluensa och Casper är genomförkyld så nu får Atchoo snällt ta och stanna inne ett tag till tills hela familjen är friska och krya.

Håller tummen för att du får beviljat ett tul på onsdag!

Jag ska till bm imorgon. 
    Min ordinarie är på semester men funderar på att fråga henne jag ska träffa om hon ev kan göra en koll på mig och se om det har hänt något därnere de senaste dagarna :P

• Anna Hbg

Så surt med fk :/

Har själv haft mina duster med dem så vet hur det kan vara.

Här har vi precis kommit hem från vårdcentralen med Casper (igen) efter att han slog huvudet i soffbordet så det sprack upp.

Var lite groggy och klagade på illamående så kollade upp honom men slapp i alla fall akuten.

Tycker mina värkar, eller vad det nu är, blivit värre nu så har skickat iväg Nicklas (som mår bättre, till affären och apoteket för att handla det sista till bb-väskan nu så vi är redo.

Vill verkligen hålla mig hemma tills imorgon och be om en undersökning hos bm istället för att ta sig till fl.

Så illa är det inte ännu men vetekudde, värktabletter och vila hjälper inte jättemycket nu.

Låter ju verkligen som om det är på g för dig nu ju :)

Så spännande detta är :P

• Anna Hbg

Mmhmmm, har inte gått så bra för honom de senaste veckorna :(

Har packat ungefär så här.

Till bebis:

4 bodies

4 byxor

Strumpor

Tunna vantar

2 nappar

Blöjor

Overall

Filt

Gosedjur

Till mig:

Mjuka sköna kläder typ mysbyxor, collegetröjor, linnen

Underkläder

Shampo, balsam, duschcreme, bodylotion

Hårborste

Gummiband

Hårband (typ mjukt diadem)

Lypsyl

Nässpray

Tandborste

Tandkräm

Halstabletter

Inneskor

Amningspads

Amningsbehåar

Snacks (müslibars, nötter, choklad, dricka)

Laddare till mobil och ipad

Bok

Kamera

Purelan (Guld värt till sönderammade bröstvårtor)

Min medicin

Till mannen:

Kläder

Hygienprodukter

Snacks

Dricka

Fryst mat att ha på fl och bb då det ej serveras till partnern

Laddare inneskor osv till honom med

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober